تبلیغ یک کسب و کار در اینترنت تقریباً هرگز بدون بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کامل نمی شود. این به طور مستقیم بر آگاهی و شهرت برند تأثیر می گذارد، ترافیک موتورهای جستجو را با کیفیت مورد نیاز ارائه می دهد، به شما امکان می دهد مشتریان واقعی را به دست آورید و فروش را افزایش دهید.
تصور کنید که یک پرس و جو را در نوار جستجو وارد می کنید. در همان زمان، سرویس جستجو میلیون ها صفحه اینترنتی را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را با توجه به پارامترهای مختلف مقایسه می کند تا مرتبط ترین آنها را به شما نشان دهد، یعنی آنهایی که با درخواست شما مطابقت دارند. با سئو و بهینه سازی سایت برای جستجوهای خاص، می توانید نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار دهید. هر چه سایت بهینه سازی بهتری داشته باشد، احتمال ورود آن به موضوع اصلی بیشتر می شود.
تمام اقداماتی که با هدف جلب رضایت موتورهای جستجو انجام می شود سئو نامیده می شود. در مقاله امروز در مورد چیستی، نحوه عملکرد، روش های بهینه سازی سئو صحبت خواهیم کرد و همچنین بسیاری از مسائل مرتبط را در نظر خواهیم گرفت.
فهرست مقاله
- 1 سئو چیست و چگونه کار می کند
- 2 فرآیند بهینه سازی وب سایت
- 3 فعالیت های خارجی روش های “سفید” بهینه سازی سایت
- 4 بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو
- 5 بهینه سازی تصاویر وب سایت
- 6 اهمیت لینک سازی داخلی برای بهینه سازی وب سایت
- 7 تبلیغات متنی (PPC) یا بهینه سازی سایت
- 8 ویژگی های بهینه سازی سایت در گوگل
- 9 لینک بیلدینگ
- 10 روش های بهینه سازی سئو
- 11 تحلیل سئو سایت
- 12 نحوه پیگیری و اندازه گیری نتایج در سئو
- 13 از تئوری تا عملی ارتقاء وب سایت
- 14 انتخاب سئو کار خوب (حسین محبی)
- 15 نحوه انتخاب سئو
- 16 زمان و هزینه تبلیغات
- 17 ۱۲ نکته اساسی سئو
سئو چیست و چگونه کار می کند
SEO مخفف Search Engine Optimization است.
سئو بهینه سازی موتورهای جستجو است که با هدف اطمینان از اینکه ربات های جستجوگر سایت را سریعتر پیدا می کنند و برای پرس و جوهای خاص، آن را تا حد امکان در نتایج جستجو نشان می دهند.
یک الزام اجباری برای یک متخصص سئو، درک الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو و نحوه کار آنها است. بیایید سعی کنیم بفهمیم که چگونه همه کار می کند.
نتایج جستجو – مجموعهای از برنامهها و الگوریتمهای رایانهای که هدف از کار آنها ارائه مرتبطترین و مرتبطترین اطلاعات در مورد جستجوهای وارد شده به کاربران است. این کاملاً برای همه موتورهای جستجو اعمال می شود، از غول Google و پایان دادن به موتورهای جستجوی محلی در وب سایت ها.
از صفحات نمایه شده است که خروجی تشکیل می شود که کاربر می تواند با وارد کردن یک یا آن عبارت جستجو در جستجو مشاهده کند. صفحاتی که هنوز ایندکس نشده اند را نمی توان در نتایج جستجو برای هیچ درخواستی نشان داد.
در لحظه ای که موضوع شکل می گیرد، موتور جستجو با کار دشواری روبرو می شود: تعیین ترتیب نمایش سایت ها. این توسط الگوریتم های رتبه بندی که ارزش هر صفحه وب را تعیین می کنند کمک می کند. هرچه بزرگتر باشد، سایت بالاتر در جستجو نشان داده می شود.
نتایج جستجو دائما در حال تغییر هستند. حتی اگر همان عبارت جستجو را وارد کنید، عوامل زیادی وجود دارد که به دلیل آن ترکیب سایت ها در موضوع تغییر می کند، به عنوان مثال:
جغرافیا؛
سایت های قبلاً بازدید شده و ترجیحات شخصی؛
روزهای هفته و ساعت روز؛
دستگاه کاربر؛
وجود تبلیغات
هیچ کس با اطمینان نمی داند که الگوریتم های Yandex و Google چگونه کار می کنند. توسعه دهندگان چنین داده هایی را در نهایت محرمانه نگه می دارند. در عین حال، موتورهای جستجو به طور مداوم در حال بهبود هستند. با این حال، اصول اولیه کار آنها به خوبی شناخته شده است.
همانطور که ممکن است حدس زده باشید، سئو کلاسیک بر اساس جستارهای جستجوی کاربر است. اما، اگر ۱۵ سال پیش برای پر کردن سایت با کلمات کلیدی لازم کافی بود، امروزه برای اشغال موقعیت های بالا در SERP، مهم است که همه محتوا با عبارت جستجو مطابقت داشته باشد.
علاوه بر این، سئو تحت تأثیر عوامل رفتاری است. سایت باید مملو از محتوایی باشد که بازدیدکنندگان و مشتریان را ترغیب کند تا مدت بیشتری در آن بمانند، در وبلاگ ها نظر دهند، روی لینک ها کلیک کنند و در فعالیت های دیگر شرکت کنند.
فرآیند بهینه سازی وب سایت
امروزه راه های زیادی برای تبلیغ یک سایت از طریق بهینه سازی خارجی وجود دارد: سفید (صادقانه)، سیاه (ممنوع)، خاکستری (مختلط). کمی بعد در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
اگر ما در مورد شرکت هایی صحبت می کنیم که تبلیغات حرفه ای SEO را انجام می دهند ، از روش های سفید در آنجا استفاده می شود ، زیرا افراد کمی می خواهند سایت مشتری را تحت فیلتر موتور جستجو راه اندازی کنند.
به منظور افزایش قانونی و صادقانه حجم پیوند خود، به موارد زیر نیاز دارید:
استفاده از اطلاعات مفید و ضروری برای کاربر؛
تبادل پیوند با منابع اعتماد؛
فعالیت و ذکر سایت در انجمن های موضوعی، وبلاگ ها.
بهینه سازی سئو داخلی سایت “سفید”.
سئو کلاه سفید تبلیغ یک وب سایت بدون نقض قوانینی است که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است.
کارشناسان به طور مبهم در مورد روش های سفید (صادقانه) صحبت می کنند، و معتقدند که استفاده از فناوری هایی که موتورهای جستجو اجازه می دهند، زمان و منابع زیادی را می طلبد. با این حال، اگر در مورد سایت های مشتری صحبت می کنیم، این امن ترین و بهترین گزینه است. سئو کلاه سفید شامل چه مواردی است:
تنظیم سرعت بارگذاری بالای سایت؛
ایجاد محتوای راحت، منحصر به فرد و ساختار یافته؛
راه اندازی لینک داخلی؛
هسته معنایی مونتاژ شده کیفی؛
طرح مناسب HTML، CSS (اصلاح خطاهای کد)؛
رفع مشکلات فنی
فعالیت های خارجی روش های “سفید” بهینه سازی سایت
به گفته موتورهای جستجو، سئوی کامل شامل عدم وجود لینک های خریداری شده است. و تبلیغ سایت صرفاً به دلیل ذکر آن در شبکه های اجتماعی یا انجمن های موضوعی انجام می شود.
گوگل سایت «کلاه سفید» را سایتی می داند که بدون کمک صاحبش، خود را تبلیغ می کند.
از این نظر، بسیار پایین تر از Yandex است، که با تمرکز بر محتوای با کیفیت، اهمیت لینک های خارجی را به حداقل می رساند.
روش های بهینه سازی سئو سایت “خاکستری”.
از نام مشخص می شود که این فناوری ارتقاء صفحه وب دارای ترفندهایی است که به شما امکان می دهد بدون مجازات بمانید و در عین حال کل روند بهینه سازی را سرعت می بخشد.
ارتقاء سئو خاکستری شامل:
لینک های خریداری شده؛
بازنویسی؛
مازاد کمی از کلمات کلیدی
افزایش صاف مناسب در جرم مرجع با کیفیت بالا به شما امکان می دهد موقعیت سایت را در موتورهای جستجو بسیار سریعتر بهبود بخشید.
به جای استفاده از متون منحصر به فرد، بازنویسی محصولات در سایت قرار می گیرد.
تعداد زیادی از کلمات کلیدی (بهینه سازی مجدد) به ربات می گوید که در این سایت است که اصل سوال پرسیده شده از موتورهای جستجو به بهترین وجه آشکار می شود.
باید به خاطر داشت که تبلیغات خاکستری با خطر بالای قرار گرفتن سایت در زیر فیلتر همراه است.
بهینه سازی سئو سایت “سیاه”.
این نوع شامل فریب موتورهای جستجو، از طریق روش های فریبنده و نه چندان زیاد است.
باید به شما هشدار دهم که موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را بهبود می بخشند، بنابراین استفاده از روش های سئو کلاه سیاه بیش از پیش بی معنی می شود. با این حال، ما به هر حال شما را با این مجموعه آشنا می کنیم تا به سرعت متوجه شوید که متخصص سئو به چه تکنیک هایی پایبند است که شما یا دوستانتان به خدمات آن مراجعه کرده اید.
Cloaking – ایجاد دو صفحه: یکی برای افراد، دیگری برای موتورهای جستجو.
Doorways – کاربر به صفحه ای می رسد که برای کلمات کلیدی خاصی ایجاد شده است و از آنجا بلافاصله به دیگری (بدون رضایت او) منتقل می شود.
استفاده از متن پنهان از کاربر (رنگ فونت همان رنگ پس زمینه است).
تعویض – تغییر محتوای صفحه بلافاصله پس از رسیدن به موقعیت های اول.
صفحات تکراری – آدرس متفاوت، اما یک متن.
کپی مستقیم مطالب
این روش را به سختی می توان بهینه سازی نامید، زیرا طبق تعریف، این اقدامات با هدف “دوستی” است و نه “دشمنی” با موتورهای جستجو.
بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کاری است که سایت را کاربر پسند می کند و به ربات اجازه می دهد آن را به درستی تفسیر کند.
برای تسهیل کار موتورهای جستجو، باید حداقل اقدامات خاصی را انجام دهید:
باز کردن یک سایت برای روبات ها؛
تنظیم ساختار وثیقه؛
از URL های مختلف برای نسخه های سایت به زبان، محصولات یا مناطق مختلف استفاده کنید.
بهینه سازی محتوا، محتوای سایت؛
بهینه سازی سایت برای انواع دستگاه ها به خصوص موبایل.
ترافیک سایت، رفتار کاربر، تبلیغات، رقبا و غیره را تجزیه و تحلیل کنید.
به طور مداوم سایت را با اطلاعات مفید پر کنید.
فاکتورهای رتبه بندی را در نظر بگیرید.
برای ارتقای موفق، استفاده از ابزارهای بهینه سازی خارجی و داخلی مهم است. به خصوص اگر موتورهای جستجوی مختلف در محدوده شما قرار بگیرند.
بهینه سازی کامل وب سایت چگونه است:
اول از همه، کار با عوامل داخلی (ساختار، پیوند، و غیره) انجام می شود.
علاوه بر این، سایت به گونه ای پیکربندی شده است که استفاده از آن راحت و جالب باشد. برای انجام این کار، نحوه رفتار بازدیدکنندگان در سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند: زمان صرف شده در سایت، انتقال صفحه و غیره. (عوامل رفتاری). این کار با استفاده از Google Analytics یا Yandex انجام می شود. معیارهای؛
لینک بیلدینگ؛
بررسی عوامل تجاری
ترکیبی از تمامی این فرآیندها سئو بهینه سازی نامیده می شود.
بهینه سازی تصاویر وب سایت
وجود تصاویر در سایت بر عوامل رفتاری تاثیر می گذارد. امروزه یک بازدیدکننده سایت بیشتر مایل به دیدن یک عکس است تا توجه به خواندن یک متن.
در نتیجه محبوبیت ارائه گرافیکی و تعاملی اطلاعات، الگوریتم های موتورهای جستجو نه تنها کیفیت و ارتباط گرافیک ها، بلکه سرعت بارگذاری آن را نیز در نظر می گیرند.
موتورهای جستجو نیز مکان تصاویر را در نظر می گیرند. اگر آنها در نزدیکی متنی قرار گیرند که با معنی مطابقت ندارد، ربات تصاویر را بی کیفیت می داند.
اهمیت محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو
با کمک محتوا، رباتها تعیین میکنند که سایت شما چقدر مناسب با کاربری که درخواست را به موتور جستجو ارسال کرده است. اولین بازدیدکنندگان سایت شما ربات های جستجو هستند که با استفاده از الگوریتم های پیچیده، صفحه را تجزیه و تحلیل می کنند و ارزیابی می کنند که چقدر می تواند برای افراد مفید باشد.
بسیار مهم است که سایت را نه تنها با مقالات و وبلاگ ها، بلکه از متون منحصر به فرد نیز اشباع کنید. یکی از نکات اصلی بهینه سازی داخلی فقط بررسی محتوا برای سرقت ادبی است.
منحصر به فرد بودن متن باید بالای ۹۰ درصد باشد، البته بهتر است که متن کاملا منحصر به فرد باشد.
اگر تبلیغ سایت برای Yandex طراحی شده است، پس باید حجم متون رهبران در صدور را تجزیه و تحلیل کنید، به عنوان یک قاعده، اندازه آنها تقریباً یکسان است. از این شروع کنید، ۱۰-۱۵٪ افزایش دهید.
اگر تمرکز بر روی یک موتور جستجوی متفاوت است، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود متون با اندازه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید، زیرا الگوریتم های رتبه بندی گوگل کمی متفاوت عمل می کنند.
ارزش هسته معنایی برای بهینه سازی داخلی وب سایت
هسته معنایی (SN) مجموعه ای از کلمات کلیدی است که ساختار سایت را منعکس می کند و به وضوح محصول یا خدمات ارائه شده توسط این سایت را توصیف و مشخص می کند.
Semantics یکی از اولین و مهمترین فرآیندهای بهینه سازی داخلی است. از این مرحله است که ارتقاء سایت ها در موتورهای جستجو آغاز می شود.
با جمعآوری هسته معنایی، فهرستی برای روباتهای جستجوگر ایجاد میکنید که به سؤالات کاربران پاسخ میدهد.
بهبود موقعیت های خاص سایت ها تا حد زیادی به درستی SA توسعه یافته بستگی دارد.
اهمیت لینک سازی داخلی برای بهینه سازی وب سایت
عوامل رفتاری و تجاری، محتوای با کیفیت منحصربهفرد، کلمات کلیدی، عنوان، h1-h6، برچسبهای سئوی img alt و استفاده از متا تگها – همه اینها نه تنها بر روی کاربران، بلکه بر روی رباتهای جستجوگر نیز تأثیر مثبت دارد. با این حال، قوی ترین ابزار در ارتقاء وب سایت، پیوند داخلی به خوبی تثبیت شده است.
لینک چیست؟
پیوند دادن به اتصال صفحات یک سایت اشاره دارد که برای بهبود ناوبری به یکدیگر متصل شده اند.
قوانین پیوند برای بهینه سازی موتورهای جستجو
برای اینکه پیوند به صورت کیفی تنظیم شود، قوانین خاصی باید رعایت شود:
اگر صفحه خیلی عمیق تو در تو باشد، بازدیدکنندگان سایت و روبات ها ممکن است به سادگی به آن نرسند – صفحه ایندکس نمی شود. دسترسی به هر صفحه از سایت نباید بیش از سه کلیک امکان پذیر باشد.
لوگوی سایت باید حاوی پیوندی به صفحه اصلی و منوی دسته ها باشد.
سایت باید دارای «نان خردههای نان» باشد که مسیر بخشها و زیربخشها را مشخص میکند.
به حداقل رساندن یا عدم وجود کامل مراجع دایره ای.
تبلیغات متنی (PPC) یا بهینه سازی سایت
دو راه وجود دارد که به سایت شما امکان می دهد در جایگاه های اول موتورهای جستجو قرار گیرد: ارتقاء سئو و تبلیغات متنی.
برای اینکه بفهمیم کدام روش را انتخاب کنیم، باید بودجه، پروژه و اهداف دنبال شده را ارزیابی کرد.
روش سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) پایه و اساس ارتقاء محسوب می شود.
ارتقای وب سایت در موتورهای جستجو مطمئن ترین و امیدوارکننده ترین راه است. تفاوت اصلی آن با PPC این است که در اینجا کار جامعی در حال انجام است تا نه تنها موقعیت ها، بلکه شناخت سایت، برند، محصول و غیره نیز بهبود یابد. سایت شروع به کار برای خود می کند و مشتریان جدید را به طور مداوم جذب می کند. بررسیها نشان میدهد که بیشترین ترافیک تبدیلکننده، ارگانیک در نظر گرفته میشود.
تبلیغات متنی با هدف سریع ترین افزایش فروش ممکن است، اما مدت اعتبار آن به دلیل در دسترس بودن وجوه در ترازنامه محدود می شود.
مقایسه تبلیغات متنی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
برای درک اینکه کدام روش را انتخاب کنید، در اینجا لیستی از آنچه هر دو روش ارائه می دهند آورده شده است:
ارتقاء وب سایت سنتی (SEO):
تاخیر در رویت نتایج کار – اثر را می توان پس از مدتی مشاهده کرد.
ترافیک “لاستیک” که به بودجه بستگی ندارد.
چشم انداز بلند مدت – افزایش ترافیک پس از اتمام کارهای اصلی ادامه خواهد داشت. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سایت برای خودش شروع به کار می کند.
تعداد درخواست ها به تعداد دفعات آنها در متن بستگی دارد و نه به بودجه.
در عین حال، هیچ کس نمی تواند تضمین کند که برخی از درخواست ها در TOP-10 قرار می گیرند.
تبلیغات متنی (PPC):
رشد سریع ترافیک؛
پول فقط برای انتقال پرداخت می شود.
تنظیم سریع تنظیمات کمپین تبلیغاتی؛
ترافیک محدود – کاربران سایت شما را در حین اجرای کمپین تبلیغاتی مشاهده می کنند.
افزایش درخواست های تبلیغ شده هزینه های مالی را افزایش می دهد.
موقعیت ها برای درخواست های ارتقا یافته کاملاً ثابت هستند.
بر اساس اطلاعات فوق، به راحتی می توان فهمید که هر دوی آنها برای کارهای مختلف طراحی شده اند.
اگر SEO و PPC را با هم ترکیب کنید، می توانید به نتایج عالی برسید. با کمک اولین مورد، می توانید بیشترین درخواست های تبدیل را شناسایی کرده و PPC را برای آنها تنظیم کنید. به عبارت ساده تر: تبلیغات سئو ابزاری برای جذب مخاطب هدف است و تبلیغات متنی به عنوان پشتیبان عمل می کند.
ویژگی های بهینه سازی سایت در گوگل
همه موتورهای جستجوی شناخته شده برای ما دارای الگوریتم های خاصی هستند که به طور مستقیم بر موفقیت ارتقاء سئو تأثیر می گذارد. مشکل این است که اطلاعات رسمی در مورد آنها یا گم شده است یا بسیار مبهم ارائه شده است. هنگام بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل، موارد زیر را به خاطر بسپارید:
پاندا نام آپدیتی است که با کاهش رتبه تعداد زیادی از سایت ها به دلیل کیفیت پایین محتوا، آثار بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشته است. فرضیه اصلی مطرح شده توسط سئوکاران مجازات تکرار محتوا یا بهینه سازی مجدد آن بود.
پنگوئن – اگر منابع با کیفیت پایین به سایت مراجعه کنند، این بهروزرسانی موقعیتها را در نتایج جستجو کاهش میدهد. به عبارت ساده، این مبارزه با سایت های تقلب است.
Medic – به روز رسانی که شروع به در نظر گرفتن قدرت ایجاد محتوا و وب سایت کرد. سطح تخصص سازنده و قابلیت اطمینان آن.
Mobilegeddon الگوریتمی است که در درک کاربر و درخواست های آنها بسیار بهتر شده است. در عین حال کیفیت نسخه موبایلی سایت بر جایگاه در نتایج جستجو تاثیر می گذارد.
ویژگی های بهینه سازی سایت در Yandex
ویژگی های رتبه بندی در Yandex تا حدودی با گوگل متفاوت است.
بیش از ۱۰ سال پیش، یعنی در سال ۲۰۰۸، Yandex رمزگشایی اختصارات و نویسهگردانی را آموخت. این رقابت برای جستجوها افزایش یافت، زیرا نتایج موتورهای جستجو شروع به نمایش صفحات خارجی نیز کردند.
الگوریتم «نخودکا» به تسهیل فرآیند جستجو از طریق استفاده از کلمات توقف توجه داشت.
اما الگوریتم “Arzamas” قبلاً تا حد زیادی برای در نظر گرفتن منطقه کاربر هدایت شده است.
پس از معرفی Obninsk تغییرات قابل توجهی در الگوریتم رتبه بندی رخ داده است. ویژگی اصلی آن عدم وابستگی جغرافیایی و کاهش نفوذ لینک های خارجی بر روی سایت بود.
این تنها بخش کوچکی از چگونگی Yandex است. علاوه بر موارد فوق، تغییرات در موارد زیر آشکار شد:
نمایش در جستجوی شبکه های اجتماعی؛
ظاهر قطعه های حجیم تر؛
اصلاح نکات جستجوی پاپ آپ؛
“کاهش ارزش” پیوندهای خارجی و موارد دیگر.
بهینه سازی خارجی
ربات های جستجوگر معتقدند که اگر دیگران به یک سایت لینک دهند، به این معنی است که آن سایت قابل اعتماد و با کیفیت است. بر این اساس، هر چه لینک های خارجی بیشتر باشد، منبع معتبرتر است. اما مهمتر از آن کیفیت آنهاست. یک لینک از یک سایت موضوعی بازدید شده، که ترانزیشن های زیادی را ارائه می دهد، وزن بیشتری نسبت به چندین لینک از سایت های غیرمرتبط دارد که عملاً ترافیکی از آنها وجود نخواهد داشت.
شهرت و شناخت به طور مثبت تحت تأثیر نوشتن و انتشار بیانیه های مطبوعاتی قرار می گیرد که بر اساس آن می توان اخبار را بعداً منتشر کرد. همچنین لازم به ذکر است که نظرات مشتریان تأثیر بسزایی در تبلیغ در وب دارند.
استراتژی سئو خارج از سایت
اشتباه بزرگی که سئوکاران مبتدی مرتکب می شوند، خرید بی رویه لینک هاست. این نه تنها به سایت کمکی نمی کند، بلکه خطر آسیب رساندن به تبلیغ را نیز دارید. افزودن جرم لینک نیاز به یک استراتژی خاص دارد. تجزیه و تحلیل نزدیکترین رقبا از نتایج جستجوی TOP-10 نقش مهمی در این امر ایفا می کند.
در تحلیل رقابتی به دنبال چه چیزی باشیم:
تعداد پیوندهای خارجی؛
صفحاتی که به
منابع؛
نوع (مارک، لنگر، غیر لنگر)؛
رشد در ماه
خدماتی مانند serpstat، megaindex، majestic، ahrefs به تجزیه و تحلیل حجم لینک خارجی سایر سایت ها کمک می کند.
سئوی محلی
سئوی محلی بهینه سازی یک وب سایت برای جذب مخاطب هدف از مناطق نزدیک است. در عین حال اگر شرکتی فقط در یک شهر فعالیت می کند، سایت آن نباید در نتایج جستجوی کاربران شهرهای دیگر نشان داده شود.
میتوانید در پنل مدیر وبسایت یا با استفاده از فهرست یاندکس، منطقهای را به سایتی در Yandex اختصاص دهید. در Google، نمیتوانید به صورت دستی منطقهای را تنظیم کنید، اما میتوانید به موتور جستجو کمک کنید تا منطقه را تعیین کند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که سایت خود را به Google My Business اضافه کنید. همچنین می توانید شهر را در متا تگ ها ثبت کنید، در متن ذکر کنید، لینک های خارجی را از پورتال های شهری دریافت کنید.
افزودن سایت به نقشه های گوگل و یاندکس بهترین گزینه برای تبلیغات محلی است. این موتورهای جستجو پرس و جوهای کلیدی محلی را به خوبی تشخیص می دهند (به عنوان مثال، “پیتزا فروشی در مرکز سن پترزبورگ”) و سازمان ها را از فهرست فهرست در نتایج جستجو نشان می دهند. این روش تبلیغ به سایت های جوان کمک می کند اولین مشتریان واقعی خود را به دست آورند.
هنگام افزودن آن به نقشه، ارزش آن را دارد که مشخصات شرکت را تا حد امکان دقیق پر کنید. جزئیات تماس، برنامه کاری، لیست خدمات با قیمت، عکس، آدرس سایت، لطفا نظر بدهید – همه اینها تأثیر مثبتی در ارتقاء SEO دارد و نیازی به سرمایه گذاری در تبلیغات ندارد.
برخی از سایت ها در چندین منطقه تبلیغ می شوند. در این مورد، لازم نیست همه آنها را در یک صفحه فهرست کنید. برای سئوی چند منطقه ای، گزینه های دیگری نیز وجود دارد:
استفاده از زیر دامنه ها این فقط برای Yandex مرتبط است و شامل ایجاد چندین سایت جداگانه با اختصاص یک منطقه به هر یک از آنها است. با این حال، اگر محتوایی را در همه سایتها کپی کنید، گوگل منبع اصلی را بدبین میکند، بنابراین زیر دامنهها از فهرستبندی توسط روباتهای گوگل بسته میشوند.
استفاده از زیربخش ها در این مورد نمی توان به طور مستقیم منطقه را اختصاص داد، اما در پیاده سازی و سئو این ساده ترین گزینه است. هر زیربخش نیاز به ایجاد محتوای جداگانه با منطقه مشخص شده دارد.
با استفاده از geolp محتوا برای هر منطقه انتخاب شده تولید می شود، اما اجرای آن از نظر فنی دشوار است. اختصاص یک منطقه به طور مستقیم هنوز غیرممکن است و برای هر یک از آنها محتوا به طور جداگانه لازم است.
لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ در سئو مجموعه ای از اقدامات برای بهینه سازی وب سایت خارجی با هدف ایجاد طبیعی ترین پروفایل لینک با کارایی بالا است.
لینک بیلدینگ
حتی بهترین و بهینهسازیشدهترین سایت از داخل، اگر سایر منابع اینترنتی به آن پیوند ندهند، ورود به نتایج جستجوی برتر بسیار دشوار خواهد بود.
به عنوان بخشی از بهینه سازی خارج از صفحه، بک لینک ها را می توان به روش های زیر به دست آورد.
قرار دادن یا خرید در صرافی پرداخت شده. این روش یکی از محبوب ترین است، اما استفاده از آن توصیه نمی شود، زیرا با توصیه های Yandex و Google در تضاد است.
خودسازی. میتوانید لینکهایی را در منابع خارجی بگذارید، پستهای مهمان را با لنگرها در وبلاگهای دیگران بنویسید، URLها را در فهرستها و فهرستهای مختلف پست کنید، جایی که میتوانید به صورت دستی سایت را اضافه کنید. در اینجا مهم است که سایت ها را با دقت انتخاب کنید، این به این دلیل است که پیوندهای منابع با کیفیت پایین می توانند تأثیر بدی بر موقعیت سایت در نتایج جستجو داشته باشند.
پیوندهای طبیعی شما می توانید آنها را با جذب کاربران با محتوای جالب یا مفید وبلاگ، معاملات عالی به دست آورید. سپس افراد به ابتکار خود پست را به اشتراک می گذارند و سایت را به دوستان خود توصیه می کنند.
لینک با توافق با صاحب سایت. به عنوان مثال، شما به عنوان یک کارشناس مصاحبه می کنید و سایت شما در مقاله ای که در وبلاگ قرار می گیرد ذکر شده است.
همانطور که می بینید، راه های زیادی برای دریافت لینک وجود دارد، اما الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال بهبود هستند، به همین دلیل، این روند پیچیده تر می شود. بسیاری از روش های موثر پرخطر می شوند. برای سایت های جوان، هر روش مشکوک و تهاجمی خطرناک است و مبتدیان خطر قضاوت نادرست از خطرات را دارند یا خیر.
قادر به دور زدن “تله ها” باشند. علاوه بر این، لینک های به دست آمده مصنوعی، به عنوان یک قاعده، برای تجارت کاملا بی فایده هستند و قادر به ایجاد ترافیک قابل توجه نیستند.
بهترین گزینه برای ایجاد لینک، تمرکز بر بازاریابی است: مفیدترین محتوا را ایجاد کنید و آن را برای آن دسته از جستارهایی که رتبه بندی برای آنها ارجح است، تبلیغ کنید.
روش های بهینه سازی سئو
تمام روش های بهینه سازی سئو را می توان به سفید، خاکستری و سیاه تقسیم کرد. این طبقه بندی مشروط است، زیرا سوء استفاده از روش های مجاز (کلاه سفید) می تواند توسط موتورهای جستجو به عنوان سئو کلاه سیاه با تحریم های بعدی در نظر گرفته شود.
متخصصان حرفه ای سئو ترجیح می دهند به شدت از توصیه های موتورهای جستجو پیروی کنند و روش های تبلیغات صادقانه را انتخاب کنند تا قوانین را زیر پا نگذارند و سایت های مشتری را در معرض خطر قرار ندهند.
سئو کلاه سفید
بهینه سازی سفید شامل موارد زیر است:
بهبود قابلیت استفاده از سایت؛
پر کردن مطالب مفید و جالب؛
بهبود طراحی؛
ذکر منبع در بیانیه های مطبوعاتی، بررسی ها، رتبه بندی ها؛
سازگاری سایت برای دستگاه های تلفن همراه یا نسخه موبایل.
تمام اقدامات در چارچوب بهینه سازی سفید برای انسان نامرئی است. یک کاربر معمولی یک سایت بسیار مفید و راحت می بیند که نمی خواهد هر چه زودتر از آن خارج شود.
سئو خاکستری
بهینه سازی خاکستری عبارت است از افزودن کلمات کلیدی خاصی به محتوای متنی سایت که توسط آن کاربران می توانند پاسخ سوالات خود را جستجو کنند.
برای اینکه صفحات سایت به این شکل طبیعی به نظر برسند، یک کپی رایتر سئو استخدام می کنند. کار او نوشتن متنی با کلمات کلیدی یا عبارات مناسب است که برای یک خواننده واقعی جالب و مفید باشد. در عین حال، رعایت الزامات مربوط به درصد کلیدها در کل حجم متن مهم است.
علاوه بر بهینهسازی متن، روشهای تبلیغات خاکستری شامل وارد کردن کلمات کلیدی در متا تگهای h1، عنوان، توضیحات متا، alt و غیره است.
اگر تصمیم به استفاده از سئو کلاه خاکستری دارید، باید نکات زیر را دنبال کنید:
هسته معنایی را جمع آوری کنید و کلمات کلیدی با فرکانس پایین و متوسط را تعریف کنید.
متون نوشته شده توسط یک کپی رایتر را بررسی کنید تا پارامترهای آنها فراتر از مقادیر عادی تهوع تحصیلی، اصالت و درصد وقوع کلمات کلیدی نباشد.
انتشار متون نوشته شده به سبک “روغن کره” را حذف کنید، روبات های جستجوگر به سرعت صفحات را با کلیدهای وارد شده ناشیانه محاسبه می کنند.
سئو کلاه سیاه
بهینه سازی کلاه سیاه یا سئو کلاه سیاه استفاده از روش های تبلیغاتی ممنوع است که تحریم های جدی موتورهای جستجو را به دنبال دارد.
سئو کلاه سیاه شامل موارد زیر است:
cloaking تکنیکی است که در آن ربات های جستجوگر برخی از صفحات را می بینند و کاربران برخی دیگر را با محتوای واقعی می بینند.
ایجاد درگاه ها – سایت هایی که برای یک درخواست واحد بهینه شده اند تا وارد صفحه اصلی موضوع شوند و به منبع اصلی پیوند دهند.
هک کردن سایت شخص دیگری با ترافیک بالا به منظور قرار دادن پیوندهایی به منبع اینترنتی خود در آن برای تبلیغ مورد دوم؛
ایجاد سایت های ماهواره ای یا سایت های ماهواره ای – تعداد زیادی منابع ساده با پیوندهایی به سایت در حال تبلیغ.
تحلیل سئو سایت
قبل از شروع بهینه سازی، لازم است یک تحلیل از سایت انجام دهید تا وضعیت منبع را درک کنید، روی چه چیزی باید کار شود، چه ایرادی باید برطرف شود. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، یک طرح بهینه سازی ترسیم می شود و پس از آن مستقیماً به سئو می روند.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در حین بررسی سئو به آنها توجه کنید:
ترافیک ارگانیک به سایت؛
هسته معنایی؛
ساختار محتوا؛
کیفیت تمام مواد موجود در سایت؛
کمیت و کیفیت بک لینک ها
به طور جداگانه، ما به نکات فنی که نیاز به توجه دارند می پردازیم:
سرعت دانلود؛
چیدمان؛
سهولت مشاهده از دستگاه های تلفن همراه؛
کدهای خطا؛
حمل و نقل
محتوای تکراری؛
فایل robots.txt و متا تگ ها.
میکرومارکینگ
تحلیل SEO
همانطور که می بینید، کارهای زیادی در مورد ممیزی SEO وجود دارد. برنامه ها و خدمات تخصصی برای SEO به تسهیل آن کمک می کند، به عنوان مثال، Pindgom، PageSpeed Insights، SEMrush، NetPeak Spider، Screenfly، Adaptator.
نحوه پیگیری و اندازه گیری نتایج در سئو
زمانی که فعالیت های اصلی بهینه سازی سئو تکمیل شد، لازم است که کیفیت سایت و نتایج پیچیده آن نظارت شود. در این مورد، محدود کردن خود به شاخصهای کلیدی کافی نیست، زیرا هر معیار تحت تأثیر عوامل متعددی قرار میگیرد که هر یک از آنها باید هنگام ارزیابی اثربخشی سئو در نظر گرفته شوند.
آمار کلمات کلیدی رشد موقعیت ها در مورد پرس و جوهای اصلی قطعا به نفع بهبود دید منبع در موضوع ارگانیک صحبت می کند. شما نباید برای یک یا چند پرس و جو در موقعیت ها قرار بگیرید، زیرا هدف اصلی تبلیغات، جذب هرچه بیشتر ترافیک هدفمند برای فروش بعدی و توسعه کسب و کار است.
ترافیک ارگانیک برای پرس و جوهای هدفمند. این شاخص اصلی موفقیت سئو است. با کمک سرویسهای تحلیلی، میتوانید میزان واقعی ترافیک را ارزیابی کنید، از منابعی که بازدیدکنندگان از آنها آمدهاند، عبارتهای جستجویی که وارد کردهاند، و سایر اطلاعات مفید برای سئو را دریابید.
سرنخ و فروش از ارگانیک. با ارزیابی تعداد سرنخ ها، فروش، درآمد تولید شده و سود واقعی می توانید بفهمید که آیا بهینه سازی موثر بوده است یا خیر. تنظیم هدف در Google Analytics و Yandex Metrica به این امر کمک می کند.
به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت و بهبود عملکرد آن زمان می برد. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. این فناوری شامل بهبود همه جانبه منابع است و برای آینده کار می کند.
مزایای سئو نسبت به PPC
نتایج جستجوی ارگانیک گاهی اوقات با تبلیغات متنی (در صدور یک موقعیت با علامت “تبلیغات”) و خدمات تخصصی که در نتایج جستجو در پاسخ به یک درخواست خاص نشان داده می شوند، اشتباه گرفته می شوند. با این حال، نتایج جستجوی طبیعی عموماً توسط کاربران ترجیح داده می شود و ترافیک مرتبط تری نسبت به تبلیغات متنی ایجاد می کند.
سئو در مقابل PPC
چندین مزیت سئو نسبت به تبلیغات متنی وجود دارد:
ترافیک نسبتاً رایگان اگر در تبلیغات متنی باید برای هر بازدید از سایت هزینه پرداخت کنید ، از کاربران ارگانیک به مقدار نامحدود کاملاً رایگان می آیند. سرمایه گذاری فقط در مرحله بهینه سازی مورد نیاز است.
ترافیک ۲۴ ساعته بدون محدودیت زمانی یا بودجه. از صدور طبیعی، بازدیدکنندگان در هر زمان می آیند. نکته اصلی این است که سایت همیشه در دسترس است. تبلیغات پولی فقط در یک زمان خاص یا تا زمانی که محدودیت پول در حساب تمام شود “چرخش” می شود.
بسیاری از سایت ها به موازات تبلیغات متنی از سئو استفاده می کنند، به عنوان مثال، در دوره های کاهش ترافیک به دلیل برخی عوامل خارجی.
از تئوری تا عملی ارتقاء وب سایت
در بخش های قبلی مقاله، به تئوری سئو نگاه کردیم، جایی که شما دانش اولیه را کسب کردید، وقت آن است که به تمرین بروید. بیایید تصور کنیم که باید سایت را بهینه کنید. بلافاصله سؤالات زیادی مطرح می شود: از اینکه چه کسی درگیر ارتقاء خواهد بود تا تعیین اهداف و تعیین بودجه. حالا در مورد همه چیز به ترتیب.
چه کسی بهینه سازی خواهد کرد
در اینجا سه گزینه وجود دارد:
انتخاب سئو کار خوب (حسین محبی)
بدون کمک دیگری. این گزینه برای پروژه های کوچک با حداقل رقابت در نتایج جستجو است. به عنوان مثال تبلیغ یک فروشگاه گل در یک شهر کوچک است. اگر زمان و تمایل به یادگیری سئو و تمرین در سایت خود دارید، می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید.
متخصص سئو به صورت پروژه به پروژه. اگر نیاز دارید که سایت را به بالاترین سطح برسانید، این گزینه بهینه است، اما نمی خواهید زمان و تلاش شخصی خود را صرف این امر کنید. باز هم، استخدام یک متخصص سئو بر اساس پروژه به پروژه زمانی منطقی است که خود پروژه کوچک باشد و رقابت کم باشد.
متخصص سئو تمام وقت هنگامی که نیاز به بهینه سازی سایتی با رقابت بالا دارید و فرصتی برای جبران هزینه های ماهانه تبلیغات وجود دارد، بهتر است یک متخصص سئو تمام وقت استخدام کنید. می توان نتایج کار چنین متخصصی را در یک پروژه بزرگ نه زودتر از شش ماه بعد ارزیابی کرد.
همانطور که می بینید، انتخاب یک یا گزینه دیگر به مقیاس پروژه، وظایف تعیین شده و تمایل خود شما برای شرکت در این فرآیند بستگی دارد. تمرین نشان می دهد که تاجران کمیاب تمایل دارند که سایت را به تنهایی تبلیغ کنند. اکثریت قریب به اتفاق کارآفرینان از خدمات متخصصان سئو استفاده می کنند و این در واقع مطمئن ترین گزینه است. نکته اصلی این است که یک متخصص سئو خوب پیدا کنید.
نحوه انتخاب سئو
همانطور که قبلاً فهمیدید، می توانید یک متخصص را در شرکت یا برای یک پروژه استخدام کنید. بستگی به اندازه کسب و کار و بودجه اختصاص داده شده دارد.
انتخاب
وقتی صحبت از یک کارمند تمام وقت می شود، باید بدانید که میانگین حقوق یک متخصص SEO در مسکو حدود ۱۰۰ هزار روبل است. هر ماه. در اینجا کسر وجوه مختلف (حدود ۳۰٪ حقوق)، تجهیز محل کار، تعطیلات و هزینه های مرخصی استعلاجی را اضافه کنید – مقدار قابل توجهی به نظر می رسد که باید توسط درآمد حاصل از پروژه پوشش داده شود. در غیر این صورت محتوای یک متخصص سئو تمام وقت برای شرکت زیان آور خواهد بود. این گزینه فقط برای شرکت های بزرگی که مایل به تحمل چنین هزینه هایی هستند قابل قبول است.
سایر شرکت ها باید به همکاری پروژه به پروژه با متخصصان سئو توجه کنند. اینها می توانند آژانس های بازاریابی یا فریلنسرها باشند. در حالت اول می توانید روی خدمات جامع حساب کنید و سایت را به صورت کلید در دست تبلیغ کنید. یک فریلنسر در صورتی مناسب است که انجام کار دشوار و آسان نباشد.
کنترل فرآیند بهینه سازی
وقتی یک متخصص مناسب پیدا شد، باید به او اطلاع دهید که روند حل کارها را دنبال خواهید کرد. مهم است که در مورد زمان و روش گزارش دهی به توافق برسید (به عنوان مثال، هفته ای یکبار) و تحلیل آنها را فراموش نکنید.
تمام شاخص های کمی باید در گزارش های متخصص سئو وجود داشته باشد.
در اینجا چند اصطلاح وجود دارد که ارزش دانستن دارد تا کنترل اجراکننده را آسانتر کند.
اصالت شاخصی است که منحصر به فرد بودن فنی محتوا را منعکس می کند. مطلوب است که حداقل ۹۰٪ باشد.
حالت تهوع تحصیلی نشانگر طبیعی بودن متن و اشباع آن از کلمات کلیدی است. مقدار طبیعی حالت تهوع تا ۹ درصد است.
درصد کلیدها درصد کلمات پرکاربرد نباید از ۴-۵٪ تجاوز کند.
ترفندهای تبلیغاتی
متخصصان حرفه ای سئو از ترفندهایی در عمل خود استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد فقط با استفاده از روش های مجاز به نتایج بهتری در ارتقاء دست یابند.
اگر تبلیغ سایت دشوار است، یک گروه در یک شبکه اجتماعی یا یک کانال YouTube ایجاد کنید و آن را با محتوا پر کنید. چنین صفحاتی بدتر از سایت ها به ایندکس اضافه نمی شوند، که نه تنها ورود به SERP، بلکه رسیدن به صدر را نیز ممکن می سازد.
مکان شرکت را روی نقشه های موتورهای جستجوی مربوطه علامت بزنید.
با تمدید مدت دامنه تا ۳ سال اعتبار منبع را افزایش دهید.
عبارت جستجو را در URL سایت قرار دهید.
مراقب حقوق بازدیدکنندگان باشید، ما یک سیاست حفظ حریم خصوصی در منبع ارسال خواهیم کرد.
یک متخصص سئو چه کاری انجام می دهد و چقدر درآمد دارد؟
وظیفه یک متخصص سئو (با نام مستعار بهینه ساز سئو، متخصص سئو، متخصص ارتقاء موتورهای جستجو) این است که منابع اینترنتی را در موتورهای جستجو تبلیغ کند تا آنها را برای جستجوی مناسب به بالای نتایج جستجو برساند.
مزایای
این حرفه مزایای بسیاری دارد:
تقاضا؛
انواع وظایف؛
حقوق بالا؛
توانایی کار از راه دور؛
پروژه های جالب؛
رشد شغلی؛
افق های در حال گسترش
مهارت ها و ویژگی های شخصی یک متخصص سئو
یک متخصص سئو خوب باید بیش از یک مورد موفق داشته باشد و ویژگی های شخصی زیر را داشته باشد:
تفکر تحلیلی و توانایی استدلال استراتژیک؛
توانایی تمرکز و توجه به جزئیات؛
توانایی کار با اطلاعات: جمع آوری آن، پردازش، ساختار آن.
توانایی روتین، کار یکنواخت، پشتکار؛
رویکرد خلاق، تفکر خلاق.
توانایی پاسخگویی کافی به نظرات، اعتراف به اشتباهات؛
تمایل به دنبال کردن تغییرات در حوزه.
وظایف اصلی بهینه ساز عبارتند از:
مسئولیت ها
ممیزی وب سایت;
تجزیه و تحلیل رقیب و بازار؛
ترسیم استراتژی ارتقاء؛
محاسبه بودجه برای بهینه سازی و ارتقاء منبع؛
سئو بهینه سازی محتوا؛
اجرای استراتژی ارتقاء از طریق تعامل با کپی رایترها، طراحان، بازاریابان، برنامه نویسان، از جمله تهیه مشخصات فنی.
ایجاد پروفایل لینک سایت؛
تجزیه و تحلیل نتایج؛
ردیابی تغییرات در الگوریتم های موتورهای جستجو و تطبیق استراتژی تبلیغات برای آنها؛
تهیه گزارش از کار انجام شده و نتایج پیشرفت.
حقوق متخصصین سئو
میزان درآمد یک متخصص سئو به سطح او به عنوان یک متخصص، جهت کار و منطقه بستگی دارد. بطور خلاصه چون سئو نیاز به تجربیات کافی دارد لذا هر چقدر متخصص سئو از دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد و حجم کاری که بستگی به سختی حوزه کاری مربوطه و سختی کلیدواژه ها دارد نتیجتا دستمزد بیشتری را دریافت خواهد نمود.
حقوق اغلب شامل حقوق ثابت و پاداش برای KPIهای به دست آمده است.
زمان و هزینه تبلیغات
فرآیند بهینه سازی سئو و ارتقای وب سایت بسیار طولانی است. اولین تغییرات در ترافیک در واقع بعد از ۲-۳ ماه قابل مشاهده است و نتایج قابل توجهی را باید در کمتر از ۶-۱۲ ماه انتظار داشت.
دوره ارتقاء
در برخی موارد، شما می توانید اثر سئو را حتی سریعتر دریافت کنید.
معیارهای زیر بر این امر تأثیر می گذارد:
امتیاز سن و دامنه؛
سطح رقابت در موضوعات تجاری و بازاریابی داخلی؛
کیفیت اطلاعاتی و فنی اجرای پروژه؛
تلفیقی شایسته از SL و SEO با کیفیت بالا؛
عوامل رفتاری؛
تجزیه و تحلیل منظم و تنظیم استراتژی ارتقاء.
حالا بیایید در مورد هزینه تبلیغات صحبت کنیم.
هزینه های سئو به تعدادی از ورودی ها بستگی دارد:
یک کار واحد یا سئو پیچیده – هرچه خدمات و متخصصان بیشتری مورد نیاز باشد، تبلیغات گرانتر خواهد بود.
سن و شرایط فنی فعلی سایت، وجود تحریم از موتورهای جستجو؛
بودجه برای تبلیغات و تبلیغات؛
اقتدار منابع و عوامل رفتاری؛
سطح رقابت در طاقچه موضوعی؛
جغرافیای ارتقاء
ابزارهای وب مستر
برای کار با وب سایت ها و تجزیه و تحلیل: اسکریمینگ فراگ ، Google Search Console و Google Analytics
برای جستجوی صفحات خطا و لینک های خراب: .
برای بهبود متون: text.ru، Advego.
برای تجزیه و تحلیل رقابتی: SEMRush.
برای تجزیه و تحلیل بک لینک: ahrefs.com.
۱۲ نکته اساسی سئو
اگر در حال حاضر تقاضا برای محصول وجود دارد، افراد میخواهند محصولی بخرند یا خدماتی را سفارش دهند و نتیجه در بلندمدت مورد نیاز است، سئو را انتخاب کنید.
سایت را قبل از ایجاد بهینه کنید: متون منحصر به فرد و مفید، پیوند داخلی، دامنه به یاد ماندنی، URL های قابل خواندن، کدهای پاسخ سرور.
به محتوای اصلی فکر کنید، بدون محتوای غیر ضروری، غیر جالب یا تکراری.
ابزارها را به هم متصل کنید تا بتوانید رفتار بازدیدکنندگان را ببینید و شروع به تجزیه و تحلیل کنید، در اسرع وقت به دنبال خطا باشید.
تگ عنوان را بهینه کنید. اگر کسب و کار محلی است، نام شهر را در عنوان اضافه کنید.
بک لینک ها را با تاکید بر کیفیت آنها دریافت کنید.
در مورد خود در وب بگویید: با روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنید، تجربه خود را در سایت های صنعتی به اشتراک بگذارید، از درخواست بررسی و مکانی در صفحه شرکای ما دریغ نکنید. همچنین می توانید یک صفحه ایجاد کنید و محصولات را در بازار آپلود کنید.
از پیام های اسپم خودداری کنید.
سئو را محلی کنید.
شرکت خود را به فهرست راهنماها و جمع آوری کننده های تجاری در منطقه خود اضافه کنید.
نتایج و موفقیت سئو را دنبال کنید.
به طور مستمر روی بخش بازاریابی سایت کار کنید.
چنانچه قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین دارید و یا تمایل دارید کسب و کار خود را در فضای وب گسترش دهید حتما با یک متخصص سئو سایت (حسین محبی) مشاوره نمایید. تجربه نشان داده که سئوکارهای با تجربه که نمونه کار هم دارند برای موفقیت در انجام پروژه شما بهترین انتخاب است. مهندس محبی از جمله اینهاست. تماس بگیرید: ۰۹۱۹۴۰۷۴۰۲۳