سوله آکام فلز

مردم‌یاری از اولویت‌های ارتش است

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور گفت: پس از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه‌ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می‌کند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌شرق کشور  با اشاره به روز ارتش بیان کرد: ۲۹ فروردین، روز تولد ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) است. به خود می‌بالیم که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی یک روز به نام ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری نام‌گذاری شده است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نقش بسیار مهمی داشت. اگر تاریخ ایران اسلامی را ورق بزنید، فرماندهان ارتش و کارکنان این نیرو یک ارتش انقلابی و مجاهد را درک کردند. در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگانی بودند که تعدادی از آن‌ها به شهادت رسیدند که تدابیر امام خمینی (ره) را دریافت می‌کردند و در شرایط سخت دوران پهلوی جهت آگاهی‌بخشی به کارکنان این سخنان و اعلامیه‌ها را منتشر می‌کردند.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ارتش، در مقابل تجزیه‌طلبان و گروه‌های معاند در اقصی نقاط ایران ایستاد.آمریکا که در مراحل مختلف شکست خورده بود، با حمایت و پشتیبانی از ارتش بعث عراق و تحریک صدام به ایران حمله‌ور شد و جنگ هشت‌ساله‌ای را به میهن اسلامی ما تحمیل کرد. در این مقطع نیز نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای مردمی و سایر نیروهای مسلح در برابر متجاوزین ایستادند و تجاوز آن‌ها را دفاع کردند.

آذریان با بیان اینکه وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس در دست‌یابی به پیروزها نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی که ۴۶ هزار تن از آن‌ها مربوط به نیروی زمینی ارتش است نشان از سلحشوری و رزم بی‌امان غیورمردان ارتش در دوران دفاع مقدس دارد.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور گفت: بعد از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه‌ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می‌کند. آنچه بعد از دفاع مقدس به دست آمد، تفکر نوین دفاعی در تمام ابعاد با تکیه به اندیشه جوانان شاغل در ارتش و دیگر جوانان جامعه بود. با تشکیل جهاد خودکفایی در چهار نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش به خودکفایی رسید. این جوانان در مراکز خودکفایی تلاش کردند وابستگی‌های ارتش را در حوزه تجهیزات و توانمندی دفاعی رفع کنند؛ بر همین اساس با قدرت اعلام می‌کنم ایران، قدرتمندترین نیروی نظامی و ارتش در منطقه را دارا است.

وی ادامه داد: مردم در مراحل مختلف، پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند، بر همین اساس مردم اولویت ارتش است. در حوزه مردم‌یاری، ارتش همچنان در کنار مردم قرار دارد و اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های گذشته در بحران‌های طبیعی همچون سیل، زلزله و برف مؤید این ادعا است. در حوزه محرومیت‌زدایی نیز می‌توان به اقداماتی همچون آب‌رسانی، خدمات بهداشتی و درمانی، راه‌سازی و ترمیم جاده‌ها اشاره کرد.

 آذریان تأکید کرد: با اشراف اطلاعاتی، شرایط منطقه را در آن‌سوی مرزها رصد می‌کنیم و اگر تهدیدی صورت بگیرد، متجاوزین در آن‌سوی مرزها پاسخ قاطع و کوبنده را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *