سوله آکام فلز

هیچ دینی کشتار زنان و کودکان را تأیید نمی‌کند-پیام امروز


رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مطرح کرد؛

آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کشتن کودکان بی‌پناه از نگاه رژیم صهیونیستی یک کار پسندیده است در حالی که هیچ دینی این جنایت‌ها را تأیید نمی‌کند، هیچ دین و آیینی قبول نمی‌کند که پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها، کودکان و بیماران را در بیمارستان و خانه با بمب و موشک قتل عام کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به قانون جنگلی وتو و وجود بی‌خاصیت نهاد‌های بین المللی در رسیدگی به وضعیت مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار کرد: برخی افراد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین را یک مسئله در حد نزاع دینی و منطقه‌ای قلمداد می‌کنند در حالی که یک رژیم جعلی با پشتیبانی قدرت‌های جهانی به وجود آمده است و امروز، ده‌ها هزار کودک و زن فلسطینی را قتل عام می‌کند.

 فلسطین یک مسئله جهانی است

رشاد گفت: موضوع فلسطین مسئله یک منطقه نیست، بلکه یک مسئله جهانی است. امروز، شیوه‌های استعمار تفاوت کرده‌اند و قرار نیست نیمی از جهان در مقابله با نیمی دیگر بایستند بلکه انسان دوستان جهان یک طرف و قدرت‌های طرفدار رژیم پوشالی صهیونیستی طرف دیگر قرار دارند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از هشت ماه به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسید و هر چقدر این جنگ بیشتر طول بکشد، رژیم صهیونیستی بیشتر ضرر می‌کند. چون هر روز به حامیان فلسطین اضافه می‌شود.

رشاد افزود: فلسطین دوباره به یک مسئله جهانی تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی می‌خواست چندین نفر از اسیران خود را آزاد کند ولی حالا نه توانسته اند غزه را اشغال کنند و نه به اهداف خود برسند.

گفتنی است که هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مساله غزه» همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شده است.

در این هم اندیشی که به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی برپا شده است، خاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران، سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی، نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان، رئیس انجمن زرتشتیان تهران و پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران به ایراد سخنانی پرداختند.

منبع: ایرنا


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آیا سربازان غایب می‌توانند از مشوق‌های سرباز ماهر بهره‌مند شوند؟-پیام امروز

سردار موسی کمالی درباره جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر و شرایط بهره‌مندی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *