سوله آکام فلز

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های آبی اخیر سیستان و بلوچستان بود-پیام امروز


عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در برنامه «روی خط اقتصاد» از رادیو اقتصاد گفت: در مجموع در حوزه آب و برق استان سیستان و بلوچستان ۲۸ طرح با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان که نیمی از آن مربوط به حوزه آب است افتتاح شد.

او افزود: استان سیستان و بلوچستان ۱۱ درصد از مساحت کشور را در برمی‌گیرد و بیش از ۳.۵ میلیون نفر در این استان زندگی می‌کنند؛ این درحالی است که بارش‌ها در این استان حدود ۱۰۰ میلیمتر است. رژیم تأمین آب در بخش جنوبی، مرکزی و شمالی این استان متفاوت است.

بزرگ زاده گفت: در بلوجستان جنوبی رودخانه و سد‌های مهمی داریم و هم از منابع آب سطحی و زیرزمینی استفاده می‌کنیم. در نواحی ساحلی از آب دریا استفاده می شود. در مناطق مرکزی از منابع آب سطحی و مقداری هم از منابع زیرزمینی برای تامین آب استفاده می‌شود.

او ادامه داد: در نواحی شمالی سیستان و ۵ شهرستان به علاوه زون دو زاهدان، منابع آب پایداری نداشتند و به جهت اینکه اختلال‌هایی طی یکی دو سال گذشته در دریافت حقابه هیرمند داشتیم، تأمین آب این مناطق با ناپایداری مواجه شده بود. به همین دلیل راهبرد ما برای تأمین آب از منابع خارجی به سمت منابع داخلی تغییر پیدا کرد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دستگیری عاملان تیراندازی در قلعه نو-پیام امروز

سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *