سوله آکام فلز

وزیر ورزش نمی تواند جام قهرمانی را برگرداند-پیام امروز


بهروز سلطانی دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نامه پیشکسوتان استقلال به وزیر ورزش برای جلوگیری از  کسب جام‌های ساختگی اظهار کرد: برای پیشکسوتان استقلال احترام  قائل هستم و بیشتر آنها دوستان من هستند و آرزوی موفقیت برایشان دارم، اما چیزی که تمام شده  و قهرمانی دیگر برنمی گردد.

او افزود:  استقلالی‌ها بیشترین هفته‌های لیگ برتر را در صدر جدول بودند و با یک اشتباه  و تساوی در قائمشهر جام قهرمانی را از دست دادند. اکنون پیشکسوتان  استقلال  این مسئله را  می شکافند و  و  نامه به وزیر ورزش ارسال کردند. آنها بدانند که وزیر ورزش  نمی‌تواند جام قهرمانی را برگرداند. اگر آبی پوشان می‌توانستند حتی با یک گل در قائمشهر پیروز شوند در آن صورت سرنوشت قهرمانی دستشان بود. این قدر موشکافی کرده و بحث و جدال با یکدیگر می‌کنیم  و اشتباهات داوری را دخیل می‌دانیم دیگر فایده‌ای ندارد، چون بازی‌ها تمام شده و پرسپولیس به قهرمانی رسید.

سلطانی گفت:  فساد از لیگ‌های دسته پایین  تا لیگ برتر فوتبال بیداد می‌کند و همه هم می‌دانند. به هر حال در این مدت دیدیم که قوه قضاییه ورود کرده است و خیلی خوشحالیم چون یکسری از افراد دارند برای جامعه ورزش زحمت می‌کشند، اما یکسری در فدراسیون فوتبال دارند دزدی می‌کنند. به نظرم باید اشد مجازات را برای خاطیان در نظر بگیرند. یک  مربی زحمت کشیده و تیم را بسته است، طرف سکه داده تا داور سوت بدی بزند و این  داوران را  باید از فوتبال محو کرد.  البته با استقلالی‌ها موافقم که باید VAR به ایران بیاورند، چون حتی بنگلادشی‌ها هم از این سیستم استفاده می‌کنند. البته اگر این سیستم هم بیاید مشکلات ما چندین برابر می‌شود، چون داور باید ۲۰ بار برود تا VAR نگاه کند.

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: یکسری داوران با شرف و خوب ما  را بدنام کردند. زمان ما داوران با کمترین پول می‌آمدند داوری می‌کردند و به هیچ وجه این کار‌ها را نمی‌کردند.  زمانی بحث پول‌های زیاد وسط می‌آید ۲ مشکل به وجود می‌آید که یکی مسئله ایجنت‌ها هست که بازیکنان از اکنون شیطنت‌های خود را شروع کردند و دیگری داوری‌ها است.  به نظرم ورود قوه قضاییه به مسئله فساد در فوتبال کار خوبی است. اگر اکنون جلویش را نگیرند این مسئله آن قدر ریشه پیدا می‌کند که دیگر نمی شود جلویش را بگیرند.

او افزود: استقلالی‌ها باید از قبل فکر می‌کردند و بازی شان برابر تیم نساجی را پیروز می‌شدند که جام قهرمانی را از دست ندهند. اینکه ما بگوییم گل گولسیانی آفساید بود یا نبود دیگر بازی تمام شد و یکسری از کارشناسان می‌گویند گل پرسپولیس آفساید بوده و یکسری می‌گویند نبوده است. این صحنه در یک صدم ثانیه شروع و تمام شده است و اگر VAR بود به درستی می‌گفت چه اتفاقی افتاده و حق را به حقدار می‌رسید. وقتی این سیستم کمک داور ویدیویی نباشد اشتباهات داوری همچنان وجود دارد. استقلالی‌ها باید به وزیر ورزش نامه می‌نوشتند  که VAR را بیاورند تا داوران به درستی قضاوت کنند نه اینکه شکایت کنند که گل پرسپولیس آفساید بوده است.

سلطانی تصریح کرد: استقلالی‌ها چند بازی انجام دادند که گلشان آفساید بوده است، اکنون می‌گویند که بازی‌های پرسپولیس را موشکافی کنید که فلان بازی چه اتفاقی افتاده است دیگر بازی‌ها تمام شد. ما باید راه قشنگ و خوب پیدا کنیم که بتوانیم جامعه ورزش را سلامت نگه داریم که برای مملکت خوب است. وقتی مسئولان فوتبال ما به زندان می‌روند وای به حال باشگاه‌های ما که واژه فرهنگی را به یدک می‌کشند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تاکنون فریبرز محمودزاده و خداداد افشاریان بازداشت شدند، گفت: خیلی‌ها به زندان می‌روند، اما من اسمشان را نمی‌آورم. باشگاهی مثل شمس آذر که خصوصی است زحمت می‌کشند و به لیگ برتر می‌آیند، اما چرا باید یک باشگاه دولتی مثل مس رفسنجان تخلفاتی در آنجا صورت بگیرد. یکسری کارگر در این شرکت مس زحمت می‌کشند به عشق اینکه تیمشان سلامت بازی کند و لذت ببرند، اما می‌بینند که با فساد به اینجا رسیدند. تمام تیم‌ها وابسته به دولت هستند و تا زمانی که دولتی باشند پول مفت دست مدیران بیاید، آن مدیران هم خیلی راحت پول‌ها را صرف کار‌های خلاف می‌کنند. ما بازیکنان خوب داریم، اما از آنها استفاده نمی‌کنیم. تنها مشکل ما کنترل و نظارت نکردن است. وقتی نظارت  خوب و کاملی داشته باشیم  خیلی مسائل برملا می‌شود.

او درباره اینکه گفته می‌شود  اوسمار  به ایران برنمی گردد، گفت: من  به همراه فنونی زاده روز گذشته  در دفتر درویش بودیم و درباره وضعیت بازیکنان صحبت کردیم که چه افرادی را می‌خواهد جذب کند. انتقاداتی هم داشتیم. درویش مسائلی را برای ما مطرح کرد، بازیکنان زمانی که به جایی می‌رسند دیگر خدا را بنده نیستند. زمانی که ما دهه ۶۰ و ۷۰ بازی می‌کردیم، به باشگاه و پیراهن خود احترام می‌گذاشتیم. درویش تمایل دارد اوسمار بماند، اما ماندن این مربی ۵۰-۵۰ است. ما گفتیم که باشگاه دست به ترکیب تیم قهرمان نزند و درست است برخی از بازیکنان سنشان بالا است، اما می‌توانیم با یکی، ۲ بازیکن جوان تلفیق کنیم. گلر دوم نداریم که باید یک دروازه بان دیگر بگیریم. بیرانوند در پرسپولیس تک و تنها است و فکرش راحت است.

سلطانی گفت: من و فنونی زاده به درویش گفتیم که اوسمار را نگه دارد، چون مربی هست که عملکرد خوبی داشته و تیم را تهاجمی کرده و حاشیه نداشته است. البته گل محمدی یک ماه قبل از پرداخت پول حاشیه راه می‌انداخت. پرسپولیس برندی است که همه دنیا قبولش دارند.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

 

 

 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برای برد به مصاف تیم ازبکستان می‌رویم-پیام امروز

پیام نیازمند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال  در حاشیه تمرین تیم ملی پیش از بازی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *