سوله آکام فلز

طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین

شیر نارگیل چه از نوع گیاهی آن و چه شیر نارگیلی که از دسته‌ی لبنیات است، برای بدن بسیار مفید است؛ یک نوشیدنی فوق‌العاده برای سلامتی و تقویت بدن که نباید از خوردن آن غافل باشیم. با شیر ناگیل می‌توانیم انواع مختلف نوشیدنی‌های خوشمزه را تهیه کنیم. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین، یک ادویه گرم، خوش‌عطر و بسیار مفید برای سلامتی را به شما آموزش دهیم تا هر وقت در خانه دلتان هوس یک نوشیدنی مقوی و پرانرژی کرد، دست به کار شوید. با این مقاله از وبلاگ پیام امروز همراه باشید.

طرز تهیه آیس لته با شیر پیام امروز را بلدید؟

شیر نارگیل چیست و چه خواصی دارد؟

شیر نارگیل چیست و چه خواصی دارد؟

شیر نارگیل را یا از ترکیب عصاره میوه نارگیل و شیر تهیه می‌کنند یا به صورت کاملا گیاهی، شیره‌ی نارگیل را می‌گیرند و به عنوان شیرنارگیل مصرف می‌کنند. یکی از بهترین برندهای تولیدکننده شیر نارگیل در ایران، پیام امروز است. شیر نارگیل‌های خوشمزه پیام امروز را می‌توانید در اندازه‌های ۲۰۰ سی‌سی و یک لیتری تهیه کنید. برای تهیه شیر نارگیل با دارچین می‌توانید از شیر نارگیل آماده استفاده کنید یا شیر نارگیل را خودتان درست کنید.

نارگیل یک میوه‌ی استوایی گرم است که به علت مواد مغذی بسیار زیادی که دارد، به عنوان یک ضدسرطان عالی شناخته می‌شود. همین‌طور برای کاهش وزن، سلامتی قلب و عروق، زیبایی پوست و مو و جلوگیری از برخی عفونت‌ها یک خوراکی موثر است.

چگونه شیر نارگیل لبنی درست کنیم؟

برای تهیه شیر نارگیل لبنی در خانه، شیر را به همراه مقدار دلخواه پودر نارگیل در مخلوط کن بریزید و خوب با هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. می‌توانید از اضافه کردن عصاره نارگیل یا ترکیب شیر نارگیل گیاهی با شیر لبنی هم برای درست کردن شیر نارگیل با شیر استفاده کنید.

مطلب چگونه قهوه فرانسه درست کنیم هم برایتان جالب خواهد بود.

چگونه شیرنارگیل گیاهی درست کنیم؟

برای تهیه شیر نارگیل گیاهی، نارگیل را پوست بگیرید، آب نارگیل را خارج کنید و سپس نارگیل را به صورت لایه‌‌های نازک خرد کنید. این لایه‌های نازک را درون میکسر بریزید تا کاملا خرد و یکدست شود. سپس ماده به دست آمده را درون یک صافی یا پارچه نخی بریزید و شیر نارگیل را از پودر نارگیل جدا کنید. باید میکس نارگیل را انقدر خوب درون صافی فشار بدهید که پودر نارگیل باقی مانده درون صافی تقریبا خشک باشد. شیر نارگیلی که به دست می‌آورید غلیظ و بسیار خوشمزه خواهد بود.

اگر نارگیل تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از پودر نارگیل استفاده کنید. ۴ پیمانه آب جوش را بر روی ۲ پیمانه پودر نارگیل درجه یک بریزید. حالا بگذارید که حدود ۸ دقیقه آب جوش، روی پودر نارگیل بماند. در این مرحله مخلوط کن را روشن کنید و حدود ۴ دقیقه دیگر  مخلوط آب جوش و پودر نارگیل را میکس کنید. حالا نوبت صاف کردن مخلوط است. می­توانید از صافی یا پارچه نخی برای صاف کردن مواد استفاده کنید. مواد توی صافی را خوب فشار بدهید تا پودر نارگیل به حد خشک شدن برسد. مایع به دست آمده شیر نارگیل خوشمزه است.

مطلب آب هویج را با چی بخوریم را نیز ببینید.

طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین

طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین

حالا که با طرز تهیه شیر نارگیل گیاهی و لبنی آشنا شدیم، بهتر است به سراغ طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین برویم. شیر نارگیل با دارچین را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید؛ از گرم کردن شیر نارگیل با پودر دارچین گرفته تا تهیه معجون شیر نارگیل با دارچین. چند نمونه را اینجا با هم مرور می‌کنیم.

طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین، زنجبیل و زردچوبه

برای اینکه یک نوشیدنی حرفه‌ای برای چربی‌سوزی و ارتقای سلامتی تهیه کنید، این دستور را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه شیر نارگیل با دارچین، زنجبیل و زردچوبه:

شیر نارگیل ۱ لیوان
زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای‌خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
هل ۱ عدد
شیرین کننده به دلخواه

شیر نارگیل را به همراه ادویه‌ها درون شیرجوش بریزید و ادویه‌ها را کاملا مخلوط کنید. مواد را روی حرارت بگذارید تا شیرنارگیل به دمای جوش برسد، اما قبل از به جوش آمدن و سر رفتن زیرش را خاموش کنید. شیر نارگیل طلایی شما حاضر است؛ یک ترکیب مقوی و در عین حال بسیار چربی‌سوز که عطر و طعمش قطعا به دلتان خواهد نشست. اضافه کردن وانیل، فلفل و هل اختیاری است.

طرز تهیه شیک تمشک با شیر پیام امروز را از دست ندهید.

طرز تهیه معجون شیر نارگیل با دارچین و موز

طرز تهیه معجون شیر نارگیل با دارچین و موز

یک معجون گرم، خوشمزه و مقوی می‌خواهید که روزتان را بسازد؟ بهتر از این معجون شیر نارگیل با دارچین و موز پیدا نمی‌کنید.

شیر نارگیل ۲ لیوان
دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
شکر، عسل یا شیرین‌کننده دیگر ۲ قاشق غذاخوری
موز ۱ عدد

شیر نارگیل را به همراه مواد دیگر درون مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب با هم ترکیب شوند. یکی از بهترین بوهای دنیا در بین خوراکی‌ها، متعلق به ترکیب موز و دارچین است. برای مقوی‌تر شدن بیشتر می‌توانید از تعدادی خرما استفاده کنید. برای غلیظ‌‌تر شدن می‌توانید مقداری از شیر را با یک قاشق غذاخوری ثعلب مخلوط کنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بماند. سپس به معجون­تان اضافه کنید.

کلام آخر

در این مطلب از بلاگ پیام امروز، به طرز تهیه شیر نارگیل با دارچین پرداختیم. شیر نارگیل با دارچین، می‌تواند یک نوشیدنی صبحگاهی خوشمزه یا یک خوراکی مقوی و انرژی‌زا برای قبل تمرین باشد؛ همین‌طور یک عصرانه دلپذیر برای افراد وگان. شما تا به حال شیر نارگیل درست کرده‌اید؟ به نظرتان ترکیب شیر نارگیل و دارچین خوشمزه است؟ نظرات، تجربیات و خاطراتتان را با مخاطبان بلاگ پیام امروز به اشتراک بگذارید.

با بهترین نوشیدنی بعد از غذا آشنا هستید؟

سوالات متداول

آیا شیر نارگیل با دارچین یک نوشینی گرم است؟

شیر نارگیل با دارچین را هم می‌توانید به صورت گرم و هم به صورت سرد تهیه و نوش جان کنید.

در شیر نارگیل با دارچین از چه نوع شیرنارگیل استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از شیر نارگیل وگان که مستقیما از میوه نارگیل تهیه می‌شود استفاده کنید یا از شیر نارگیل لبنی.

چرا به شیر نارگیل دارچین اضافه کنیم؟

اضافه کردن ادویه‌جات مختلف به نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه طعم و عطر خوبی به آن می‌دهد خواص آن را نیز چندبرابر می کند. دارچین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که بدن را در برابر سرطان مقاوم می‌کند. همین طور کنترل دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های عصبی از خواص دارچین است. عطر دارچین حس شیرینی را تداعی می‌کند که نیاز به اضافه کردن شیرین‌کننده‌ها به نوشیدنی را به حداقل می‌رساند و از همین راه نیز باعث کنترل صرف قند می‌شود.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعطاء ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر-پیام امروز

شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت در نشست خبری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *