سوله آکام فلز

مبارزه جنجالی ملی‌پوشان در بوکس قهرمانی کشور

مبارزه دو ملی‌پوش وزن ۷۱ کیلوگرم بوکس ایران در قهرمانی کشور، با حواشی و شائبه‌های زیادی همراه شد.

به گزارش ایسنا، در حساس‌ترین مبارزه جمعه شب از رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)، دو بوکسور ملی‌پوش ایران یعنی سجاد کاظم‌زاده از تهران و مسلم مقصودی از سیستان و بلوچستان به مصاف یکدیگر رفتند که با حواشی قابل توجهی همراه بود.

این دیدار حساس در وزن ۷۱ کیلوگرم برگزار شد و جو سالن امام علی (ع) زاهدان کاملا به سود بوکسور خوزستانی تیم سیستان و بلوچستان یعنی مسلم مقصودی بود. بوکسور آبی پوش تهران یعنی سجاد کاظم‌زاده هم تشویق هم تیمی‌هایش را همراه خود می‌دید؛ شرایطی که کار را برای همه عوامل برگزاری مسابقه اعم از داوران، مربیان و … سخت می‌کرد.

در همان راند اول بازی برخورد دو بوکسور با یکدیگر باعث شد تا بالای ابروی مسلم مقصودی دچار خونریزی شود، موضوعی که باعث توقف مسابقه توسط داور روی رینگ شد. در راند دوم باز هم سمت دیگر پیشانی مقصودی دچار شکستگی شد که این موضوع خونریزی او را شدیدتر کرد. با ادامه مسابقه خراش زیر چشم مقصودی که از مبارزه قبل او ایجاد شده بود نیز خونریزی کرد که در چنین شرایطی پزشک مسابقه باید بازی را قطع می‌کرد! 

مبارزه جنجالی ملی‌پوشان در قهرمانی کشور بوکس!

طبق قوانین مسابقات بین‌المللی بوکس، کات من (پزشک کنار رینگ) در صورت خونریزی یک بوکسور باید مسابقه را متوقف کند، اتفاقی که در مبارزه دوم دانیال شه‌بخش بوکسور تیم ملی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رخ داد و بازنده شد، ولی در این مبارزه خبری از از آن نبود تا با اعتراض‌های سجاد کاظم‌زاده دارنده نشان برنز آسیا همراه شود. اتفاقی که شائبه‌های زیادی را مبنی بر ناداوری ایجاد کرد. 

این مبارزه به قدری توجه حاضرین در سالن را به خود جلب کرد که حتی مسابقات رینگ B متوقف شد و همه حاضرین مبارزه دو ملی‌پوش را زیر نظر داشتند. یکی از بوکسورهای تیم هرمزگان و یک بوکسور تیم گلستان، همانند داوران مسابقه معتقد بودند که سجاد کاظم‌زاده از نظر امتیازی راندهای مسابقه را واگذار کرده است، اما به دلیل خونریزی مسلم مقصودی، بازی باید قطع شده و کاظم‌زاده برنده مسابقه اعلام می‌شد، چرا که جراحت مقصودی از روز گذشته بوده و ارتباطی به این مبارزه نداشته است. هرچند که آن‌ها هم معتقد بودند این موضوع بستگی به نظر پزشک و داور مسابقه دارد که گویا در این دیدار به سود میزبان مبارزه را متوقف نکردند.

مربیان سجاد کاظم‌زاده نیز معتقد بودند که نباید با این شدت خونریزی، مبارزه ادامه پیدا می‌کرد. حتی طبق مشاهدات خبرنگار ایسنا، مربیان تیم تهران به داوران مسابقه و مربیان تیم ملی ایران (شهرام فاتح و اصغر اشرفی) می‌گفتند ما قبول داریم که سجاد از نظر امتیازی باخت، اما با این خونریزی نباید مسابقه را ادامه می‌دادند و درست نیست.

سجاد کاظم‌زاده هم که از این اتفاق بسیار ناراحت بود، در جمع خبرنگاران با بغض گفت: قرعه‌کشی مسابقات که اصلا خوب نبود و همه خوب‌ها را با هم انداخته‌اند تا در یک روز مبارزه کنند. داوری‌ها هم که واقعا نمی‌دانم چه بگویم. وقتی ابروی یک بوکسور پاره می‌شود نباید بگذارند بازی ادامه پیدا کند. متاسفانه همه کار می‌کنند تا میزبان برنده شود که درست نیست. 

دارنده برنز آسیا ادامه داد: ما هم سال‌ها است زحمت کشیده‌ایم و برای این پرچم عرق‌ ریخته‌ایم. اگر ما را نمی‌خواهید رک بگویید نیا. نزدیک به ۹ سال است ملی‌پوش بوده‌ام و این حرکت یعنی چه؟ کنار بروم؟ این کارها درست نیست، ما هم زحمت می‌کشیم.

مبارزه جنجالی ملی‌پوشان در قهرمانی کشور بوکس!
سجاد کاظم‌زاده

کاظم‌زاده که زانوهای خود را بغل کرده بود و با دستمال خون‌های روی صورت و بازوهای خود را پاک می‌کرد، تصریح کرد: من یک اشتباهی در تیم ملی داشتم و نشد مدال بگیرم، از آن موقع من را نمی‌خواهند. رفتم و دوباره تمرین کردم و خوب شدم تا برگشتم، اما الان اینطور رفتار می‌کنند که درست نیست. اگر من را نمی‌خواهید بگویید تا به دنبال زندگی خودم بروم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

امید سوری سرمربی تیم ملی تنیس ایران شد-پیام امروز

 طی حکمی از سوی داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس امید سوری به عنوان سرمربی تیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *