سوله آکام فلز

طرز تهیه آیس لته با شیر عالیس

آیس لته یکی دیگر از نوشیدنی‌های خنکی است که دوستداران قهوه میل به نوشیدن آن را در هر حالتی خواهند داشت. برخی‌ها بر این باورند که آیس لته همان لته ایتالیایی است که با مقداری یخ سرو می‌شود؛ اما باید بگوییم که آیس لته تفاوت‌های اساسی با لته معمولی دارد. این نوشیدنی کافی‌شاپی را با شیر سرد تهیه می‌کنند و اثری از فوم شیر، شیر پخته شده یا گرم در آماده‌سازی آن وجود ندارد.

اگر به دنبال یک نوشیدنی خنک، مقوی و انرژی‌زا هستید با ما تا انتهای این مقاله از مجله پیام امروز بمانید، چراکه به شما می‌آموزیم که چگونه در خانه با شیر پیام امروز آیس لته حرفه‌ای و درجه یک بسازید.

بیشتر بخوانید: انواع قهوه سرد

مواد لازم برای تهیه آیس لته با شیر پیام امروز

برای تهیه آیس لته به مواد زیر نیاز دارید شما می‌توانید با رعایت نسبت‌ها این نوشیدنی را برای چند نفر هم تهیه کنید.

اسپرسو ۶۰ میلی‌لیتر
شیر پیام امروز ۱۵۰ میلی‌لیتر
سیروپ وانیل ۳ قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

دستور تهیه آیس لته با شیر پیام امروز

راز یک آیس لته خوشمزه و کافی‌شاپی در استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت است. شیر پیام امروز به دلیل غلظت و کیفیت بالا می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تهیه آیس لته در خانه باشد.

سیروپ وانیل در واقع نوعی شیرین‌کننده است که برای طعم دادن به نوشیدنی‌های سردوگرم و انواع دسر و بستنی به کار می‌رود. این ماده غذایی را با ترکیب کردن وانیل، شکر و آب تهیه می‌کنند که پس از گرما دیدن به غلظت لازم و کافی می‌رسد.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است به ترتیب مواد را به ظرف سرو اضافه کنید. ابتدا سیروپ وانیل را به لیوان اضافه کنید و لایه بعدی را با یخ پر کنید. اکنون باید شیر خنک را به‌عنوان لایه سوم اضافه کرد و در آخر اسپرسو از حرارت افتاده را می‌ریزیم. کار به اتمام رسید. نوش جان.

اگر دستگاه اسپرسوساز در خانه ندارید، می‌توانید این نوشیدنی را با روش‌های جایگزینی که در مجله پیام امروز بررسی کرده‌ایم، بسازید.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه قهوه اسپرسو درست کنیم؟

سؤالات متداول

برای تهیه آیس لته از چه نوع قهوه‌ای استفاده کنیم؟

بهترین انتخاب برای ساخت آیس لته اسپرسو است که از حرارت افتاده باشد. اگر به این نوع قهوه دسترسی ندارید می‌توانید از یک فنجان قهوه سیاه استفاده کنید.

شیر به‌کاررفته در آیس لته باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شیرهای گیاهی یا جانوری گزینه خوبی برای تهیه آیس لته هستند؛ اما باید دقت داشته باشید که شیر باکیفیت، تازه، کاملاً خنک و غلیظ باشد.

آیس لته چه تفاوتی با لته ایتالیایی دارد؟

در تهیه آیس لته از فوم شیر، شیر جوشیده شده، شیر گرم یا پخته شده استفاده نمی‌کنند؛ بلکه شیر به‌کاررفته در این نوشیدنی باید کاملاً سرد باشد. علاوه بر این‌ها در تهیه این نوع نوشیدنی باید از مقداری یخ نیز کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمترین تخلفات انتخاباتی در استان تهران/ مدارس تهران فردا تعطیل نیست-پیام امروز

سیدعباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: شهروندان استان تهران تا ساعت پایان رای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *