سوله آکام فلز
وکیل املاک

وکیل املاک چه کمکی به شما می کند؟

یکی از پر تکرارترین دعاوی حاضر در محاکم دعاوی املاک می باشد که متاسفانه علت عمده و اصلی افزایش این قبیل دعاوی عدم بهره مندی از تخصص وکلای دادگستری متبحر در این زمینه می باشد که به آنها وکیل املاک اطلاق میگردد.

بهترین وکیل ملکی چه کسی است ؟

تنوع قوانین و مقررات حاکم بر املاک و همچنین نا آشنایی مردم نسبت به قوانین املاک و مستغلات ، نه تنها موجب طولانی تر شدن فرآیند رسیدگی می شود ، بلکه باعث نرسیدن به نتیجه مطلوب در بسیاری از موارد شده است .

با توجه به اهمیت موضوع دعاوی ملکی و تصمیمات سرنوشت ساز در دعاوی ملکی ، شایسته است هر یک از طرفین برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و همچنین حفظ منافع خود از تخصص وکیل ملکی استفاده کنند .

خصوصیات وکیل خوب ملکی

یکی از خصوصیات وکیل خوب این است که قبل از حضور در جلسه ی رسیدگی و دفاع از موکل با مطالعه پرونده ، اطلاعات کامل از موضوع پرونده ، دلایل و مدارک مستند پرونده را بدست آورد . همچنین وکیل خوب کسی است که در مقابل موکل خود احساس مسئولیت کند و پاسخگوی موکل خود باشد . هر چند که وکالت تعهد به وسیله است و وکیل در رسیدن به نتیجه قانوناً مسئولیتی ندارد .

خصوصیات وکیل متخصص ملک

برخی افراد بدنبال وکیلی می گردند که در همه امور صاحب نظر باشد. باید گفت در اساس، چنین وکیلی کمتر در دنیای واقعی وجود دارد. زیرا آنقدر مسایل حقوقی متنوعند که هیچ وکیلی نمی تواند ادعای تسلط بر همه جنبه های آن را داشته باشد. بنابراین وکیل خوب در امور ملکی را باید در صفات دیگری جستجو نمود. وکیل متخصص امور ملکی ، وکیلی است که صرفاً در حوزه ملک فعالیت می نماید . ضمن اینکه تعهد و اخلاق حرفه ای باید در جوهره وی وجود داشته باشد. و از همه مهمتر اهل مدارا با موکل بوده و صبر و شکیبایی لازم را برای پیگیری پرونده پیشه خود سازد. همجنین تسلط بر قوانین از جمله قانون مدنی و بویژه قوانین و مقررات ملکی و قدرت تحلیل و اسنتباط حقوقی ، بخش مهمی از توانایی وی محسوب شود.

قانون املاک و مستغلات شامل خرید و فروش اموال غیرمنقول یعنی زمین و هر گونه بنای روی آن می شود. همچنین مسائل حقوقی مربوط به هر چیزی که به ملک یا سازه متصل است، مانند لوازم خانگی و وسایل را پوشش می دهد.(https://www.investopedia.com/ask/answers/101314/what-do-real-estate-attorneys-do.asp)

وکیل املاک

نکات کلیدی ملکی

  1. در قراردادهای مربوط به املاک باید بررسی نماییم که آیا در قرارداد شرط داوری عنوان شده است و یا خیر ؟ اگر در قرارداد شرط داوری عنوان شده باشد هرگونه اقدام در اجرای تعهدات این قرارداد می بایست از طریق نهاد داوری حل و فصل گردد .
  2. مالک اصلی و اولیه ملک را شناسایی نماییم چرا که در اکثر دعاوی املاک میبایست مالک ملک نیز طرف دعوی قرار گیرد هرچند نام ایشان در قرارداد عنوان نگردیده باشد .
  3. باید بررسی گردد که ملک موقوفه نبوده و یا اگر مربوط به خانه های مسکن مهر می باشد مالکیت زمین مشخص گردد .
  4. طرح دعاوی بایدبر علیه کلیه ایادی قبلی صورت پذیرد و منظور از ایادی افرادی است که در گذشته ملک را خرید و فروش نموده اند تا به آخرین خریدار برسد .
  5. بررسی گردد که قرارداد با وکالت تنظیم گردیده و یا شخص اصالت آنرا تنظیم نموده است .
    بیشترین دعاوی املاک
    با توجه به تمایل سرمایه گذاری در بخش املاک بیشترین دعاوی مربوطه به املاک در حوزه پیش فروش املاک می باشد و با توجه به این امر که مواد اولیه در ساخت و ساز افزایش شدید داشته بسیاری از سازندگان ملاک نیز با مشکلاتی روبرو شده ند و بیشتر قراردادهای پیش فروش نیز به همین علت با تاخیر روبرو می گردند .

وظایف وکیل ملکی = تنظیم قرارداد توسط وکیل متخصص املاک

یکی از وظایف وکیل ملکی، تنظیم قراردادهای ملکی است. در حقیقت قراردادهای ملکی بسیار مهم و پر هزینه هستند و به همین دلیل باید حتما از یک وکیل برای تنظیم قرارداد مشورت گرفت تا در آینده مشکلی ایجاد نشود. وکیل متخصص املاک می‌تواند قراردادهای ملکی، قراردادهای مشارکت مدنی، قراردادهای مشارکت در قالب مضاربه یا حواله و قراردادهای پیش‌فروش ملک را تنظیم کند. وکلا به دلیل تسلطی که به قوانین مدنی، قوانین مسئولیت مدنی، قوانین شهرداری، قوانین ثبتی، قوانین مجازات اسلامی، قوانین تجاری و سایر قوانین مربوطه دارند می‌توانند از ورود خسارت و تضییع حقوق افراد جلوگیری کنند و با تنظیم قراردادهای قانونی و صحیح، همه جوانب احتمالی را در نظر بگیرند.

در سال‌های اخیر با بالا رفتن قیمت املاک، پرونده‌های ملکی سخت‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند و همین امر اهمیت قراردادهای ملکی را بیشتر کرده است. به همین دلیل حتما باید در زمان تنظیم قرارداد هر دو طرف با وکلای خبره مشورت کنند.

برخی از مواردی که شامل دعاوی ملکی کیفری می شود عبارتند از:

  • خیانت در امانت
  • فروش غیرقانونی مال به یک یا چند نفر دیگر
  • جعل نمودن اسناد به منظور کلاهبرداری و فریب دیگران
  • تغییر دادن کاربری اراضی کشاورزی بدون گرفتن مجوز از دستگاه های مربوط
  • استفاده از سند جعلی در هنگام معاملات ملکی
  • انتقال منافع ملک دیگران به خود یا افراد دیگر
  • ارتکاب فساد در حوزه معاملات دولتی

منبع : ملکی و اداری

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تولیدی جوراب

سه تولیدی جوراب معتبر با قیمت های مناسب برای خرید

جوراب یکی از ضروری‌ترین اقلام مورد نیاز هر فرد است و انتخاب جوراب مناسب می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *