سوله آکام فلز

طرز تهیه ژله شیر توت‌فرنگی و شیر نارگیل عالیس

ژله عموماً در دسته دسرهای ساده و آسانی قرار می‌گیرد که برای تهیه آن کافی است یک بسته از پودر آماده آن را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید. در مرحله بعدی باید مقداری آب جوش و کمی حوصله به خرج داد تا دسرتان آماده شود؛ اما امروز در این قسمت از مجله پیام امروز قصد داریم که با اضافه‌کردن شیرهای طعم‌دار پیام امروز به این ترکیب، یک دسر حرفه‌ای و خوش‌طعم‌تری را در خانه تهیه کنیم.

عموماً برای داشتن ژله‌های غیر ساده باید از بستنی و چند ماده دیگر استفاده کرد؛ اما به شما می‌آموزیم که چگونه به کمک شیرهای غلیظ و طعم‌دار پیام امروز با کمترین زحمت و مواد اولیه یک دسر زیبا و خوش‌مزه خلق کنید. با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله انگور قرمز

مواد لازم برای تهیه ژله شیر توت‌فرنگی و شیر نارگیل پیام امروز

ژله توت‌فرنگی ۱ بسته
ژله آلوئه‌ورا ۱ بسته
آب جوش ۲ پیمانه
شیر نارگیل پیام امروز ۱/۲ پیمانه
شیر توت‌فرنگی پیام امروز ۱/۲ پیمانه

دستور تهیه ژله شیر توت‌فرنگی و شیر نارگیل

ازآنجایی‌که دسر ما در دو رنگ و دو طعم تهیه می‌شود، باید دو ظرف مناسب برای مخلوط کردن آماده کنید. ابتدا یکی از بسته‌های ژله بسته به انتخاب خود را بردارید تا مراحل آماده‌سازی آن را پشت سر بگذارید.

به‌عنوان‌مثال، پودر ژله توت‌فرنگی را به همراه یک پیمانه آب جوش داخل ظرف ریخته و با هم زن­دستی یا هر ابزار دیگری خوب هم بزنید تا ژلاتین به‌خوبی در آب حل شود.

زمانی که پودر ژله در آب باز شد و کمی از حرارت افتاد، شیر توت‌فرنگی پیام امروز را به ترکیب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مایعی یک‌دستی حاصل شود.

ظرف سرو را انتخاب کرده و نیمی از آن را با مایع توت‌فرنگی پر کنید و برای ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. این مدت زمان به درجه حرارت یخچال و مقدار مایه ژله نیز بستگی دارد. بنابراین هر زمان که احساس کردید روی ژله بسته شده و آماده افزودن لایه بعدی است، آن را از یخچال خارج کنید.

بهترین زمان برای تهیه لایه دوم ژله، زمانی است که دسر شما نیم‌بند شده است. به‌این‌ترتیب هم مایه ژله از حرارت می‌افتد و هم بیش از اندازه در محیط آشپزخانه نمی‌ماند.

ساخت ژله شیر نارگیل هم مانند لایه قبلی است. پودر ژله و آب جوش را در ظرفی ریخته و ترکیب کنید تا ژلاتین حل نشده‌ای کف ظرف باقی نماند. اکنون باید شیر نارگیل پیام امروز را به ژله آلوئه‌ورا اضافه کرد و مجدداً هم زد تا شیر به‌خوبی در مایه ژله مخلوط شود.

زمانی که مایه ژله آلوئه‌ورا و شیر نارگیل از حرارت افتادند، آن را به‌عنوان لایه بعدی روی ژله توت‌فرنگی و شیر توت‌فرنگی می‌ریزیم. این بار صبر می‌کنیم تا ژله کاملاً سفت و منسجم شود. نوش جان.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر توت‌فرنگی

سؤالات متداول

برای تهیه این نوع ژله از چه طعم‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

برای ساخت این نوع ژله می‌توانید از هر نوع پودر ژله و شیرهای طعم‌دار پیام امروز استفاده کرد؛ اما برای داشتن طعم و بافتی بهتر توصیه می‌کنیم که پودر ژله با شیر طعم‌دار شما مطابقت و هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال اگر پودر ژله شما موزی است آن را با شیر موز پیام امروز مخلوط کنید.

شیری که به مواد ژله اضافه می‌شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای ساخت این نوع ژله، شیر باید غلیظ و باکیفیت باشد تا بافت ژله را مورد تأثیر قرار ندهد. از سوی دیگر بهتر است که شیر به دمای محیط رسیده یا سرد باشد.

لایه دوم ژله را در چه زمانی به لایه قبلی اضافه کنیم؟

زمانی که لایه اولی نیم‌بند شد، اگر با نوک انگشتان به سطح ژله بزنید مواد ژله جابه‌جا نمی‌شوند و به اصطلاح خود را گرفته است. این زمان بهترین وقت برای افزودن لایه بعدی به ژله است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیک تمشک با شیر پیام امروز

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال-پیام امروز

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: طبق قانون کار، سن قانونی برای بکارگیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *