سوله آکام فلز

قدمی برای رفع حصر/انتقاد از گرانی اینترنت/تسلیت‌ها برای همسر جوادی آملی

رفع محدودیت فیزیکی مقابل منزل میرحسین موسوی/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ تسلیت ها برای درگذشت همسر آیت الله جواد آملی/ گرانی اینترنت و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر برداشته شدن محدودیت فیزیکی مقابل منزل میرحسین موسوی در خیابان پاستور در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

گفته می شود این محدودیت ها رفع شده تا رفت و آمد برای همسایه‌ او نیز تسهیل شود و اصل مراقبت از وی با هدف پیشگیری از هرگونه آسیب به وی یا اقدامات خلاف قانون از سوی او، همچنان برقرار است.

شورای عالی امنیت ملی بر اساس مصوبه‌ای از سال ۸۹، برخی محدودیت‌هایی در خصوص رفت و آمد دو تن از سران فتنه را اعمال کرد که این محدودیت‌ها در طول سال‌های گذشته با روندی کاهنده ادامه داشته است.

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالاتی درباره مذاکرات وین، تشدید جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین، دیپلمات های سفارت افغانستان در ایران و … از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سعید خطیب زاده با تاکید بر اینکه که گفت وگوها در وین متوقف نشده است، گفت: آقای باقری و مورا به صورت مرتب با یکدیگر در ارتباط هستند و از طریق هماهنگ کننده گفت وگوها، این گفت وگوها در حال انجام است.

وی در خصوص اعزام یک دیپلمات طالبانی به محل سفارت این کشور در تهران، تاکید کرد: ما سفارت را به دولتی که به رسمیت نشناخته ایم نمی دهیم و مقررات و کنوانسیون های ببین المللی در این زمینه روشن است.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی در ارتباط با تشدید جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین طی روزهای اخیر و واکنش ایران به این جنایت ها گفت: آنچه که امروز شاهد آن در جهان اسلام هستیم این است که موضوع اول جهان اسلام یعنی فلسطین در محاق قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی تلاش می کند که موضوع فلسطین را به موضوع ثانویه جهان اسلام تبدیل کند و در برابر این موضوع کشورهای مختلف جهان اسلام باید کاری کنند که این تلاش‌ها شکست بخورد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و اهمیت روز قدس، بیان کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند ما هرگونه تجاوز به هر کشور و نابود کردن زیرساخت های آن را محکوم می کنیم. همان طوری که حمله به اوکراین از نظر ما ناشایست است، تصرف فلسطین و تجاوز به یمن نیز از نظر ما محکوم است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید درلینک های زیر بخوانید.

راه حل پایان دادن به اشغال فلسطین، انجام همه‌پرسی از ساکنان واقعی آن است

موضوع فلسطین همچنان مورد توجه افکار ملت‌های اسلامی و منطقه هست

***

به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها در مورد پذیرفته شدن سه دیپلمات طالبان توسط وزارت امورخارجه  ایران و ورود آن‌ها به تهران، یک منبع مطلع در سفارت افغانستان در تهران از ورود تنها یک دیپلمات دولت اسلامی طالبان به تهران خبر داده است.

این منبع خاطرنشان کرد که فعلا یک نفر به تهران آمده تا به عنوان دبیر سوم مشغول به کار شود و دو دیپلمات دیگر، شاید بعدا به ایران بیایند.

در پی در گذشت همسر آیت‌الله جوادی آملی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی برای ایشان رحمت و مغفرت الهی از خداوند متعال مسألت کردند.

سیدحسن خمینی هم در پیامی ضمن عرض تسلیت به آیت الله جوادی آملی نوشت: فرصت را مغتنم شمرده، خصوصا خدمت برادر گرامی‌ام حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا سعید جوادی دامت برکاته هم تسلیت عرض می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح هم در پیام های جداگانه درگذشت آن مرحومه را تسلیت گفتند.

طرح نظارت بر اموال و سفرهای خارجی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی رسید که متن کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

نحوه مواجهه مسوولان محیط زیست مازندران با پلنگ سرگردان در قائمشهر از موضوعات مورد انتقاد رییس فراکسیون محیط زیست مجلس  بود.

سمیه رفیعی گفت: چه توجیهی دارد که یک استان پهناور فقط یک تفنگ بیهوشی برای حیات وحش داشته باشد! چرا نباید این تفنگ‌ها در همه پاسگاه‌های محیط بانی باشد و دامپزشکان معتمد نیز در شهرستان‌ها آموزش ببینند تا در مواجهه با این گونه وقایع بتوان از کمک آنها استفاده کرد؟

انتقادها از گرانی اینترنت نیز همچنان ادامه دارد و در همین رابطه علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس ضمن تاکید بر لزوم توضیح وزارت ارتباطات درباره علت افزایش قیمت تعرفه اینترنت گفت که گرانی اینترنت قابل توجیه نیست و باید وزارت ارتباطات توضیحاتی درباره تمهیدات حمایتی با گران کردن بسته های اینترنت ارائه کند.

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس هم با اعلام مخالفت خود با افزایش قیمت اینترنت گفت: نظر نمایندگان مجلس درباره افزایش بهای اینترنت منفی است، مجموعه وزارت ارتباطات از موضع نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت اینترنت مطلع هستند؛ معتقدیم شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که اینترنت پر سرعت در اختیار مردم باشد.

تکذیب اظهارات اخیر علی مطهری مبنی بر اینکه “از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مساله را حفظ کنیم” از پربازدید های بامداد امروز بود.

یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه جهت‌گیری نظامی نداشته، افزود: اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه ناشی از بی‌اطلاعی و یا رویکرد سیاسی خاص آنها است. وارد کردن اتهام پنهان‌کاری در فعالیت‌های هسته‌ای به کشورمان اقدامی است که از سال‌ها قبل دشمن برای محدودسازی برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان دنبال کرده و هرگز موفق به اثبات آن نشده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات در دستورکار مجلس-پیام امروز

جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *