واگن های بالای ۵۰ سال از رده خارج می شوند-پیام امروز


میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور با بیان اینکه پیگیری های که شهید رئیسی در حوزه ریلی داشتند صنعت ریلی برای ادامه راه امیدوار می کرد گفت: بودجه راه آهن را با تلاش های صورت گرفته ظرفیت و تخصیص را از سازمان برنامه و بودجه  دوبرابر کرده ایم.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم از باتلاق های سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه را افزایش داده ایم.

صالحی گفت: عدم بهسازی عدم انباشت در حوزه خط و ریل  به حدود ۷۰ همت می رسید که‌ ما تمامی تلاش خود را برای جبران این عقب ماندگی به کار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه  رشد ۳۴ درصدی در حوزه ترانزیت داشته ایم  گفت: یک جهش بزرگ در حوزه حمل ونقل بين الملی داشته ایم  به طوری که میزان ترانزیت ما به بیش از ۲میلیون تن  رسید که  نوید بخش یک ترانزیت خوب بوده است.

او گفت: در این دولت کریدورهای جدید راه اندازی شد و برای اولین بار در تاریخ ایران از مسیر روسیه هم بار ترانزیت کرده ایم و هم برای اولین بار کود پتاس را حمل کرده ایم.

صالحی افزود: در دوره های گذشته  چندین کریدور را از دست دادیم اما در دولت سیزدهم  کریدور های جدیدی را ایجاد کرده ایم.

صالحی افزود:  ۳۰۰ کیلومتر احداث خط جدید و خط دوم احداث شد و خطوط تجاری و صنعتی را به ۱۶۶  کیلومتر رساندیم.

وی افزود:  مجموع  خطوط ریلی بهره برداری شده در راه آهن به بیش از ۸۵۰ کیلومتر می رسد و  ۵۵۸ دستگاه ناوگان  جدید را به بخش حمل‌ونقلی خود اضافه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  افزود: در این دولت با تسهیل در تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ ۴هزار  واگن باری نو به شبکه حمل ونقل ریلی  وارد شد که  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲برابر شده و ۱۰۴ درصد رشد در بخش واگن باری  داشته است.

او گفت:  بخش زیادی از واگن‌های  فرسوده  را از رده خارج می کنیم و به زودی آیین نامه برای واگن های با عمر بالای ۵۰ سال در دستور کار قرار می‌گیرد. 

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ریکاوری بازیکنان تیم ملی جوانان ایران-پیام امروز

تیم ملی فوتبال جوانان ایران روز گذشته در دیدار تدارکاتی موفق به کسب پیروزی هفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *