سوله آکام فلز

سامانه جامع یکپارچه نظام مهندسی ساختمان کشور رونمایی شد-پیام امروز


حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی بیش از ۶۲۰ هزار عضو دارد گفت: در مرکز استان‌ها سازمان نظام مهندسی مستقر است و به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کند. سازمان نظام مهندسی در حوزه برق، مکانیک ، گاز و… فعالیت دارد.

وی افزود: از سال ۷۴ که سازمان نظام مهندسی فعالیت خود را شروع کرد  عملکرد متفاوتی را در پیش گرفت. با توجه به وقوع چندین زلزله در سال‌های اخیر باید نظارت و قوانین نظام مهندسی در این بخش متفاوت باشد تا شاهد کاهش آثار زلزله در واحدهای مسکونی باشیم. سازمان نظام مهندسی اقداماتی از جمله طراحی، نظارت و … را انجام می‌دهد.

وی از راه‌اندازی‌ سامانه جامع یکپارچه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و گفت:  طراحی این سامانه از سال ۱۴۰۲ انجام شد و ساختار این سامانه به این شیوه است که از چندین سامانه عضویت،  خدمات و رفاهی ، ژئوتکنیک و… تشکیل شده است .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:  با راه اندازی  سامانه جامع یکپارچه تمامی سامانه‌های استان‌ها غیر فعال شده و تمامی اعضای نظام مهندسی ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند .

وی  بیان کرد: از ۱۵ تیر ماه با راه اندازی این سامانه  بساط پدرخوانده ها که سال ها در زیر مجموعه های نظام مهندسی نفوذ کرده بودند و اقدام به تعیین هیئت مدیره های نظام مهندسی می کردند برچیده شد. همچنین با شکل‌گیری این سامانه منافع مالی که میلیارد ها تومان پدرخوانده ها داشتند را  جمع کردیم .

او گفت: ۸۰ درصد از میزان کارهای نظام مهندسی از جمله نظارت ها  به ویژه در استان تهران تنها به ۳درصد از افراد می‌رسید که‌ با راه اندازی این سامانه تمامی اقدامات از جمله امضا فروشی و فعالیت های صوری برچیده شد.

شکیب بیان کرد: سازمان نظام مهندسی  ۶۰۰ هزار عضو دارد که از این تعداد  تنها ۳۵۰ هزار نفر پروانه داشتند اما ارجاع کار تنها به تعداد محدودی از افراد می رسید.

وی  توضیح داد:  در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شاهد آن هستیم که ۹ نفر از  ۲۵ نفر اعضای هئیت مدیره در جلسات نظام مهندسی حضور پیدا نمی‌کنند و مخالف راه اندازی این سامانه هستند که همین امر باعث شده که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به آستانه تعطیلی کشانده است. 

او اظهار کرد: پیش از این پدرخوانده ها در دوره های مختلف یک تا سه نفر را وارد اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان ها می‌کردند و همین موضوع خود باعث ایجاد فسادهای زیادی در نظام مهندسی ساختمان های کشور شده است.

 شکیب بیان کرد: پدرخوانده ها برای من به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تا به امروز چندین پرونده سازی کرده‌اند و متاسفانه در این زمینه دستگاه های نظارتی از جمله وزارت راه و شهرسازی هم ورود نکرده است.

او بیان کرد: تا پایان شهریور ماه تمامی مافیای سازمان نظام مهندسی  در سراسر کشور برچیده خواهند شد و اجازه فعالیت به این افراد نخواهیم داد.

وی در خصوص بیمه مهندسان ساختمان افزود:  بعد از سه دهه و پس از رفت و آمدهای چندین باره در مجلس و دریافت مجوز از شورای نگهبان موفق به تصویب بیمه مهندسان شدیم و در برنامه هفتم هم این موضوع مورد تصویب قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص حق الزحمه‌ها و تعرفه های جدید نظام مهندسی گفت: تعرفه های جدید را به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم لذا تعرفه ها براساس نفر ساعت تعیین شده است.

او گفت: به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های نظام مهندسی ساختمان را داده ایم که خوشبختانه مورد قبول واقع شده است.

وی بیان کرد: بیست وهفتمین اجلاس هیئت عمومی ساختمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ۱۳ و۱۴ تیرماه در تهران برگزار می شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *