سوله آکام فلز

کدام استان‌ها چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را روشن خواهند کرد؟-پیام امروز


مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای سهامدارانی است که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند؛ سهامداران مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

مجامعی که سال‌ها از برگزاری آن خبری نبود تا که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی سرانجام ۷ آذرماه سال گذشته شورای عالی بورس نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد.

عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که رئیس سازمان بورس مجید عشقی هم در رابطه با آن اظهار کرده بود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطابق قانون تجارت باید ۴ ماه بعد از پایان سال مالی مجامع خود را برگزار کنند. این درحالی است که مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ۴ سال برگزار نشده است.

در نهایت هم بعد از  مصوبه شورای عالی بورس اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن سال گذشته برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد؛ دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم برای استان زنجان ۳ اسفندماه با حضور ۶۳.۲ درصد از سهامداران به صورت حضوری و به صورت الکترونیک از طریق تارنمای dima.csdiran.ir برگزار شد تا پرونده برگزار مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای ۱۴۰۲ بسته شود.

مجمع استان گیلان هم اولین مجمع امسال و سومین مجمع استانی سهام عدالت بود که در فروردین‌ماه برگزار و چراغ برگزاری مجامع را برای امسال روشن کرد.

آگهی دعوت به مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت چند استان منتشر شد

مجامع سهام عدالت که به تازگی مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین جزئیات آن گفت: در راستای تبیین و هماهنگی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تقریبا سازمان بورس به ۲۴ استان سفر داشته و جلسات مختلفی را در تک تک این استان‌ها با مراجع مربوطه برگزار کرده است.

این مقام مسئول در ادامه می‌گوید: چند استان هم فعلا آگهی برگزاری مجمع خود را منتشر کردند و به نظر می‌رسد استان‌هایی همچون ایلام، کرمان، قزوین و استان مرکزی مجمع خود را تا پایان تیرماه برگزار کنند و سایر شرکت‌ها نیز به محض این که اقدامات آنها نهایی شد آگهی خود را در کدال منتشر خواهند کرد تا طبق مصوبه شورای عالی بورس مجامع برگزار شود.

گفتنی است، بر اساس آگهی‌های منتشر شده در سامانه کدال مجمع استان کرمان ۳۱ خردادماه و مجامع استان‌های ایلام و مرکزی به ترتیب ۱۳ و ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

پیش از این هم حمیدرضا دانش کاظمی عضو سابق شورای عالی بورس به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی بورس باید تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

افزایش آگاهی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها با شرکت در مجامع سهام عدالت 

اما حضور سهامداران در مجامع استانی سهام عدالت چه اهمیتی دارد؟ در این راستا اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: سهامداران با حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت می‌توانند علاوه بر کسب آگاهی از شرایط و وضع موجود بر اساس میزان مالکیت خود در تصمیم گیری‌ها موثر باشند و اعمال نظر کنند. علاوه بر این می‌توانند با پرسش و پاسخ از ابهامات آگاه شوند و نظرات خود را مطرح کنند.

در ادامه هم ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید: سهامداران می‌توانند با حضور در مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به میزان مالکیت خودشان اعمال رای کنند و اگر سوالی داشته باشند بپرسند و نسبت به دارایی خود اعمال اختیار کنند.

گفتنی است، بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان بورس بالغ بر ۵۰ میلیون نفر، سهامدار سهام عدالت هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند؛ سهامدارانی که چشم انتظار هستند تا بعد از برگزاری مجامع در خصوص بازگشایی نماد‌های استانی این سهام تصمیمات لازم اتخاذ شود. در نهایت باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری برگزار مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و تعیین تکلیف بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت خواهد بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تمدید زمان ثبت‌نام والدین جهت سرویس مدرسه تا ۱۵تیر-پیام امروز

 مرتضی ضامنی؛ مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از تمدید ثبت درخواست والدین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *