سوله آکام فلز

یک ربات رهبر ارکستر ملی کره جنوبی شد!

جدیدترین اجرای ارکستر ملی کره جنوبی با همراهی یک ربات انسان‌نما صورت گرفت که به عنوان رهبر ارکستر حضور داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، یک ربات اندروید به نام «اور۶»(EveR 6) در سئول روی سکوی رهبر ارکستر رفت تا اجرای ارکستر ملی کره جنوبی را رهبری کند و اولین تلاش از این دست را در این کشور رقم زد.

این ربات دو بازو که توسط «موسسه فناوری صنعتی کره»(KITECH) طراحی شده است، برای اولین بار در تئاتر ملی کره حضور به هم رساند و نوازندگان برجسته ارکستر ملی این کشور را رهبری کرد.

این ربات انسان‌نما ابتدا به تماشاگران تعظیم کرد و سپس، با تکان دادن دست‌های خود تلاش کرد تا سرعت برنامه زنده را کنترل کند.

«چوی سو یول»(Choi Soo-yeoul) که این اجرا را در کنار ربات رهبری کرد، گفت: حرکات یک رهبر ارکستر، بسیار دقیق هستند. ربات توانست چنین حرکات دقیقی را خیلی بهتر از آنچه تصور می‌کردم، انجام دهد.

سو یول خاطرنشان کرد: ضعف مهم اور۶ این است که نمی‌تواند گوش کند.

یک ربات رهبر ارکستر ملی کره جنوبی شد!

«لی یونگ جو»(Lee Young-ju)، یکی از مخاطبانی که موسیقی سنتی کره جنوبی را مطالعه می‌کند، گفت که اگرچه حرکات ربات در حفظ ریتم بی‌عیب‌ونقص هستند اما «نَفَس» ندارند. نَفَس، توانایی آماده نگه داشتن ارکستر برای ایفای نقش جمعی و فوری است که به گفته یونگ جو، یک مولفه ضروری در اجرا به شمار می‌رود.

وی افزود: به نظر می‌رسید که باید اقداماتی صورت بگیرند تا ربات بتواند این کار را انجام دهد.

«سونگ این هو»(Song In-ho)، یکی دیگر از مخاطبان گفت: اجرای اور۶ در سطح ابتدایی به نظر می‌رسد. من حدس می‌زنم زمانی که این ربات برای درک و تجزیه و تحلیل موسیقی به هوش مصنوعی مجهز شود، بتواند رهبری ارکستر را به تنهایی انجام دهد.

یک ربات رهبر ارکستر ملی کره جنوبی شد!

این ربات انسان‌نما، سه قطعه از پنج قطعه اجراشده را رهبری کرد؛ از جمله یکی که به طور مشترک با سو یول انجام شد.

سو یول گفت: این اجرا نشان داد که ربات‌ها و انسان‌ها می‌توانند هم‌زیستی داشته باشند و یکدیگر را کامل کنند؛ نه این که یکی جایگزین دیگری شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت-پیام امروز

 باکتری‌هایی که به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند هم در ژاپن و هم در خارج از کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *