سوله آکام فلز

عوامل اثر گذار بر روند حرکتی بازار سهام امروز ۲۱ خرداد چه بود؟-پیام امروز


کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۲۱ خرداد شاخص کل با افزایش بیش از ۰.۷۹ درصدی در جایگاه ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی در سطح ۶۷۵ هزار و ۱۵ واحد رسید و بعد از مدت‌ها شاهد روند مثبت بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۴۲ میلیارد تومان رقم خورد همچنین امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۸ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و ۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ۶۵ درصد بازار یعنی ۵۰۱ نماد در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند و تنها ۲۶۶ نماد در محدوده منفی بودند. بیشترین میزان ورود نقدینگی مربوط با صنعت سرمایه‌گذاری با ۲۸ میلیارد تومان ورود پول و بیشترین میزان خروج نقدینگی به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز بیشترین تاثیر را خبر‌هایی مبنی بر بحث اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تعدیل سود بانک‌ها بر بازار داشتند. شب گذشته بود که رئیس سازمان بورس اعلام کرد در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شد که این عاملی بر روند حرکت مثبت امروز بازار سهام بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *