سوله آکام فلز

۵۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شدند-پیام امروز


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی خوئینی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران  در خصوص اجرای طرح های هادی در روستاهای کشور که هر چند سال یک بار بازنگری می شود گفت: هر ۱۰ سال یک بار طرح های هادی در کشور بازنگری می شوند و تا به امروز حدود ۲۴ هزار طرح هادی اجرا شده و ۲۰ هزار طرح دیگر هم در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: از سال ١٣٨۴ تا به امروز حدود ٣ میلیون واحد روستایی تحت نظر بنیاد مسکن مقام سازی شده که این واحد در مقابل زلزله تا ٨ ریشتر هم مقاوم هستند. 

وی ادامه داد: ۵۵ درصد از ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده‌اند و با این اقدام دیگر نگران آسیب‌های جانی پس از وقوع زلزله در روستاها نیستیم و امروز ۵۵ درصد مقاوم سازی شده‌است.

مدیرکل دفتر نظارت و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه  اخيرا  وزارت جهاد کشاورزی برای تولی‌گری روستاها  و اجرای پروژه‌های عمرانی  در روستاها ادعاهای جدیدی مطرح کرده است گفت: مقوله تولی‌گری روستاها نیاز به بررسی بیشتر دارد چراکه روستا با دو بُعد سکونت و فعالیت شکل گرفته و اینکه جهاد کشاورزی مدعی شده متولی توسعه روستا باشد، حرف سنجیده‌ای نیست.

خوئینی بیان کرد: این ادعای وزارت کشاورزی در حالی است که بنیاد مسکن سالها تجربه کار در ساخت مسکن روستایی را دارد و بدنه کارشناسی متخصص در این حوزه در بنیاد مسکن مشغول به کار هستند و این نهاد تجربه بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده در حوادث طبیعی را دارد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن بیش از ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار جلد سند را به مردم روستا تقدیم کردیم که این اقدام اختلافات قوم و قبیله‌ای را در روستاها از بین برده‌است.

مدیرکل دفتر نظارت و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به شبکه سازی بنیاد مسکن در سراسر کشور گفت: بنیاد در تمام شهرستان نمایندگی دارد و کارشناسی فنی بنیاد مسکن در سراسر کشور حضور دارند و روستا بخش جدا ناپذیری از بنیاد مسکن محسوب می‌شود.

وی یاد آور شد: اساسا حضور بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی قانون کشور است و تا این مدت هم بنیاد به عنوان یک بخش غیر دولتی بدون اخذ ریالی از بودجه دولت نسبت به توسعه روستایی اقدام کرده‌است. 

خوئینی با بیان اینکه کار وزارت جهاد کشاورزی در مزرعه است، افزود: این ادعای وزارت جهاد کشاورزی خوشبینانه به این دلیل است از آنجایی که بخش عمده کشاورزی در روستا بوده بنابراین باید متولی  روستا هم باشد در حالی که عمده کشاورزی در بخش صنعتی جدی انجام می‌شود و در قالب در گلخانه صنعتی که در حریم شهری است، وزارت کشاورزی از آن غافل مانده‌است.

وی افزود: معتقد هستیم که جهاد کشاورزی نمی‌تواند کار عمرانی کند و با ورود وزارت کشاورزی سیستم تولید مسکن در روستاها مختل می شود. 

وی  اظهار کرد: افزایش وام در روستاها ابلاغ شده اما بانک‌های عامل در پرداخت وام کارشکنی می‌کنند و هر چند در برخی از استان‌ها سرعت پرداخت وام مطلوب است اما در برخی مناطق هم روند پرداخت وام مناسب نیست و اعلام کرده‌ایم که تنها ضامن برای این وام‌ها باید همان روند زنجیره‌ای ٣ نفره باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *