سوله آکام فلز
هفت هزار کارخانه و کارگاه وارد خط تولید شدند/ تنش آبی ۳۶۰۰ روستا حل شده است

۷۰۰۰ کارخانه و کارگاه وارد خط تولید شدند | حل تنش آبی ۳۶۰۰ روستا

رئیس‌جمهور گفت: مساله اشتغال محور اصلی دولت است و  هفت هزار کارگاه و کارخانه به خط تولید آمده است.

آیت الله ابراهیم رئیسی در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد گفت:  این ایام یادآور روز‌هایی است که به ذهن و قلم امام خمینی کمیته امداد تشکیل شد  و بعد از پیروزی انقلاب این نهاد جز اولین مراکزی بود که تشکیل شد و برکات زیادی برای مددجویان داشته است. باید بدانیم که موضوع مددرسانی بسیار مهم است و در فرهنگ دینی ما جز برترین و بهترین کارهاست و بعد از انجام واجبات هیچ کاری این درجه را ندارد.

او افزود: هرکس بتواند به دیگران کمک کند جایگاه ممتازی دارد و امامان در سیره خود این را به ما آموختند. امام سجاد وقتی می‌خواستند امام حسین را به خاک بسپارند ایشان یک زخم کهنه داشت چرا که این امام بزرگوار کیسه‌ای برای خیررسانی به محرومان به دوش می‌کشید. خیران در کشور ما نیز فراوان هستند و برای خدا به محرومان کمک می‌کنند حتی  برخی ممکن است خود نیازمند باشند، اما به دیگران خیر می‌رسانند پس برای کار خیر نیازی نیست که طرف تمکن مالی بالایی داشته باشد و تنها ایثار، گذشت و بلندنظری می‌خواهد.

رئیسی متذکر شد: این روحیه همواره در مردم کشور ما وجود داشته و مردم گاهی خود را در مضیقه قرار می‌دهند تا دیگری به آسایش برسد.  همانطور که در زمان کرونا  دیدیم اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها فروشگاه‌ها را غارت کردند، اما این اتفاق در کشور ما اتفاق نیفتاد و مردم ما مطابق فرمایش رهبر انقلاب کمک مؤمنانه را در دستور کار خود قرار دادند.

او  با بیان این که  مساله اشتغال در دولت محور ماست  و  هفت هزار کارگاه و کارخانه به خط تولید آمده است گفت: خودکفایی و توانمندسازی که در برنامه کمیته امداد است بسیار ارزشمند است و باید آن را گرامی داشت چرا که بسیاری از مددجویان اکنون توانمند شده و برای دیگران شغل ایجاد کرده اند.

رئیس قوه مجریه متذکر شد: آمار بیکاری در کشور کاملا کاهشی است و در برخی استان‌ها به حداقل رسیده است. همچنین برنامه دولت بر پایه عدالت توزیعی است و اکنون در بیشتر روستا‌ها امکانات رفاهی فراهم است. ما برای رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی کردیم که اکنون تنش سه هزار و ششصد روستا حل شده است. همچنین در تلاش برای توسعه اقتصاد روستایی هستیم و به کشاورزان تضمین داده ایم که محصولات روستایی را خریداری کنیم که این امر محقق شد.

رئیسی افزود: ما سالی یک میلیون مسکن می‌سازیم و مجموعه اقدامات انجام شده باعث شده که دو میلیون خانه ساخته شده و یا در حال تکمیل است. همچنین مساله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در اولویت است و کمیته امداد هم در این زمینه کمک بسیاری می‌کند و بنده به همه شهرداران و استانداران گفته ام که در ورودی شهر‌ها جایگاه‌هایی برای عرضه محصولات صنایع دستی فراهم کنند.

او در پایان گفت: ما باید برای  مددجویانی که اکنون خود فعال اقتصادی هستند و به رشد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کنند جشن بگیریم.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مجلس دوازدهم ثبات اقتصادی و تک رقمی شدن تورم را اولویت بداند-پیام امروز

حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: حسینعلی حاجی دلیگانی منتخب مجلس دوازدهم در گفت‌وگو  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *