سوله آکام فلز

همکاری پارک فناوری پردیس با هلدینگ فناوری و نوآوری بنگلادش

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به همکاری این مرکز با هلدینگ کشور بنگلادش، گفت: هدف همکاری با این هلدینگ بنگلادشی، توسعه همکاری‌های مبتنی بر فناوری، نوآوری و کارآفرینی دو کشور ایران و بنگلادش است.

به گزارش ایسنا، میلاد صدرخانلو گفت: در این زمینه ما به دنبال توسعه همکاری‌ها به وسیله ابزارهایی مثل سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های بین‌المللی فناورانه و نوآورانه دو کشور از طریق میزبانی مشترک و تبادل میزبانی رویدادهای فناوری و نوآوری هستیم. انتقال فناوری مؤثر دو کشور در حوزه‌هایی که در آن سرآمد بوده و دارای تجربه و دانش فنی لازم هستند، از دیگر برنامه‌های ما از این همکاری است.

صدرخانلو درباره چرایی انتخاب این هلدینگ برای این همکاری، اظهار کرد: این مجموعه خصوصی بزرگترین هلدینگ بنگلادش است که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند و حدود ۵۸ مجموعه و شرکت تابعه دارد. این مجموعه کلیه زیرساخت‌های لازم برای اثرگذاری در حوزه فناوری نوآوری و کارآفرینی اعم از دانشگاه، صندوق‌های خطرپذیر، مراکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی را که برای فعالیت اثربخش در زمینه فناوری و نوآوری نیاز است، فراهم کرده است.

وی افزود: البته مسئولان این هولدینگ نیز، استفاده از تجربیات مثبت پارک فناوری پردیس را در حوزه فناوری و نوآوری برای توسعه فعالیت‌هایشان خواستار هستند.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس این پارک فناوری را یک کنشگر فعال زیست بوم توصیف کرد و یادآور شد: ما می‌خواهیم به وسیله این همکاری، بین شرکت‌های فناوری و نوآوری ایرانی و شبه قاره هند نیز ارتباط برقرار کنیم و در واقع یکی از اهداف ما در این برنامه توسعه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی در بازار شبه قاره هند است. این همکاری می‌تواند در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تاثیرگذار باشد؛ چراکه شبه قاره هند بازاری بسیار گسترده برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور کشور است. همچنین جایی است که دانش فنی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فناوری و نوآوری دارد.

به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، وی با بیان اینکه بنگلادش در حوزه پوشاک، فناوری زیستی (بایو تکنولوژی) و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته است که می‌تواند به توسعه فناوری داخلی کشور کمک کند، یادآور شد: یکی از اهداف شبکه تبادل فناوری دی ۸ به عنوان یکی از پروژه‌های بین‌المللی پارک فناوری پردیس این است که به خودمان و سایر کشورهای مسلمان کمک کنیم تا توسعه همکاری‌های فناورانه به توسعه اقتصادی کشورهای عضو منجر شود. ما در این شبکه رسالت داریم به سایر کشورهای دوست و مسلمان کمک کنیم تا یک هم‌افزایی مؤثر در حوزه فناوری داشته باشند تا در نهایت منجر به توسعه اقتصادی کلیه کشورهای مسلمان شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ابتلای ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو از ابتدای ۱۴۰۳/ سه نفر فوت کرده‌اند-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ محمدرضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *