سوله آکام فلز

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در قم آغاز شد

ایسنا/قم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان هم‌زمان با سراسر کشور از امروز در این استان آغاز شد.

سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم طی سخنانی، افزود: در این طرح که با مشارکت آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود، تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاه‌های سنجش آموزش‌وپرورش مورد ارزیابی‌ اولیه قرار گرفته و سپس در مراکز و پایگاه‌های سلامت حوزه معاونت بهداشتی واکسن ۶ سالگی و مراقبت‌های تکمیلی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت انجام و تکمیل سابقه واکسیناسیون کودکان در پیشگیری و حذف بسیاری از بیماری‌ها، اضافه کرد: انجام کلیه خدمات و معاینات پزشکی در این طرح در مراکز و پایگاه‌های سلامت کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در شهر و روستا آماده خدمت‌رسانی به شهروندان می‌باشد و پس از انجام‌ معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی، گواهی سلامت برای نوآموزان صادر خواهد شد.

محبی ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در ثبت و نگهداری سوابق مراقبت‌های نوجوانان از دوران کودکی تا بزرگسالی، از والدین خواست: برای انجام مراقبت‌ها و معاینات پزشکی فرزندان خود به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود، یعنی مرکز یا پایگاهی که تاکنون خدمات بهداشتی را دریافت نموده و پرونده سلامت دارند مراجعه، نمایند.

به گفته وی، همشهریان می‌توانند برای اطلاع از فهرست و نشانی مراکز و پایگاه‌های سلامت به درگاه الکترونیک معاونت بهداشتی قم به نشانی phc.muq.ac.ir مراجعه و یا اپلیکیشن بهدان را از بازار دریافت و نصب نمایند.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اکران پویش واژگان درست زبان و ادبیات فارسی در پایتخت-پیام امروز

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز پاسداشت زبان فارسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *