سوالات آزمون درس علوم پایه نهم خارج از مطالب کتاب درسی نبوده است-پیام امروز


رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سوالات امتحانات هماهنگ کشوری درس علوم گفت: هدف آزمون‌های هماهنگ دوره ابتدایی و متوسطه اول، تثبیت ارزشیابی مبتنی بر اهداف برنامه درسی و تشخیص حد تسلط دانش‌آموزان در کسب شایستگی‌ها می‌باشد. بنابراین آزمون‌های هماهنگ کشوری به صورت آزمون‌های عملکردی طراحی می‌شود.

زارعی در پاسخ به این پرسش که معلمان علوم پایه نهم معتقدند که نمونه سوالات برای آشنایی آنها با شیوه طراحی سوالات در اختیارشان قرار نگرفته بود، گفت: طراحی سوالات در چارچوب کتاب درسی صورت گرفته و دوره آموزشی آشنایی با آزمون‌های عملکردی برای همکاران گرامی گروه‌ها و راهبران آموزشی برگزار شده است.

وی ادامه داد: معلمان گرانقدر در سراسر کشور مبتنی بر اهداف برنامه درسی و محتوای کتاب  بدنبال ارتقاء شایستگی دانش‌آموزان هستند که ارزشیابی آزمون عملکردی برای تشخیص میزان دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها از ضروریات تحقق اهداف برنامه درسی می‌باشد که متأسفانه سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا سوالات تحلیل هم می‌شوند تا اگر سوالی دارای اشکال بود، شناسایی و حذف شود، افزود: سال گذشته در امتحانات نهایی پایه دوازدهم تمام سوالات تحلیل شد و نتایج تحلیل تا سطح مدارس در اختیار دبیران محترم قرار گرفت و در نوبت جاری نیز در اختیار طراحان سوال قرار گرفت همچنین گروه‌های آموزشی، سوالات طراحی شده را بررسی و اگر تشخیص داده شود سوالی اشکال دارد در راهنمای تصحیح ذکر خواهد شد.

وی در پایان گفت: تشخیص میزان دشواری سوالات فعلاً امکان پذیر نیست و نمی‌توان براساس نظرات افراد مدعی شد که سوالات دشوار است، پس از اعلام نتایج امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم می‌توان درباره دشواری سوالات اظهار نظر کرد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در المپیاد است-پیام امروز

۰۷:۵۵ – ۲۴ تير ۱۴۰۳ سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *