سوله آکام فلز

طرز تهیه موهیتو در خانه

اگر بخواهیم تندیس افتخار خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین دستور تهیه کوکتل خانگی را به یک نوشیدنی اهدا کنیم، بدون شک این جایزه به طرز تهیه موهیتو خانگی اختصاص داده خواهد ‌شد. این نوشیدنی دلچسب همیشه می‌تواند به‌عنوان یک گزینه عالی برای جشن‌ها و مهمانی‌ها باشد، چراکه طعم آن مخصوص به فصل خاص یا زمان ویژه‌ای نیست. شما می‌توانید از خاصیت ضد عطش و ضد گرمازدگی این نوشیدنی در ایام گرم سال یا روزهای ماه مبارک رمضان استفاده کنید یا از طعم نعنایی آن برای هضم آسان غذا در ایام سرد سال بهره‌مند شوید.

به همین دلیل ما در این قسمت از مجله پیام امروز سعی داریم تا شما را با ۳ طرز تهیه موهیتو خانگی آشنا کنیم. با رعایت نکات طلایی موجود در این دستورها، شما این فرصت را دارید که از طعم اصیل و کم‌نظیر این نوشیدنی لذت ببرید.

طرز تهیه موهیتو خانگی آسان و فوری

طرز تهیه موهیتو خانگی آسان و فوری

شما برای طرز تهیه موهیتو خانگی که به اصطلاح به آن موهیتو بی‌رنگ و ساده هم می‌گویند به مواد زیر نیاز دارید. پس از فراهم کردن مواد اولیه و پیش رفتن مطابق دستورالعمل، شما برای ۴ نفر موهیتو خوشمزه و خانگی تهیه می‌کنید.

مواد لازم:

لیموترش زرد متوسط ۲ عدد
برگ نعنا تازه ۱ فنجان
یخ خرد شده ۱ فنجان
آب گازدار ۱ لیوان
آب ۲ لیوان

طرز تهیه موهیتو ساده

ابتدا به کمک یک دستگاه آب‌میوه‌گیری، لیموترش‌های تازه را آب‌گیری کرده و هسته آن‌ها را جدا کنید. برگ نعناهای شسته شده را مقداری با بیف کوب، ساطور یا هر ابزار دیگری بکوبید تا عصاره آن‌ها به‌خوبی خارج شود؛ اما دقت داشته باشید که برگ‌ها را خرد یا له نکنید.

برگ‌های نعنا را داخل آب‌لیمو بیندازید تا سیاه نشود. بلافاصله یخ، آب گازدار و آب را به ترکیبات اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید نوشیدنی شما قدری در یخچال بماند تا عصاره‌های مختلف در سراسر آن پخش شود.

پس از ۲۰ دقیقه موهیتو خانگی شما حاضر است. در صورت تمایل به‌ازای هر لیوان موهیتو می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شکر به ترکیبات اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موهیتو نعنا خانگی

طرز تهیه موهیتو سبز

طرز تهیه موهیتو سبز

اگر قصد دارید که در خانه موهیتو سبز تهیه کنید باید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید تا نهایتاً ۴ لیوان موهیتو داشته باشید.

مواد لازم:

برگ نعنا تازه ۱ لیوان
آب لیموترش تازه ۱ فنجان
یخ ۱ لیوان
آب گازدار ۲ لیوان

دستور تهیه موهیتو سبز

ابتدا مخزن مخلوط‌کن را با برگ‌های نعنا شسته و با یخ پر کنید. مخلوط‌کن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روشن بگذارید تا به یک پوره یک‌دست برسید. حالا باید آب لیموترش تازه را به مواد اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید.

پوره به‌دست‌آمده را داخل لیوان‌ها تقسیم کنید و حجم باقی‌مانده را با آب گازدار پر کنید. در آخر یک برش کوچک لیمو تازه به لیوان‌ها اضافه کنید تا ظاهری جذاب‌تری داشته باشد.

در صورت تمایل می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری شکر یا ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک به ترکیبات موهیتو خانگی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت موهیتو با خیار

طرز تهیه موهیتو خانگی با آب سیب

طرز تهیه موهیتو خانگی با آب سیب

طعم و ظاهر این موهیتو با دو نمونه قبلی آن اندکی متفاوت است. نوشیدن موهیتو با آب سیب برای بچه‌ها خوشایندتر و راحت‌تر از موهیتو سبز یا موهیتو ساده است.

مواد لازم:

آب سیب تازه ۱ لیوان
آب گازدار ۲ لیوان
آب لیموترش تازه ۱/۲ فنجان
عرق نعنا یا عصاره نعنا ۲ قاشق غذاخوری
یخ خرد شده ۱ فنجان

دستور تهیه موهیتو خانگی با آب سیب

در درجه اول آب سیب را به روش مقاله چگونه آب سیب بگیریم تهیه کنید. یک لیوان از آبیموه‌تان را جدا کنید تا برای ساخت موهیتو خانگی آماده شویم.

یک پارچ را برای ترکیب کردن مواد انتخاب کنید. ابتدا آب سیب، آب لیموترش تازه، عصاره نعنا و یخ را داخل پارچ بریزید و خوب مخلوط کنید.

زمانی که مواد کاملاً یک‌دست شدند، آب گازدار را به محتویات درون پارچه اضافه کنید و هم بزنید تا مایعات به‌خوبی ترکیب شوند. کار شما به اتمام رسید. موهیتو خانگی شما آماده نوشیدن است.

اگر طرفدار موهیتوهای میوه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم به طرز تهیه موهیتو توت‌فرنگی نیز سری بزنید.

فوت و فن‌های تکمیلی طرز تهیه موهیتو خانگی

  1. افزودن شکر، نمک یا عسل به‌عنوان یک تسهیل‌کننده کاملاً اختیاری است. شما می‌توانید این مواد را به موهیتو خود اضافه یا از ترکیبات آن حذف کنید. افرادی که دچار افت فشار می‌شوند بهتر است که مقداری شکر یا نمک به ترکیبات این نوشیدنی اضافه کنند.
  2. برای داشتن ظاهری بهتر می‌توانید از عرق نعنا یا عصاره نعنا استفاده کنید.
  3. برای جلوگیری از سیاه‌شدن برگ‌های نعنا، بلافاصله پس از کوبیدن یا خردکردن، آن‌ها را در آب لیموترش بیندازید.
  4. اگر گاز موجود در آب گازدار شما را اذیت می‌کند می‌توانید از آب معمولی استفاده کنید؛ اما برای مخلوط‌کردن مواد از شیکر یا مخلوط‌کن کمک بگیرید تا ظاهر و طعم نوشیدنی شما بهتر شود.
  5. در تهیه موهیتو حتماً از لیمو تازه بهره بگیرید.
  6. چند برش از لیمو و نعنا را برای تزیین کنار بگذارید.
  7. اگر به هر دلیلی زمان یا فرصت تهیه موهیتو خانگی را ندارید، می‌توانید از موهیتوهای آماده پیام امروز که در اندازه‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند، استفاده کنید. موهیتو پیام امروز را به‌عنوان یک نوشیدنی سالم و خوش‌طعم در مهمانی یا دورهمی‌های دوستانه خود جای دهید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله پیام امروز شما با ۳ طرز تهیه آسان و خانگی موهیتو آشنا شدید که هر یک از آن‌ها بسته به ‌ظاهر و طعم‌های متفاوتشان برای گروهی از افراد خوشایند و دلچسب خواهد بود. با درنظرگرفتن نکات تکمیلی و باتوجه‌به مواد اولیه در دسترس شما این فرصت را دارید که در منزل نوشیدنی موهیتو بدون الکل تهیه و نوش جان کنید. در صورت مفیدبودن مطالب این مقاله، لطفاً آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

برای داشتن موهیتو سبز چه باید کرد؟

پس از تهیه مواد موردنیاز باید نعنا را به همراه یخ در دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید تا پوره شود. نهایتاً بافتی همانند اسموتی خواهید داشت. به‌این‌ترتیب شما با افزودن باقی مواد به موهیتو سبز خواهید رسید.

چه راهکاری از سیاه‌شدن برگ‌های نعنا در موهیتو جلوگیری می‌کند؟

پس از کوبیدن یا خردکردن برگ‌های نعنا، فوراً آن‌ها را در مقداری آب‌لیمو تازه بریزید تا رنگ‌ آن تیره یا سیاه نشود.

بهترین آب‌لیمو برای تهیه موهیتو کدام است؟

بهتر است برای بالا بردن کیفیت موهیتو از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پلمب پنج واحد آلاینده غیر مجاز در شهر ری-پیام امروز

محمد رستگاری با اشاره به اینکه پس از شناسایی پنج واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *