سوله آکام فلز

واکنش جماران به یک ادعا/وین محل برگزاری دور جدید مذاکرات/واکنش به اظهارات برجامی بورل

واکنش جماران به یک ادعا/ سیل تابستانی/ مذاکرات برجامی و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تکذیب مطالب مطرح شده از سوی فردی که خود را محافظ امام (ره) می‌خواند، در ویدئویی که در فضای مجاری منتشر شده است، در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

در ویدئویی که دو سه روز قبل در فضای مجازی منتشر شد، فردی که خود را محافظ امام می‌خواند، مدعی بیماری و شهادت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شده است. سایت جماران مطالب بیان شده در این ویدئو را تکذیب کرد و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز به زودی مواضع رسمی خود را اعلام می‌کند.

پیام‌هایی جداگانه مقامات قطری به رئیس‌جمهور کشورمان در پی جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در حادثه سیل اخیر هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی نائب امیر قطر و شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز نخست وزیر این کشور در پیام هایی جداگانه حادثه سیل اخیر در برخی شهرهای ایران را به رئیس جمهور کشورمان تسلیت گفتند و برای مصدومان آرزوی شفا کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم  محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود فرا رسیدن ایام مصیبت اهل بیت (ع) و عزاداری بر سیدالشهدا سلام الله علیه را به همه دوستداران اهل بیت تسلیت گفت و افزود: این سرمایه برای اینکه در همه مقاطع و مسائل بیشترین بازده خود را نشان دهد نیاز به تقویت هوشمند و پرهیز از دخالت بی جا دارد؛ اینجاست که نیازمند فناوری اجتماعی برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح جمعی هستیم، مثل آنچه در رزمایش مواسات در دوران گرفتاری کرونا دیدیم که چگونه به دست خود مردم گره از کار مردم باز شد و سازوکاری کارآمد هم بود. جا دارد صاحب نظران با ملاحظه همه ظرایفی که چنین موضوعاتی دارد به تامل و مرور تجربه ها در این زمینه بپردازند و به جهاد تولید فکر و ایده بپیوندند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور هم در گفتگوی تلفنی با استاندار یزد آخرین وضعیت بارش های سیل آسای اخیر در این استان را مورد ارزیابی قرار داد و بر تسریع رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان سیل و حفاظت از میراث تاریخی یزد تاکید کرد.

همچنین وکیل دادگستری درباره مسئولیت جبران خسارت آسیب دیدگان از بلایای طبیعی گفت: در این زمینه بسیاری از سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها و نهادها مانند شهرداری، وزارت نیرو،  راه و شهرسازی و … وظایفی دارند.

نعمت احمدی با انتقاد از اینکه در بلایای طبیعی هشدارها به موقع نیست، افزود:  شهرداری‌ها و کسانی که «من غیر حق» مجوز ساخت و ساز را در حریم رودخانه‌ها صادر کرده‌اند و نیز کارمندی که در صدور پروانه نقش داشته، مقصر هستند. شهرداری نباید اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز را بدهند.

مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح و اجرای طرح‌های آبخیزداری از ظرفیت برکات آسمانی بهره برد و مانع از تکرار رخدادهای تلخ شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

خسارات ناشی از سیل استان کرمان فوراً جبران شود

۵۰ درصد محصول مردم از بین رفته است

رئیس مجلس پیگیر موضوع پرداخت خسارات سیل و جبران آنها باشد

بارگیری دومین محموله کمک‌های انسانی ترکیه برای سیل‌زدگان ایران

***

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نه تنها برای ایران در عبور از تحریم‌ها موفقیت بزرگی به شمار می رود بلکه برای سایر اعضای شانگهای همکاری با ایران با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و پتانسیل‌های اقتصادی کشور، بسیاز حائز اهمیت است و این همکاری ها موجب قوی‌تر شدن طرفین خواهد بود.

به گزارش ایسنا در این باره با عنوان “عضویت در شانگهای؛ راهبردی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها” هم از جمله اخبار پربازدید امروز بود.

اظهارات “جوزپ بورل” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله اخیرش که در روزنامه “فاینشنال تایمز” منتشر شده است نیز واکنش هایی را در پی داشته است.

رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل در این باره می گوید: به نظر می رسد هدف بورل از انتشار این مقاله در روزنامه مذکور به نوعی اتمام حجت کردن با طرفین توافق هسته ای است.

وی درباره پیش نویس جدیدی که عنوان شده بورل برای حصول توافق و مصالحه تهیه کرده، اظهار کرد: برآوردها حاکی است که این پیش نویش نسبت به آنچه در چند ماه گذشته ارائه شده تغییر چندانی نداشته است، با این وجود بورل درباره تامین منافع و خواسته‌های ایران در قالب این پیش نویس ادعاهای مهمی مطرح کرده است.

روزنامه العربی الجدید هم در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به روند مذاکرات هسته ای غیر مستقیم ایران و آمریکا با وساطت اتحادیه اروپا و کشورهای عربی خلیج فارس جزئیاتی در خصوص پیشنهاد مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران و واشنگتن منتشر کرد.

منابع العربی الجدید ادعا کردند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با جوزپ بورل ملاحظات ایران درخصوص این پیشنهاد را به وی ابلاغ کرده و گفته است که ایران به طور کلی مخالفت‌هایی با طرح دارد اما تاکنون به طور رسمی مخالفت خود را اعلام نکرده است.

جوزپ بورل سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که پیش نویس جدیدی درخصوص برنامه هسته ای ایران ارائه داده و از طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات خواسته است که این پیش‌نویس را قبول کنند تا مانع بروز “بحران خطرناک” شوند و در مقاله ای که در فایننشال تایمز منتشر شد نوشت که این پیش نویس “ایده آل نیست” اما به نظر من به عنوان واسطه در این مذاکرات ” این بهترین توافق ممکن است”.

یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات در وین خبرداد و افزود: در چند روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی جلساتی با آقای باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای داشتند. طبق مباحث مطرح شده با توجه به تلاش‌های طرف‌های اروپایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، احتمالا در روزهای آینده دور جدید مذاکرات برگزار خواهد شد.

خبر مربوط به پوشش بیمه ای ایرانیان خارج از کشور هم از دیگر اخبار پرمخاطب امروز بود.

رضا عامری مدیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار گرفتن ایرانیان خارج از کشور مورد توجه و اهتمام ویژه مسئولان ذیربط است، تاکید کرد: ایرانیانی که سابقه پرداخت حق بیمه حتی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارند و وقفه‌ای در پرداخت حق بیمه آنها به وجود آمده می‌توانند با پرداخت معوقه‌ها، خود و خانواده خود را بیمه کنند و سپس از مزایای دریافت حقوق بازنشستگی استفاده کنند .
 

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) نهم مرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات در دستورکار مجلس-پیام امروز

جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *