سوله آکام فلز

نحوه پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبل

تمیز کردن لکه شیرسویای خشک شده از روی مبل پارچه ای می تواند یک کار دلهره آور باشد اما لزومی ندارد نگران باشید. با ابزار و تکنیک های مناسب، می توانید در کمترین زمان، مبل خود را به خوبی تمیز کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر لکه خشک شده با لکه گیری، پاک نشد، هر زمانی می توانید به سرعت از خدمات قالیشویی گوهردشت استفاده نمایید.

در این مقاله، شما را با فرآیند تمیز کردن لکه شویا خشک شده از روی مبل پارچه ای آشنا می کنیم.

نحوه پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبل

مواد و لوازم موردنیاز برای پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبل

برای تمیز کردن لکه شیرسویای خشک شده روی مبل ابتدا باید مواد و وسایلی را آماده کنید تا در حین کار مجبور نباشید مدام بلند شده و وسیله ای را بیاورید. همچنین توجه کنید که با استفاده از خدمات مبل شویی و قالیشویی مهرشهر می توانید به راحتی هر نوع لکه مبل تان را در منزل خودتان با دستگاه های مخصوص تمیز کرده و از شر کثیفی های مبل تان خلاص شوید.

وسایلی که برای پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبلمان به آن نیاز دارید:

  • یک کاردک یا کارد کره خوری
  • جاروبرقی
  • آب
  • مایع ظرفشویی
  • سرکه
  • یک کاسه
  • دستمال های پارچه ای
  • دستمال کاغذی

مراحل تمیز کردن لکه مبل

ابتدا لکه گیری کرده و جاروبرقی بکشید

در قدم اول باید لکه خشک شده را بتراشید. این کار را به کمک کاردک انجام دهید. اگر کاردک ندارید، از کناره های یک کارد کره خوری که کند است و پارچه رومبلی تان را نمی برد، انجام دهید. مراقب باشید که در هنگام تراشیدن شیرسویا خشک شده از روی مبل، براده های جدا شده روی فرش یا دیگر قسمت ها نریزد.

پس از اینکه تکه های شیرسویا کاملا از روی سطح جدا شدند، حالا باید با جاروبرقی این تکه ها را از روی مبل تان بردارید. توجه داشته باشید که این تکه ها با کمی آب، دوباره به حالت اولیه برمی گردند و می توانند مبل تان را کثیف کنند. پس مهم است که پیش از هرگونه تمیزکاری، این لکه ها را بردارید.

ترکیب پاک کننده

در قدم دوم باید یک ترکیب آماده کنید. یک کاسه یا سطل بردارید. آب و سرکه و مایع ظرفشویی را در آن حل کنید. اگر لکه کوچک است، یک قاشق آب، یک قاشق مایع ظرفشویی و دو قاشق سرکه بریزید.

حالا یک دستمال پارچه ای یا یک تکه پارچه بلااستفاده اما تمیز بردارید. به محلول آغشته کنید. اضافه های آب آن را بگیرید. حالا دستمال را به محل لکه مبل بزنید. مطمئن شوید که قسمت های دیگر مبل خیس نشود. سعی کنید شیرسویا را به خوبی از اعماق الیاف پارچه رومبلی بیرون بکشید. حرکات دست تان باید فشاری ملایم و دایره ای باشد.

این مرحله را آنقدر ادامه دهید تا لکه کاملا از روی مبل پاک شود.

نحوه پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبل

بشویید

این مرحله به آن جهت اهمیت دارد که اگر مواد مورد استفاده در مرحله قبل را از پارچه خارج نکنید، پارچه رومبلی بو می گیرد. همچنین پارچه محل مناسبی برای تجمع آلودگی ها شده و زودتر کثیف می شود. پس کمی آب بردارید. یک دستمال تمیز دیگر را به این آب تمیز آغشته کنید و لکه را پاک کنید.

دقت داشته باشید که هم در این مرحله و هم در مرحله قبلی، نباید مقدار زیادی آب روی پارچه بریزید و آن را خیلی خیس کنید. خیس کردن زیاد باعث می شود تا خشک شدن دیرتر رخ داده و احتمالا پوسیدگی آن افزایش پیدا کند. پس فقط با کمی آب، مرحله شستشو را انجام دهید.

خشک کنید

در این مرحله یک حوله نیاز دارید. حوله باید خشک باشد. حوله خشک را به محل تمیز شده بزنید تا آب اضافی را خارج کنید. آب را با کمی فشار دادن از پارچه رومبلی خارج کنید.

پس از اینکه تمام تلاش تان را به کار گرفتید تا آب از پارچه رومبلی خارج شود، حالا باید فرآیند خشک کردن را به صورت دیگری ادامه دهید. یک یا چند دستمال کاغذی روی محل تمیز شده قرار دهید. دستمال کاغذی های حوله ای جذب آب بالاتری دارند. اجازه دهید حداقل ۱۲ ساعت دستمال ها روی مبل بمانند. تا خشک شدن کامل از نشستن روی قسمت تمیز شده، خودداری کنید.

اگر پس از این مدت زمان هنوز پارچه خیس یا نمدار است، باید خشک کردن را با سشوار یا پنکه تسریع کنید. یک سشوار بردارید. آن را روشن کنید. سشوار را روی حالت باد گرم قرار دهید. در فاصله حدود ۲۰ سانتی متری از پارچه رومبلی بگیرید. کمی صبر کنید تا پارچه خشک شود.

توجه کنید که باز کردن در و پنجره ها نیز می تواند در تسریع این مرحله به شما کمک زیادی کند.

مبل شویی با ضمانت کتبی

چنانچه قصد دارید تا از خدمات شستشوی مبل در منزل یا محل کارتان استفاده کنید اما دودل هستید، بهتر است قالیشویی گوهردشت را انتخاب کنید تا بتوانید از خدمات ضمانت شده آن ها بهره مند شوید. ضمانت خدمات به شما امکان می دهد تا پس از شستشو، در صورت نارضایتی بتوانید مجددا از همان خدمات شستشو استفاده نمایید.

دقت کنید که این خدمات در منزل و در حضور خودتان انجام می شود. مبل شما با دستگاه های مخصوص و تکنسین های تخصصی شستشوی مبلمان، شسته و تا حد امکان خشک خواهد شد. شستشوی مبلمان با دستگاه این امکان را می دهد تا بتوانید اعماق الیاف مبل تان را هم تمیز کنید.

نحوه پاک کردن لکه شیرسویا خشک شده روی مبل

قالیشویی توحید

شستشوی انواع مبل استیل و راحتی تخصص قالیشویی توحید است که در سراسر تهران شعبه دارد. در قالیشویی توحید انواع فرش ها و مبلمان راحتی و استیل به خوبی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا شستشو داده می شود. پس نیازی نیست نگران کیفیت پایین شستشو باشید. شستشوی عمیق با دستگاه و مواد شوینده درجه یک در قالیشویی توحید توسط تکنسین های خبره انجام می شود.

اگر می خواهید خدمات مبل شویی در محل و یا شستشوی فرش و حتی شستن موکت را دریافت کنید، فقط کافیست با ۱۸۶۴ تماس بگیرید. قالیشویی توحید از نزدیک ترین شعبه خدمات خود را به شما ارائه می کند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رصد روزانه شرکت‌های حمل بار حوزه اسباب‌کشی در فصل اجاره مسکن-پیام امروز

 داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت وگو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *