سوله آکام فلز

طرز تهیه کوکتل میوه

فصل تابستان را بیشتر از هر چیز دیگر، با میوه‌های رنگارنگش می‌شناسند. میوه‌های تابستانی، گل سرسبد تمام میوه‌ها هستند و محبوبیتشان نیز بیشتر از میوه‌های هر فصل دیگری است. میوه‌های تابستانی را هرطور که بخوریم، لذیذ و خوشمزه خواهند بود، اما بهترین کار برای چشیدن لذت واقعی میوه‌های تابستانی، آن است که با آن‌ها کوکتل میوه تهیه کنیم.

کوکتل میوه را نباید با نوشیدنی کوکتل اشتباه گرفت. کوکتلی که ما امروز در این مقاله از مجله پیام امروز می‌خواهیم به شما آموزش دهیم، در حقیقت نوعی سالاد میوه است. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید به‌عنوان دسر یا به‌عنوان میان‌وعده مصرف کنید. این کوکتل سرشار از ویتامین است و می‌تواند غذایی بسیار مفید برای شما و فرزندان عزیزتان باشد.

مواد لازم در طرز تهیه کوکتل میوه

مواد لازم در طرز تهیه کوکتل میوه

برای طرز تهیه کوکتل میوه، به مواد اولیه زیادی نیاز نخواهید داشت. با هر میوه‌ای که در دسترس شماست و در یخچالتان وجود دارد، می‌توانید این کوکتل خوشمزه را تهیه کنید. از دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید با میوه‌های تابستانی تهیه کنید، باید معجون هفت میوه را نام ببریم. طرز تهیه معجون هفت میوه را بخوانید.

از جمله مواد لازم برای تهیه کوکتل میوه، می‌توانیم این موارد را نام ببریم:

عسل ۱/۴ پیمانه
آب لیمو ترش شیرازی ۵ قاشق غذاخوری
پوست رنده شده لیمو ۲ قاشق چای‌خوری
توت‌فرنگی، آناناس، موز، سیب، هلو، شلیل، آلو، یا هر میوه تابستانی دیگر ۳۰۰ گرم
آب پرتقال به مقدار لازم (ترجیحا تازه)

این میزان از مواد اولیه که برای طرز تهیه کوکتل میوه خانگی ذکر شد، می‌تواند برای ۶ تا ۸ نفر کافی باشد. اما شما بسته به سلیقه خود، می‌توانید مواد اولیه را کاهش یا افزایش دهید. برای این کار تنها کافی است که میزان هر یک از مواد اولیه را به نسبت مساوی زیاد کرده یا کم کنید. به همین راحتی می‌توانید مهمانی‌های بزرگ‌تر را نیز تامین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکتل رژیمی

طرز تهیه کوکتل میوه خانگی

طرز تهیه کوکتل میوه خانگی

تهیه این خوراکی در خانه بسیار ساده است. فرقی ندارد که چقدر در آشپزی مهارت داشته باشید، باز هم به‌راحتی می‌توانید این کوکتل میوه خوشمزه برای خود تهیه کنید. علاوه بر راحتی، این کوکتل بسیار سریع هم حاضر می‌شود. مدت‌زمان آماده‌سازی آن تنها ۱۵ دقیقه است و بعد از آن نیز اگر خواستید، می‌توانید آن را حدود ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

اگر عاشق تهیه نوشیدنی‌ و دسرهای مختلف با میوه‌های تابستانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مقاله طرز تهیه ۱۰ آبمیوه طبیعی بزنید. برای طرز تهیه کوکتل میوه اما، باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا، هر نوع میوه‌ای که مایل به استفاده از آن هستید، آماده کنید. برای این کار، ابتدا باید میوه‌ها را خوب شسته و در صورت لزوم، پوست بگیرید. بعد از آن، می‌توانید میوه‌ها را به ابعاد دلخواه برش بزنید؛ فرقی نمی‌کند که در این مرحله میوه‌ها را نگینی درشت خرد کنید یا به صورت ریز؛ حتی می‌توانید آن‌ها را به شکل خلالی خرد کنید.

بعد از اینکه میوه‌ها را خرد کردید، آن‌ها را در یک کاسه بزرگ کنار بگذارید. در یک ظرف دیگر، سس کوکتل میوه خود را حاضر کنید. برای حاضر کردن سس، باید عسل را همراه با آب‌لیمو و پوست لیمو مخلوط کنید. می‌توانید میزان عسل یا آب‌لیمو را به دلخواه خودتان تغییر دهید و سس را شیرین‌تر یا ترش‌تر کنید.

اکنون سس را داخل ظرف میوه‌ها بریزید. مواد را به آرامی با یکدیگر مخلوط کنید تا سس به صورت یکدست همه میوه‌ها را بپوشاند. اکنون کوکتل میوه شما حاضر و آماده سرو است. در اینجا برای اینکه مزه بهتری از این خوراکی داشته باشید، می‌توانید آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. با این کار سس به خورد میوه‌های شما رفته و کوکتل بهتری خواهید داشت. نوش‌جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکتل های خنک تابستانه

نکات مهم در طرز تهیه کوکتل میوه

هرچند که طرز تهیه کوکتل میوه بسیار ساده است و جزئیات خاصی ندارد، اما همیشه راه برای بهتر کردن یک دستور تهیه وجود دارد. اگر دوست دارید که مزه کوکتل میوه ای شما بهتر و خاص‌تر از چیزی که هست بشود، می‌توانید نکات زیر را به کار بگیرید:

  • به‌جای استفاده از سس عسل و آب‌لیمو، می‌توانید از شهد شکر و آب، همراه با مقداری آب‌لیمو و ریحان استفاده کنید. این شهد بسیار خوشمزه است.
  • ماندن میوه‌ها در یخچال، می‌تواند مزه بهتری به کوکتل شما ببخشد و همین‌طور کاری کند که میوه‌های شما برای نوش‌جان کردن، نرم‌تر باشند.
  • سعی کنید از میوه‌هایی استفاده کنید که میزان آب کمتری داشته باشند.
  • بهترین میوه‌ها برای این سالاد، میوه‌های تازه، سفت و بدون لک هستند.
  • این کوکتل را می‌توانید با میوه‌های زمستانی مانند سیب، کیوی و پرتقال نیز تهیه کنید.
  • آب پرتقال در این دستور تهیه اختیاری است و می‌توانید به اختیار خود، آن را حذف یا مقدار آن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکتل پیناکولادا

ارزش غذایی کوکتل میوه خانگی

ارزش غذایی کوکتل میوه خانگی

کوکتل میوه خانگی یکی از بهترین دسرها و میان وعده‌هایی است که می‌توانید نوش‌جان کنید. این کوکتل سرشار از ویتامین است و به همین دلیل می‌تواند برای سلامت شما بسیار مفید باشد. مهم‌تر از تمام این موارد، کالری این کوکتل نیز بسیار اندک است و برای کسانی که رژیم دارند، یک خوراکی تمام‌عیار به شمار می‌رود.

ارزش غذایی کوکتل میوه در هر ۱۰۰ گرم را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

انرژی ۴۶ کالری
چربی فاقد چربی
کلسترول فاقد کلسترول
پتاسیم ۹۵ گرم
سدیم ۴ گرم
کربوهیدرات ۱۲ گرم
فیبر ۱ گرم
قند ۱۱ گرم
پروتئین ۰٫۵ گرم
ویتامین ث، آهن، ویتامین ب ۶، منیزیم حدود ۱ تا ۵ درصد از نیاز روزانه

کلام آخر

در این مطلب از مجله پیام امروز، طرز تهیه کوکتل میوه ساده و خانگی را در کنار هم یاد گرفتیم. دیدیم که طرز تهیه این خوراکی تا به چه اندازه ساده بود و چقدر می‌توان آن را سریع و بدون دردسر حاضر کرد. به‌علاوه نگاهی به نکات مهم در طرز تهیه آن و همین‌طور ارزش غذایی‌اش نیز داشتیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب، به‌اندازه کافی برای تهیه آن، وسوسه شده باشید!

سوالات متداول

آیا می‌توان در کوکتل میوه از انگور استفاده کرد؟

بله. از انگور نیز می‌توان در طرز تهیه کوکتل میوه استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر انگور شما هسته دارد، بهتر است که هسته‌هایش را جدا کنید.

آیا از کوکتل میوه می‌توان در زمان رژیم غذایی استفاده کرد؟

بله. این کوکتل یک خوراکی مفید برای زمانی است که رژیم غذایی دارید و باید حواستان به میزان کالری دریافتی باشد.

آیا طرز تهیه کوکتل میوه، انبه هم دارد؟

خیر. در دستور تهیه این کوکتل، میوه انبه وجود ندارد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خودتان، به این کوکتل میوه انبه نیز اضافه کرده و لذت ببرید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس جدید در پایتخت-پیام امروز

آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران از محل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *