سوله آکام فلز

لزوم نظارت مهندسین ناظر بر نمای ساختمان‌ها در تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم نظارت مهندسین ناظر بر نمای ساختمان‌ها در شهر تهران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انجام زیارت حج واجب در ایام حج گفت:‌ زیارت حج زائرین خانه خدا امیدواریم که مقبول باشد و به سلامت و خوبی به کشور بازگردند. همچنین امیدواریم نتیجه‌ای که از این نشست بزرگ اسلامی باید گرفته شود به درستی برای مسلمانان حاصل شود.

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد افزود:‌ امروز مصادف است با سالگشت حادثه محله مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان. در چنین روزی که بحث حجاب و بی‌حجابی بود مردم در حرم مشهد مقدس به گلوله‌ بسته شدند و هنوز هم مشخص نیست چه تعداد در آن روز شهید شدند. یکی از حرکت‌های زشت و غیرانسانی رضاخان و خاندان پهلوی در این حادثه رقم خورد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بحث روز عفاف و حجاب که از ضروریات دین و مکتب ما است مطرح شد؛ چرا که مردم ما مردمی عفیف هستند و در طول تاریخ این موضوع به خوبی نشان داده شده است. بی‌تردید عفاف و حجاب پشتوانه‌ای برای استحکام همه خانواده‌ها در کشور ما است. متأسفانه امروز حملات و بی‌بندوباری‌هایی که صورت گرفته به گونه‌ای است که نتایج آن در کشورهای مختلف قابل مشاهده است.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع حادثه سقوط کودک حدود پنج ساله در چاهی واقع در منطقه ۱۵ اشاره کرد و افزود: حادثه‌ای در روز عید قربان در تهران و میدان بسیج رخ داد و کودک حدودا پنج‌ساله‌ای که از اتباع هم بود اما یک انسان، کودک و فرزندی برای خانواده خود بود در رمپ و لوپ میدان بسیج جایی که محل رفت و آمد،‌ تفریح و تردد نیست و فضای سبزی که بین بزرگراه احاطه شده در چاهی که برای قنات بوده، سقوط کرد و جان خود را از دست داد؛ لذا به خانواده این کودک تسلیت می‌گوییم و امیدواریم که شهرداری نیز به این خانواده رسیدگی‌های لازم را داشته باشد؛ البته بی‌تردید این محل باید ایمن باشد و در این موضوع شکی نیست ولی محلی برای تفریح، اتراق و تردد نیست. متأسفانه چهار سال پیش نیز در منطقه ۱۵ شاهد حادثه دیگری بودیم که در آن کودکی در آبنما غرق شد. امیدواریم قوه قضاییه با عدل و انصاف به این موضوع نگاه کند و پیگیری دقیقی را انجام دهد.

چمران ادامه داد: هفته گذشته در شهرداری تهران شاهد برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده تهران بودیم و از سوی دیگر همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران نیز برگزار شد. بی‌تردید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نباید از دست دهیم، باید میزان این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های شهر تهران به خوبی بهره بگیریم. باید نگاهمان به سرمایه‌گذاران تغییر کند تا فضا برای سرمایه‌گذاری باز شود. مهمترین سرمایه‌گذاری در شهر تهران سرمایه‌گذاری ساختمانی است و تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری یکی از عواملی است که موجب جذب سرمایه‌ها خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع نظارت بر نما در سطح ساخت و سازهای شهر تهران نیز گفت: نظارت بر نما کار مهندس ناظر است و پیش از شهرداری باید مهندس ناظر بر این امر نظارت داشته باشد. اگر نمایی تغییر کند مهندس ناظر باید در این خصوص توضیح دهد که علت این تغییرات چه بوده و پاسخگو باشد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هنرمند در مسائل اجتماعی اثرگذار می‌تواند ورود کند/ مسئله جمعیت در آینده جامعه مهم است-پیام امروز

حسن روح الامین که به تازگی نشان درجه یک هنری دریافت کرده، درباره اهمیت فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *