سوله آکام فلز

صادرات مرغ و مشتقات آن به ۳ هزار و ۹۵۰ تن رسید-پیام امروز


علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در نشست خبری امروز گفت: بنابر آمار از اسفند سال گذشته تا ۱۷ خرداد، ۳ هزار و ۹۵۰ تن مرغ و انواع مشتقات به بازارهای هدف صادر شده است.

به گفته او، تا پایان خرداد به اتحادیه مجوز صادرات ماهانه ۱۲ هزارتن و زنجیره ۵ هزارتن داده شده است.

ابراهیمی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۳ صادرات ماهانه ۱۱ تا ۱۵ هزارتن  مرغ هدف گذاری شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، افزود: با احتساب سرانه مصرف سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰هزارتن مرغ مورد نیاز است که براین اساس ظرفیت صادرات سالانه یک میلیون تن در کشور وجود دارد.

او افزود: بنابر آمار در فروردین و اردیبهشت سال گذشته حدود ۲۰۸ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد، درحالیکه فروردین امسال ۱۳۶ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۵۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این امر بیانگر رشد قابل توجه تولید است.

صادرات مرغ راه حلی مناسب برای جلوگیری از کاهش قیمت

ابراهیمی قیمت مصوب مرغ را ۵۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته متوسط قیمت مرغ ۵۸ هزارتومان بود، درحالیکه اکنون با گذشت یکسال متوسط قیمت حدود ۵۶ هزارتومان است که این امر بدان معناست که به رغم افزایش شاخص های تورمی، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده است که با صادرات مرغ بدنبال آن هستیم که از روند کاهشی قیمت جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه از واردکننده به صادرکننده مرغ تبدیل شدیم، افزود: با افزایش جوجه ریزی ها، صادرات مرغ  را در دستور کار قرار داده ایم و حال با توسعه صادرات بدنبال تعدیل قیمت مرغ زنده هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.

او صادرات مواد غذایی را یک قدرت برای هر کشور دانست و گفت: صادرات مواد غذایی جدای ارزآوری یک قدرت دیپلماسی و چانه زنی در کشور فراهم می کند و این مزیت تلاش برای دستیابی است. البته حضور در بازارهای هدف شرط اصلی صادرات است.

ابراهیمی افزایش کیفیت را یکی از عوامل مهم صادرات دانست و گفت: از لحاظ بسته بندی همانند کشورهای برتر صادرکننده نیستیم، اما کیفیت و استقبال فعلی باید حفظ شود و از لحاظ قیمت باید قابل رقابت باشیم  به طوریکه همانند دیگر کشورها مشوق صادراتی پرداخت شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: در ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است و میانگین مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است اما تلاش خواهیم کرد که از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.

او افزود: برای تنوع بخشی به بازار صادراتی با شرکت های چینی هم مذاکره شده و با کردستان عراق هم وارد مذاکره می شویم.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت مرغ نداریم، گفت: بنا نداریم قیمت مرغ را افزایش دهیم اما مراقبت می کنیم که با ابزار صادرات مانع از کاهش بیشتر قیمت شویم‌ تا تولید کنندگان ضرر نکنند.

مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم، افزود: بنابر اعلام وزارت جهاد تا ۶ ماه آینده از بحث تامین نهاده های دامی مشکلی نداریم که این امر به پویایی صنعت طیور کمک می کند.

او گفت: سال گذشته در تامین نهاده های دامی مشکلاتی داشتیم که از مرداد ماه به بعد مشکل ثبت سفارش نهاده دامی مرتفع شد که همین امر موجب شد تا تولیدکنندگان با اطمینان خاطر بیشتری به تولید بپردازند که این امر منتج به افزایش جوجه ریزی، ثبات بازار و تبدیل از واردکننده به صادرکننده شدیم.

گفتنی است بزرگترین گردهمایی مرغداران در ۲۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

خبرنگار: آزاده محبی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *