عدالت و دادگری از ویژگی‌های برجسته امام(ع)/ امیرالمومنین(ع) الگوی تمام‌نشدنی برای بشر

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان، عدالت را از ویژگی‌های برجسته حضرت علی(ع) برشمرد و تاکید کرد: عدالت و دادگری یکی از مولفه های زیبای شخصیت امیرالمومنین(ع) است.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) از جهات متعدد برای تمامی نسل های بشر یک الگوی جاودانه و تمام نشدنی است، هر جایی که در کار اسلام گره می‌افتاد به در خانه آن حضرت می آمدند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در عدالت، در مبارزه با جریان نفاق و کفر، در دفاع از رسالت، ساده زیستی، حکومت‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و غیره برای همگان الگو است، بیان کرد: به تعبیر شبلی شمیل، علی(ع) نسخه واحده برای تمامی بشریت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به بیان شخصیت با عظمت حضرت امیرالمومنین علی(ع) در منظومه فکری مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: اهتمام ویژه امام علی(ع) در جلب رضای الهی در دوران انقلاب با عظمت پیامبر اکرم(ص) برای همه مجاهدان یک الگوی عملی است، در تمامی صحنه های دفاع از اسلام ناب امیرالمومنین(ع) تنها با در نظر گرفتن رضای خداوند و با نیت خالص الهی آن چیزی را که به نفع اسلام و مسلمانان بود انتخاب کرد.

دیلمی، عدالت را از ویژگی‌های برجسته حضرت علی(ع) برشمرد و تاکید کرد: عدالت و دادگری یکی از مولفه های زیبای شخصیت امیرالمومنین(ع) است رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند ماجرای عدالت در زندگی امام علی(ع) به قدری عمیق است که کل حکومت وی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه چشم‌پوشی از خود و خودی و قربانی کردن هوای نفس و منیت ها در مقابل تکلیف الهی از برجسته ترین صفات امیرالمومنین(ع) در منظومه فکری مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: تمامی ماجرا های بزرگ زندگی امیرالمومنین (ع) حول این محور قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در تمامی مراحل زندگی پربرکت خویش همواره خود را بنده خداوند و خدمتگزار مردم می دانست و وجود حضرت امیرالمومنین(ع)  به عنوان یک رئیس، یک فرمانده و یک مسئول مظهر پاکی و شفافیت و صداقت بود و همه جا بنده خدا و خدمتگزار مردم بود و مخلصانه بدون چشم داشت برای دنیا کار می کرد.

دیلمی با بیان اینکه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در وصف امیرالمومنین(ع) می فرمایند که آن حضرت مظهر تقوا و امانت و هم دارای صدق و صراحت بود، گفت: امام علی(ع) در آن دوران یک سیاستمدار و رئیس دنیای اسلام بود و در آن شرایط و در فقدان وسایل امروزی برای ارتباط، تدبیر امور یک‌ جمعیت بزرگ چند ده میلیونی آن زمان را بر عهده داشت با این وجود سیاستمداری حضرت علی(ع) موجب نمی شد که از جاده صداقت و صراحت کنار برود، علی(ع) صادق و صریح بود، هر چه می‌گفت به آن معتقد بود و برای او راهنمای عمل بود و همین دلیل است که کلمه گفتار امیرالمومنین(ع) در طول تاریخ مانند نورافکنی برای زبدگان و نخبگان فکری عالم درخشیده است.

وی از برگزاری برنامه های متعدد در ایام شهادت امام علی(ع) در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: به همت تشکل های دینی و انقلابی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سطح استان، ویژه برنامه های متعددی با محوریت جلسات وعظ و خطابه، نشست های معرفتی و بصیرتی، دسته روی، تجمعات مذهبی و غیره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسط معارف علوی برگزار می شود.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بازگشت گاریدو به تهران-پیام امروز

۱۱:۱۶ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ خوان کارلوس گاریدو، طبق برنامه، صبح امروز از طریق مرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner