سوله آکام فلز
قیمت توکن‌های هوش مصنوعی

کاهش قیمت توکن های هوش مصنوعی؛ قیمت سهام انویدیا ۷ درصد افزایش یافت

متیو هایلند در پستی در ۲۸ می نوشت: “NVDA در حال افزایش است، کوین های هوش مصنوعی در حال حاضر نزولی هستند، اما انتظار نداشته باشید این وضعیت ادامه داشته باشد.”

قیمت توکن‌های هوش مصنوعی در حال کاهش است، اما یک تحلیلگر کریپتو می‌گوید که این شرایط ادامه نخواهد داشت.

ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی در ۲۴ ساعت گذشته در بحبوحه افزایش قیمت بیش از ۷ درصدی سهام انویدیا (NVDA) در ۲۸ مه کاهش یافته اند، اما این شرایط برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

متیو هایلند در پستی در ۲۸ می نوشت: “NVDA در حال افزایش است، کوین های هوش مصنوعی در حال حاضر نزولی هستند، اما انتظار نداشته باشید این وضعیت ادامه داشته باشد.”

انویدیا تراشه های کامپیوتری تولید می کند که شرکت های هوش مصنوعی از آنها برای اجرای مدل های هوش مصنوعی خود استفاده می کنند. معامله گران کریپتو قیمت سهام آن را به عنوان شاخصی از چگونگی حرکت توکن های هوش مصنوعی می بینند و عملکرد NVDA معیاری برای سنجش احساسات بازار هوش مصنوعی است.

انویدیا در پنج روز معاملاتی گذشته ۲۲ درصد رشد کرده و در ۲۸ می به رکورد ۱۱۴۰ دلار رسید. طبق گزارش Google Finance، قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال تا به امروز رشدی نزدیک به ۱۳۷ درصد داشته است.

کاهش قیمت توکن های هوش مصنوعی

انویدیا NVIDIA با ۰٫۸۲ درصد افزایش به ۱۱۵۰ دلار رسید. منبع: Google Finance

درآمد سه ماهه اول انویدیا نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸ درصد و نسبت به سه ماهه سال قبل ۲۶۲ درصد افزایش یافت و به ۲۶ میلیارد دلار رسید که حدود ۵٫۶ درصد از برآوردهای تحلیلگران پیشی گرفت.

در همین حال، چندین مورد از بزرگترین توکن‌های کریپتوی هوش مصنوعی از Nvidia پیروی نکرده‌اند و در هفته گذشته کاهش یافته‌اند.

رندر (RNDR)، Fetch.ai (FET) و Singularity NET (AGIX) به ترتیب ۸٫۱۴، ۱۱٫۳۹ درصد و ۱۱٫۱۹ درصد در هفت روز گذشته کاهش یافته اند.

علی‌رغم اینکه توکن‌های هوش مصنوعی از روند صعودی پیروی نمی‌کنند، برخی از معامله‌گران ارزهای دیجیتال معتقدند این شرایط ممکن است در طول روند نزولی قیمت سهام Nvidia تغییر کند.

معامله‌گر رمز ارز با نام مستعار Triplexx در پستی در ۲۸ مه ادعا کرد: «لحظه‌ای که NVDA شروع به ریزش کند، تمام توکن های فناوری دیگر که دارای ارزش بالایی هستند، حداقل برای چند روز با خود همراه خواهد کرد. پس از آن احساسات هر چه که باشد، بازار کریپتو را با خود همراه خواهد کرد. آماده باشید.»

در ۲۵ می، لین آلدن، استراتژیست سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد که انویدیا یکی از معدود سهامی است که در ده سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین BTC داشته است.

یک روز پیش از آن، منبع تجاری The Kobeissi Letter گفت که ارزش فعلی سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰ دلاری در انویدیا در سال ۱۹۹۹ اکنون ۲۵٫۳ میلیون دلار است.

هرچند جامعه ارزهای دیجیتال معتقد است که انویدیا در دهه آینده سود بیت کوین را نخواهد داشت.

کوری کلیپستن، مدیرعامل Swan Bitcoin گفت: “احتمال اینکه عملکرد Nvidia از بیت کوین در ۱۰ سال آینده بهتر باشد تقریباً صفر است.”

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/ai-tokens-slide-as-nvidia-jumps-7-but-dont-expect-that-to-last/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کلاهبرداران قبرهای مردم را می‌فروختند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایران کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی‌استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *