سوله آکام فلز

غفلت از تامین انرژی با استفاده از منابع تجدیدپذیر، ضررآفرین است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اگر از تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر غفلت شود، قطعا متضرر می شویم.

دکتر فرزاد مخلص الائمه پنجم خردادماه ۱۴۰۱ در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: چهار کلان روند، حوزه انرژی در جهان را تحت تاثیر قرار می دهند که شامل تغییرات آب و هوایی، تغییر اقلیم، تغییر نقش نفت، تغییرات در استفاده از انرژی های تجدید پذیر می شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران یکی از پایگاه های مهم استفاده و تولید انرژی های تجدیدپذیر است، گفت: طبق گزارشات بین المللی تا سال ۲۰۴۰ دوسوم سرمایه گذاری در حوزه انرژی به حوزه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص می یابد و ۴۰ درصد برق جهان از انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود، بر این اساس اگر از تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر غفلت شود، قطعا متضرر می شویم.

مخلص الائمه با بیان اینکه منابع فسیلی پایان پذیرند و مسلما اگر این منابع در مسیر اتمام قرار گیرند، ارزش بیشتری پیدا می کنند، گفت: استان مرکزی زمینه های خوبی برای تولید انرژی های تجدید پذیر در اختیار دارد. این استان، تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز تولید انرژی های تجدیدپذیر است و می توان در چارچوب این تفاهم نامه با محوریت حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از این ظرفیت ها استفاده شود و به سرعت توسعه نیروگاه های خورشیدی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه باید بخش هایی را مجبور به تولید انرژی های تجدیدپذیر کرد، گفت: به عنوان مثال می توان نیروگاه ها و برخی از صنایع را ملزم به حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر کرد تا بخشی از نیاز خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند، استان مرکزی آماده است که نیروگاه حرارتی شازند و صنایع را به این سمت سوق دهد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کاهش ۷۵ درصدی معاملات مسکن طی یک ماه گذشته-پیام امروز

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *