سوله آکام فلز

مردم از اطاله دادرسی گله‌مندند-پیام امروز


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی، با اشاره به ایام پر خیر و برکت و باعظمت دهه ذی الحجه با نقل حدیثی از پیامبراکرم (ص) درباره عظمت دهه اول این ماه اظهار داشت: «مَا مِنْ أَیَّامٍ أَزکَی عِندَ الله تعالی وَ لاَ أعظَمَ أجراً مِن [فی ‏]خَیرٍ مِنْ عَشْرَ اْلأضْحَی قِیلَ وَ لاَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ، قَالَ ۹ وَ لاَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ إلاَّ رَجُلٌ خَرَجَ بِمَالِهِ وَ بِنَفْسِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْجِعْ مِنْ ذَلِکَ بِشَی‌ءٍ». «پاک‌ترین و پرارج‌ترین روز‌ها نزد خداوند، دهۀ اول ماه ذی الحجه است. سوال می‌شود آیا جهاد در راه خدا همطراز آن به شمار می‌رود؟ می‌فرمایند: خیر، مگر این‌که مجاهد جان و مال خود را فی سبیل الله تقدیم کنند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: اگر بررسی بفرمائید می‌بینید که از همان اولین ساعات شب اول تا روز عید در ماه ذی‌الحجه اعمال و ادعیه و دستوراتی آمده است از اقامه نماز‌های مستحبی تا خواندن ادعیه و مخصوصاً به عرفه که می‌رسد اوج عرفان و معرفت الهی است و نقل شده است اگر کسی در شب قدر از مغفرت الهی محروم شود باید تا عرفه صبر کند که اوج رحمت و عنایات خاص الهی است و ظاهراً اوج عظمتی که پیامبر اکرم (ص) در مورد این ماه فرموده‌اند در عرفه متبلور است و خوشا به حال کسانی که عرفه را درسرزمین عرفات هستند و حال آنکه اگر توفیق آن را نداریم با قرائت دعای عرفه از این فیض بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به انتخابات هشتم تیر ماه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) حماسه انتخابات مکمل حماسه حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت بوده است، امروز کشور ما نیازمند دعا و استمداد از پروردگار متعال است و انشاالله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خداوند متعال زمینه را فراهم کند که یک انتخابات پرشور، حماسی و افتخارآفرین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه نگاه دنیا به انتخابات پیش رو است، اظهار داشت: دشمنان با سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی در تلاشند سایه یأس را بر سر عده‌ای از مردم بگسترانند و به خیال خام خودشان جلوی حضور حماسی مردم در انتخابات را بگیرند؛ انشاالله مردم با حضور حماسی در انتخابات و انتخاب فرد اصلح موجب خواهند شد مسیر انقلاب و اسلام و راه نورانی امام خمینی (ره) تداوم یابد.

وی ادامه داد: بزرگترین شاخص رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی پیاده سازی اهداف و نظرات مقام معظم رهبری بود، ایشان خود را متعهد به تبعیت محض از، ولی فقیه می‌دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه این جلسه با بیان اینکه مردم از طولانی شدن روند دادرسی گلایه دارند گفت: مراجعین در ملاقات‌های مردمی گلایه دارند که گاهی رسیدگی به یک پرونده بیش از هفت سال زمان برده است؛ قضات طبق قانون و با تشخیص مصداق، به برخی پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی کنند تا از آسیب‌های موجود به افراد، در جریان رسیدگی به پرونده کاسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه باید زمینه کاهش ورودی پرونده را فراهم کنیم؛ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در روز‌های پایانی خود قرار داشت، طرح اصلاح برخی مواد قانون آئین دادرسی کیفری به سرانجام نرسید، اما در جهت کاهش ورودی پرونده و خدمت به مردم، پیگیر اصلاح این قانون در مجلس جدید خواهیم بود.

وی در پایان بر افزایش عملکرد شعب در جهت کاهش تراکم پرونده‌های قضائی و اتخاذ تدابیری در جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش پرونده‌های مختومه تاکید کرد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فوت ۳ زائر ایرانی در مراسم حج-پیام امروز

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از زمان آغاز عملیات حج (۲۴ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *