سوله آکام فلز

کاهش مخارج خانوار ژاپن و سقوط ین در برابر دلار آمریکا در دو دهه اخیر

مخارج خانوار ژاپن کاهش می‌یابد زیرا افزایش هزینه‌ها مصرف‌کنندگان را تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مخارج خانوارهای ژاپن در ماه آوریل سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت زیرا کاهش شدید ین و افزایش قیمت کالاها، هزینه‌های خرده فروشی را افزایش و اعتماد مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داد و فشارها را بر اقتصاد آسیب‌دیده تشدید کرد.

هزینه‌ها نسبت به ماه قبل بهبود یافت زیرا خانوارها اشتهای فزاینده‌ای برای خدماتی مانند غذا خوردن در بیرون از خانه نشان دادند اما افزایش ماه به ماه کمتر از حد انتظار بود که نشان می‌دهد کشش ناشی از همه‌گیری همچنان باقی است. دستمزدهای واقعی در ماه آوریل با سریع‌ترین سرعت در چهار ماه گذشته به عنوان نشانه ای از مشکل برای اقتصاد، کاهش یافت زیرا قیمت‌ها بزرگ‌ترین جهش خود را در بیش از هفت سال گذشته به ثبت رساندند که بر قدرت خرید خانوارها تاثیر گذاشت.

داده‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های خانوارها در آوریل ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین، می‌گوید: قیمت‌های بالای انرژی و موادغذایی تاثیر زیادی دارد و مصرف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این داده‌ها نگرانی‌هایی را برای سیاست‌گذارانی ایجاد می‌کند که نگران ضرر رو به رشد خانواده‌ها از افزایش قیمت‌های ضروری روزانه و تضعیف ین هستند، که هزینه‌های واردات را بالا می‌برد و مصرف‌کنندگان را برای خرج کردن مردد می‌کند.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن روز دوشنبه گفت که خانوارها افزایش قیمت‌ها را بیشتر می‌پذیرند و افزود که ضعیف بودن ین به طور کلی احتمالا تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت تا زمانی که حرکت آن افراطی نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، اوایل امروز سه‌شنبه، ین در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در دو دهه اخیر رسید. داده‌های دولتی امروز سه‌شنبه همچنین نشان داد که دستمزدهای واقعی تعدیل‌شده بر اساس تورم در ماه آوریل ۱.۲ درصد کاهش و با سریع‌ترین سرعت خود در چهار ماه گذشته کاهش یافت زیرا جهش سه درصدی قیمت‌های مصرف‌کننده از افزایش دستمزدهای اسمی پیشی گرفت.

 مینامی گفت: به نظر می‌رسد شرایطی که دستمزدها و قیمت‌ها متناسب با یکدیگر افزایش نمی‌یابند را نمی‌توان پشت سر گذاشت. انتظار می‌رود اقتصاد ژاپن در سه ماهه جاری پس از انقباض در ماه‌های ژانویه تا مارس بهبود یابد، اگرچه این کشور با افزایش فشار ناشی از قیمت بالای مواد خام و انرژی و همچنین ین ضعیف مواجه است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

وسعت مراتع کشور ۸۴.۸ میلیون هکتار است-پیام امروز

ترحم بهزاد مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *