سوله آکام فلز

وصول ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از بانک ها-پیام امروز


محمد رضا مهدیار اسماعیلی رئیس هئیت عامل صندوق ملی  در جمع خبرنگاران  از  تخصیص منابع نفتی استجازه  رهبری خبر داد و گفت: منابع نفتی که  از طریق استجازه رهبری پرداخت شود مقرر شده بود که  دو میلیارد دلار به طرح نهضت ملی مسکن و طرح های وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد. بخش اول این منابع به ارزش ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال به  نفع نهضت ملی وصول شده است.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص خرید مصالح ساختمانی از طریق بورس کالا برای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: بزرگترین خرید فولاد در سال ۱۴۰۲ با ۲هزار میلیارد تومان انجام شد که از ۳۱ اردیبهشت ماه عملیات توزیع میلیگرد های خریداری شده برای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی افزود: طبق قانون فولاد و سیمان مورد نیاز نهضت ملی مسکن باید از بورس کالا تامین شود اما برای اینکه این تامین مصالح با قیمت به صرفه انجام شود ، این اقلام را در تالار جداگانه ویژه نهضت ملی مسکن و با تخفیف ٧ درصدی از قیمت پایه بورس خریداری می‌کنیم.

وی همچنین از آمادگی صندوق ملی مسکن برای محصولات  دانش بنیان و تامین فولاد این پروژه ها با نرخ دولتی خبر داد.

مهدیار اسماعیلی  از تخصیص ۳۰۰ هزار هکتار زمین بافت شهری  به اراضی شهرها خبر داد  و گفت: هدف از این اقدام را کاهش هزینه های تامین مسکن برای اقشار نیازمند عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص همکاری کشورهای دیگر با ایران برای طرح نهضت ملی مسکن  اظهار کرد: در پروژه های ساحلی که ۲۷ نقطه شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است سه شهر خلیج فارس،  علوی ،تیس برای سرمایه‌گذاری بخش بین الملل کاندید شده است و این شهرها در تراز بین المللی و با همکاری دیگر کشور ها احداث خواهند شد که در این بخش بانک مسکن به مشارکت آمده است.

وی همچنین در خصوص منابع مالیاتی صندوق ملی مسکن اعلام کرد: مقرر شده است تا جریمه استنکاف بانک ها و همچنین مالیات خانه های خالی به صندوق ملی مسکن واریز شود در بخش خانه های خالی ۱۷ هزار میلیارد تومان از مالیات باید وصول میشد که آخرین آمارها حاکی از وصول ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که دریافتی ما از این بخش ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

او گفت: در بخش دوم منابع مالیاتی  جریمه استنکاف بانک ها امروز رقم به ۲۵۰ هزار میلیارد رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه های تشخیص منابعی از این محل دریافت نشده است.

مهدیار اسماعیلی در پاسخ به پرسشی  در خصوصی  احتمال افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن عنوان کرد: درصدد هستیم که وام نهضت ملی مسکن را از ۵۵۰ میلیون تومان به ۷۰۰ میلیون تومان برسانیم. 

وی افزود: تاکنون همکاری بانک های مسکن ،ملت، ملی ،سپه ، تجارت و صادرات در پرداخت تسهیلات مناسب بوده و بانک های سامان، سرمایه،  خاورمیانه و دی کم ترین عملکرد را داشته است. 

 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جزئیات ۴ مصوبه مهم دولت برای حمایت از بورس-پیام امروز

 سید احسان خاندوزی در رابطه با جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *