سوله آکام فلز

فعالیت ۷۰ هزار نفر در انتخابات شهرستان تهران-پیام امروز


حامد شایان روز دوشنبه در تشریح فعالیت‌های مرتبط با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تهران اظهار کرد: براساس حضور ۶ نامزد انتخاباتی در کشور به ازای هر صندوق، هر نامزد یک نفر را باید به شعب اخذ رای معرفی کند البته تاکنون برخی نامزدها، روسای ستاد انتخابات خود در تهران را به ما معرفی نکرده‌اند، که باید این کار زودتر انجام شود تا برای جلسات مختلف در تهران از ستاد انتخابات شهرستان، مجوز لازم را از دریافت کنند.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که معرفی نکردن روسای ستاد نامزد‌های انتخاباتی به ستاد انتخابات شهرستان تهران از نظر ما به عنوان تخلف نمی‌شود بلکه تعلل است، افزود: معتقدیم باید در این زمینه تسریع صورت گیرد.

شایان ادامه داد: اگر در هر شعبه اخذ رای ۲۰ نفر به طور مستقیم فعالیت داشته باشد بنابراین در سه هزار و ۵۰۰ شعبه، ۷۰ هزار نفر در حوزه نظارت، اجرایی، فرماندهی انتظامی و بازرسی با ستاد انتخابات در شهرستان تهران همکاری می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران افزود: تعداد ناظران شورای نگهبان نیز با توجه به حضور ۶ نفر نامزد به ازای هر صندوق یک نفر به شعب اخذ رای باید به ما معرفی شوند.

تمهیدات ویژه وزارت کشور برای ساماندهی انتخابات

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران درباره اقدام مثبت برای برگزاری همه انتخابات در روز جمعه به منظور کاهش میانگین رسیدن افراد به شعب اخذ رای در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه روز جمعه به عنوان یک روز خلوت از نظر ترافیکی است، بنابراین این موضوع با تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است.

وی یادآور شد:، اما میانگین زمان رسیدن افراد جهت شرکت در انتخابات اگر به زیر ۱۰ دقیقه کاهش داده شود، بسیار وضعیت بهتر خواهد شد، زیرا اکنون مکان‌هایی همچون مسجد و مدرسه برای شعب اخذ رای استفاده می‌شود بنابراین معتقدیم از نظر فضایی که برای انتخاب شعب اخذ رای در نظر گرفته شده بررسی لازم انجام شده است.

شایان در عین حال معتقد است که فضای انتخاباتی کشور باید تغییر کند و کار بهتر ساماندهی شود، یکی از فعالیت‌های حوزه تغییرات در انتخابات برگزاری این عرصه به صورت الکترونیکی است، هرچند ثبت‌نام، نحوه برگزاری انتخابات، روز و ساعت اخذ رای در انتخابات همه مستلزم بررسی بیشتر است.

وی یادآور شد: البته این فعالیت در وزارت کشور با مدیریت خوب در این دولت به شیوه‌ای مناسب انجام شده و امیدواریم با یک سلسله اقدامات بتوان علاوه بر مشارکت حداکثری مردم، انتخاباتی در صحت و سلامت کامل برگزار کرد.

آیا امکان تقلب در انتخابات وجود دارد؟

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد؟ گفت: امکان بروز تقلب در انتخابات با توجه به حضور ناظران، عوامل اجرایی، نیروی انتظامی و دیگر مسوولان شعب اخذ رای وجود ندارد.

وی گفت: در شعب اخذ رای سه تا پنج نفر از اعضای شورای نگهبان به عنوان اعضای هیات نظارت مرکزی شهرستان حضور دارند که ما به عنوان ستاد انتخابات هیچ شناختی نسبت به این افراد نداریم.

به گفته وی، همچنین اعضای شعبه شامل گروه‌های ۵، ۷، ۹ و ۱۱ نفره هستند که البته ۱۱ نفر مربوط به استان تهران و در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، این گروه‌ها نیز از افراد مختلفی در این عرصه از انتخابات حضور خواهند داشت که تا پیش از این هیچ گونه هماهنگی با این ستاد برای انتخاب آنها انجام نشده است.

شایان اضافه کرد: حتی با توجه به اینکه هیچ هماهنگی بین این افراد صورت نگرفته و از گروه‌های مختلف به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی هستند، در روز اخذ رای باید با برگزاری انتخابات یک نفر را به عنوان رییس شعبه تعیین کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۴ نفر به عنوان بازرس، نیروی انتظامی مستقر و نمایندگان داوطلب در شعب اخذ رای مستقر هستند که در مجموع می‌توان گفت یک گروه ۲۰ تا ۲۲ نفره در روز برگزاری انتخابات در شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان تهران برگزار خواهد شد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بلژیک ۰ – ۱ اسلواکی/ VAR روی اعصاب لوکاکو و شیاطین سرخ + فیلم-پیام امروز

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴، دو تیم بلژیک و اسلواکی در شهر فرانکفورت به مصاف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *