سوله آکام فلز

قول می‌دهم در مراحل بعدی بهتر بازی کنیم-پیام امروز


امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از تساوی بدون گل مقابل ازبکستان در نشست خبری اظهار کرد: خوشحالیم که صعود کردیم و سرگروه هم شدیم و این خودش موضوع مهمی است. از مردم تشکر می‌کنم که آمدند و تا ثانیه آخر تیم را تشویق کردند. از بازیکنان هم تشکر می‌کنم. دلیلش این است که این بازی در آخر فصل بود و تیم با آن شرایط به هنگ کنگ رفته بود و بدون تمرین و با بیش از۲۰ ساعت از آن کشور برگشتیم و بدن بازیکنان در نیمه اول آن شادابی را نداشت.

او  افزود: در هنگ کنگ در رطوبت ۹۲ درصد بازی کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. دیدید که بدن بازیکنان شادابی لازم را نداشت مثلا امین حزباوی به من می‌گوید که شرایط بازی را ندارم. جوانی ۲۰ ساله است. می‌گویم چرا؟؛ می‌گوید احساس می‌کنم بدنم تخلیه شده تازه این جوان است. به این خاطر باید از بازیکنان تقدیر ویژه کرد. مخصوصا بزرگ تر‌های تیم که شرایط بهتری داشتند و در ۲ بازی پشت سر هم یک بازیکن از ایران بهترین بازیکن شده است.

سرمربی تیم ملی درباره بازی گفت: نیمه اول خوب نبودیم که علتش خستگی بود. انتهای فصل است و بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند، اما نیمه دوم بازی روان و موقعیت‌های گل زیاد داشتیم و آماری که به من دادند از نظر شوت به دروازه و امید به گل و همه چیز بهتر بودیم، اما توپ هایمان گل نشد.

او افزود: تیم ازبکستان هم از تیم‌های قدرتمند آسیاست این تیم با استرالیا مساوی کرده است و در جام ملت‌ها مقابل قطر با پنالتی باخت و حذف شده است. این تیم هم قدرتی و هم فیزیکی است. ۲ بازیکن ازبک که در ایران بازی می‌کنند در سرنوشت قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تاثیرگذار بودند. با این شرایطی که گفتم از بازیکنان راضی بودم. مشکلی دیگر که داشتیم این بود که لژیونر‌ها خیلی‌هایشان اول ماه مسابقاتشان تمام شده بود. سه چهار روز به آنها استراحت دادیم و به آنها تمرین فردی دادیم. لیگ ۱۲ خرداد تمام شده و ۱۳ خرداد به هنگ کنگ رفتیم و یک مقدار روی روند تیمی ما تاثیر گذاشت. اما نیمه دوم به نظر من نسبت به این بازی خوب بود، اما نسبت به توانایی‌ها ما خوب نبودیم با این حال می‌توانستیم برنده شویم.

قلعه نویی درباره  اینکه برخی کارشناسان معتقد بودند جوانگرایی زمان بر است، اما با توجه به شعار‌های هواداران امروز چقدر زمان نیاز است که هماهنگی بیشتری بین جوانان و با تجربه‌ها صورت بگیرد و مردم هم صبورتر باشند، گفت: یکسری اهداف داریم و بر اساس آن اهداف برنامه ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به ورزشگاه بکشانیم و همین که با تیم خوب ازبکستان مساوی کردیم و مردم ناراضی هستند نشان می‌دهد که با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم و باید به نظر همه مردم احترام بگذاریم. البته وظیفه ما این است که باید خیلی خوب بازی کنیم و قول می‌دهم در مرحله بعدی بهتر بازی می‌کنیم، اما شرایط و بستر را درست کنیم. هیچ تیمی در دنیا مثل ما پرواز نمی‌کند به خصوص با امکاناتی که اکنون وجود دارد. هیچ تیمی این مدلی پرواز نمی‌کند آنقدر شرایط سخت بوده که یک جوان می‌گوید نمی‌تواند بازی کنم و جوان دیگر رفته از نظر بدنی شادابی لازم را نداشت.

او افزود: با همه توضیحاتی که دادم که آخر فصل بود و بدن‌ها خسته بودند و لژیونر‌ها زودتر فصل شان تمام شده و لیگ ما ۱۲ خرداد و بدون تمرین بازی کردیم و با ۴ پرواز سختی که داشتیم، اما نیمه دوم با غیرت بازی کردیم. آماری که به من دادند موقعیت گل حریف ۴۳ صدم بود و ما بالای یک بودیم و آمار مالکیت ۵۳ به ۴۷ بود. امید گل ما ۲ برابر هم بیشتر بود. همه را گفتیم، اما شرایط مان خوب نبود، اما در نیمه دوم گردش توپ و ایجاد روزنه و… خوب بودیم. امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی لیگ پایین‌تر بیاید. لیگ گذشته میانگین سنی ۲۷ بوده و مثل گذشته جوانان زیادی تحویل نداده با همه این‌ها دنبال کار خودمان هستیم.

قلعه نویی ادامه داد:  طارمی توضیح داد که در دوره گذشته با یک مساوی حذف می‌شدیم، اما در این دوره ۲ بازی تشریفاتی داشتیم که باید رنکینگ و سیدمان را حفظ می‌کردیم و در مرحله سوم برخی بازیکنان مثل قائدی، محبی، عزت الهی و علی قلی زاده به ما اضافه می‌شوند. امروز بازیکنانی بودند که حتی همراه تیم نبودند. ترابی همراه تیم نبود، اما خیلی خوب بازی کرد.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه بدون باخت و صدرنشین صعود کردید، اما با حضور اورنوف و ماشاریپوف همه می‌دانند که تیم ازبکستان قدرتمند شده است، گفت: من ۱۲ سال است در ازبکستان رفت و آمد می‌کنم روی تیم پایه شان برنامه ریزی خوبی انجام داده جوانانش با ژاپن فینال رفته است و تیم امیدش به المپیک رفته است. ۲ بازیکنی که در لیگ ما بوده در قهرمانی و نایب قهرمانی تاثیرگذار بودند و یک مهاجمش در ایتالیا بازی می‌کند. ازبکستان از قدرت‌های آسیاست، اما با شناختی که از این دو بازیکن داشتیم تقریبا توانستیم کارایی آنها را بگیریم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بلژیک ۲ – ۰ رومانی/ شیاطین سرخ به صعود امیدوار شدند + فیلم-پیام امروز

دور دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با جدال تیم‌های بلژیک و رومانی از گروه E …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *