سوله آکام فلز

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن-پیام امروز


 داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بانک مرکزی کارنامه وام‌دهی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش مسکن و ساختمان طی ۲ ماه ابتدای امسال  را منتشر کرد گفت: طبق آخرین آمارهای اعلام شده  در دو ماه اول امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان خرید خانه و آپارتمان در کل کشور پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به میانگین مبلغ وام خرید مسکن برآورد می‌شود در این مدت، حدود ۲۵ هزار نفر از افرادی که اقدام به خرید مسکن در کشور کرده‌اند، با تسهیلات بانکی این معامله ملکی را انجام داده‌اند.

بیگی نژاد با بیان اینکه هیچ آمار رسمی از حجم معاملات خرید مسکن در کشور برای بازه زمانی ۲ ماه اول امسال و همچنین دو سال گذشته وجود ندارد گفت:  با توجه به اینکه بین بازار معاملات مسکن تهران و بازار کشوری، نسبت مشخصی وجود دارد که البته می‌تواند نوسان کند، می‌توان برآورد کرد از هر ۳ نفر خریدار مسکن ۲ نفر به کمک تسهیلات اقدام به خرید کرده است.

او بیان کرد: این حجم تسهیلات مسکن پرداختی ممکن است یک بخش نامرئی هم داشته باشد و آن، «تمدید قرارداد‌های تسهیلاتی سال‌های گذشته» است. در این صورت، حجم پرداخت تسهیلات جدید یا وام‌های زنده برای خرید مسکن، کمتر از ۱۱ همت خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قرارداد سومین سال حضورم در تراکتور را نگرفته ام + فیلم-پیام امروز

۱۰:۲۴ – ۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۲۴ – ۰۲ تير ۱۴۰۳ اشکان دژاگه کاپیتان اسبق تیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *