سوله آکام فلز

صادرات قطعات خودرو به عدد ۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید-پیام امروز


محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن خودروساز کشور در برنامه رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه صنایع همگن کشور برای تولید لوازم یدکی خودرو رشد خیلی خوبی داشته است به طوری که در زمان تحریم تولید ما ۱ میلیون ۶۵۰ هزارتا بود، اما این عدد رشد بالایی را پشت سر گذاشت.

او افزود: در حال حاضر ما توان بالایی را در تولید قطعات خودرو داریم، به طوری که در گذشته تندر ۹۰ در کشور تولید می‌شد فقط ۶۰ درصد قطعات این خودرو در داخل کشور تولید می‌شد به طوری که پتانسیل خوبی در کشور داریم.

رئیس انجمن صنایع همگن خودروساز کشور اضافه کرد:به نظر من نرخ ارز باید تک نرخی و نرخ بازار در کشور باشد اگر این کار انجام شود فشار و حجمه بر ارز ارزان قیمت از بین می‌رود و همه به سمت تولید بیشتر کشور سوق پیدا می‌کنند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان افزود: علیرغم گذشت حدود سه ماه از سال ۱۴۰۳، هنوز وضعیت مطلوبی را در صنعت قطعه‌سازی شاهد نیستیم، ولی متاسفانه حتی تولیدات کمتری نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده که دلیل اصلی آن عدم گشایش مناسب اعتبارات ارزی برای تامین مواد، ملزومات و قطعات مورد نیاز است؛ بنابراین امیدوار هستیم که دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی در روش‌های خود تجدید نظر کرده تا بهبود وضعیت تولید را شاهد باشیم.

نجفی منش  گفت: کمک به رفع موانع تولید و در مجموع هر گامی که در جهت حمایت از تولید برداشته شود، قطعا مثمر ثمر خواهد بود، متاسفانه امروز سیاست‌های بانک مرکزی خلاف جهت تولید شده و نه تنها جهش تولید را افزایش نمی‌دهد بلکه باعث توقف این شعار خواهد شد.

او تصریح کرد:شرکت‌های خارجی به این باور رسیده اند که ایران پتانسیل بالایی در توان ساخت لوازم خودرو را دارند و فقط باید به این باور برسیم  با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود که صادرات قطعات خودرو در سال  بعد به عدد ۶ میلیارد دلار برسد.

خبرنگار: رضا زارع


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قبلا بازی‌ها تمام می‌شد پاداش‌های دلاری در اتاق بازیکنان بود-پیام امروز

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با برنامه ۴۴۲ رادیو جوان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *