سوله آکام فلز

نمی‌توان با ابزارهای سنتی مسیر کتابخوانی را دنبال کرد

ایسنا/فارس رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور خاطرنشان کرد: نمی‌توان با ابزارهای سنتی مسیر کتابخوانی را دنبال کرد، لذا نیاز به ابزارهای جدید و نوین احساس می‌شود.

محمدصادق خیاطیان سه شنبه ٢٧ اردیبهشت در آیین گشایش همایش بین‌المللی “طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ ایده ها، الگوها و تجربه‌ها” بیان کرد: چنین همایش‌هایی نقش کلیدی در اشاعه علم ایفا می‌کنند.

او به جایگاه کتاب و اهمیت آن اشاره و عنوان کرد: اگر جمله «کتاب زیربنای تمدن بشری است» را مدنظر قرار دهیم به اهمیت و جایگاه کتاب پی می‌بریم به ویژه در دوران فعلی که در دوران علم و فرهنگ وتکنولوژی قرار داریم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور تصریح کرد: علی‌رغم همه پیشرفت‌های بشری در حوزه‌های علم و دانش و اشاعه تکنولوژی، اما کتاب همچنان از جایگاه والایی برخوردار است.

خیاطیان‌ خاطرنشان کرد: اگرچه باید باید از ابزارها برای توسعه استفاده و ‌نوآوری را باید در اشاعه علمی ترویج کرد و بسط داد اما همچنان اهمیت و جایگاه نسخ مکتوب و کتاب بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان جایگاهش را مخدوش کرد.

او با بیان اینکه کتاب وسیله خوب و ارزشمندی برای انتقال دانش، گسترش بینش‌ها و ارائه مفاهیم است، ادامه داد: بسیاری از جامعه شناسان معتقدند که کسانی که با کتاب و مطالعه مانوس بوده‌اند و کتاب و کتابخوانی برایشان اولویت بوده، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور به نقش نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان پیشران عرصه اشاعه علم در ایران، گفت: ایران همواره در عرصه تولید دانش پیشتاز بوده و امروز شاهدیم که نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه علمی بر کسی پوشیده نیست.

به گفته خیاطیان، آنچه که امروز از نهاد کتابخانه‌ها انتظار می‌رود این است که بسیاری از نوآوریهایی که در عرصه اشاعه علم و ترویج کتاب و کتابخوانی نیاز است، از دل نهاد اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی بلند شود.

او اضافه کرد: بسیاری از ابزارهای نوآورانه در عرصه کتاب و کتاخوانی وجود دارد که قابلیت سرمایه گذاری جدی دارند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور تصریح کرد: نمی‌توان با ابزارهای سنتی مسیر کتابخوانی را دنبال کرد، لذا نیاز به ابزارهای جدید و نوین احساس می‌شود.

خیاطیان به نقش کتابدار و نیروی انسانی فعال اشاره و ‌بیان کرد: اگرچه نرم افزارها و سخت افزارها در مسیر توسعه کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی دارند اما غفلت از نیروی انسانی صاحب تجربه در این حوزه را نباید فراموش کرد.

او در بخش پایانی سخنان خود به نقش کتابخانه‌های عمومی در اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد.

انتهای پیام

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *