سوله آکام فلز

هدف از راه‌اندازی بنیاد، حمایت از دانشجویان نخبه و کم بضاعت دانشگاه پیام نور است

ایسنا/لرستان مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور کشور گفت: هدف از راه‌اندازی بنیاد، حمایت از دانشجویان نخبه و کم بضاعت دانشگاه پیام نور است.

یزدان سهرابی در آئین افتتاحیه بنیاد حامیان دانشگاه پیام لرستان بیان کرد: بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور در راستای توسعه همه جانبه این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور کشور دارای ۵۰۰ واحد و مرکز و ۴۸۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: ۲۸ مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور فعال است.

سهرابی ادامه داد: بعد از ۳۱ سال از تاسیس این دانشگاه در کشور خلا حضور خیرین در این دانشگاه با راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور در سال ۹۸ برطرف شد و با همراهی جمعی از خیرین کشور این بنیاد فعال شد.

این مسئول اضافه کرد: این بنیاد در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است و دانشجویان این دانشگاه اهل علم و سخت کوش هستند و در محل سکونت خود و به دور از اسیب های اجتماعی مشغول تحصیل هستند و در مقاطع تحصیلات تکمیلی موفقیت های قابل توجهی را کسب می کنند.

وی با بیان اینکه کمترین شهریه دانشگاه های کشور مختص دانشگاه مردمی پیام نور بوده که مولود انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در دانشگاه پیام نور دانشجویان اهل علم و نخبه از قشرهای مختلف در حال تحصیل هستند.

سهرابی گفت: از مجموع ۴۸۰ هزار نفر دانشجوی دانشگاه پیام نور حدود ۸۰ هزار نفر محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: هدف از راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور ساخت و ساز نیست بلکه تلاش می شود دانشجویان محروم مقطع تحصیلی خود را تکمیل و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از خیرین کشور با این بنیاد تعامل دارند و از مجمع خیرین در حوزه‌های مختلف و بنیادهای نیکوکاری افرادی با این بنیاد همراهی می‌کنند، گفت: بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور تلاش می‌کند هیچ دانشجوی محرومی در این دانشگاه از تحصیل و عدالت آموزشی محروم نباشد.

این مسئول گفت: با توجه به گستردگی این دانشگاه تعداد دانشجویان محروم نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور بیشتر است و به همین دلیل به زودی شعبات بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور در دیگر استان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نمایندگی بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور لرستان سومین شعبه این بنیاد در سطح کشور است، افزود: تاکنون چهار هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور به این بنیاد معرفی و  تحت حمایت  قرار گرفته است.

سهرابی خاطرنشان کرد: چشم انداز این بنیاد طی سال‌های آینده پوشش تعداد قابل توجهی از دانشجویان محروم این دانشگاه است چراکه ارتقای تحصیلی دانشجویان ممحرم کشور باعث ارتقای مناطق محروم کشور خواهد شد.

وی گفت: شهریه این دانشجویان به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود که در صورت عدم توانایی در بازپرداخت این دانشجویان می‌توانند در زمان توانمندی نسبت به بازپرداخت تهسیلات قرض‌الحسنه این بنیاد اقدام کنند.

انتهای یام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آیا در مصاحبه پذیرش دوره دکتری عدالت رعایت می‌شود؟-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *