رئیس هفتمین جشنواره اسباببازی درباره این دوره از جشنواره و لزوم شرکت در عرصههای جهانی در حوزه اسباببازی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل کانون، محسن حموله رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباببازی گفت: پس از دوسال که هیچ نمایشگاهی بهصورت حضوری برگزار نشدهبود، تمام تلاشمان را کردیم تا متناسب با مقتضیات روز و با رعایت شیوهنامههای بهداشتی، نمایشگاهی مناسب شرایط روز و بهصورت محدود برگزار کنیم.
او ادامه داد: این محدودیت به این معناست که بنای ما در نمایشگاه اسباببازی این بود تا برگزیدگان صنعت اسباببازی که محصولات باکیفیت عرضه میکنند و مجوز تولید شورای نظارت بر اسباببازی را دارند، در این رویداد حضور داشتهباشند، در نتیجه این نمایشگاه با ۱۰۵ برند و تولیدکننده در قالب ۵۰ غرفه برگزار شد.
حموله درباره فروش مجازی نمایشگاه اسباببازی توضیح داد: ما شرایطی ایجاد کردیم تا مردم و مخاطبان ما از سراسر کشور که متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، بتوانند بهصورت مجازی از برترین اسباببازیها آگاه باشند و هم در سایت دیجیکانون خرید آنلاین انجام دهند. در این فروش اینترنتی ۱۰ درصد هم تخفیف برای مخاطبان در نظر گرفتهبودیم تا بهراحتی در منزل اسباببازی دلخواه خود را تهیه کنند.
رئیس جشنواره اسباببازی بیان کرد: زمان آن رسیده با بهرهگیری از تجربیات سالها برگزاری جشنواره و نمایشگاه به سمتی برویم که جشنواره اسباببازی جایگاه خود را در سطح بینالملل پیدا کند. لازمه عرض اندام در عرصه جهانی حرکت در این مسیر است. بینالمللی شدن، شرایط خاصی در حوزه محصولات فرهنگی و بهویژه اسباببازی دارد که یکی از آنها این است که ما بتوانیم اسباببازی ایرانی تولید کنیم و از اسباببازیهایی که جنبه کُپیکاری دارند، کمتر استفاده کنیم. متأسفانه هنوز در کشور ما بعضی از کسانیکه در حوزه اسباببازی سرمایهگذاری میکنند، راحتترین کار برایشان این است که نمونههای خارجی را مهندسی معکوس و تولید کنند.
او اضافه کرد: کانون تجربه برگزاری جشنوارههای بینالمللی را در حوزههای پویانمایی و قصهگویی دارد و میتواند در صنعت اسباببازی هم همین رویکرد را داشتهباشد. ما در کانون به سمت این رفتهایم که تولیدکنندگان و دستاندرکاران صنعت اسباببازی در روند برگزاری جشنواره مشارکت و اعلام نظر کنند و حتی بخشهایی از جشنواره را با حضور آنها مدیریت کنیم.
حموله اظهار کرد: وجود دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اسباببازی چه در کانون و چه در شورای نظارت بر اسباببازی باعث ارتباط نزدیک تر با کشورهای فعال در این حوزه میشود.
رئیس جشنواره اسباببازی درباره برگزاری این جشنواره در سطح استانها گفت: استانهای بزرگ ما ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارند و در همین نمایشگاه هم مسئولان فرهنگی برخی استانها با دبیرخانه ارتباط برقرار کردند و متقاضی برگزاری نمایشگاه در استانهای خود شدند. ضمن اینکه کانون این توانایی را دارد که با توجه به مدیریت استانی خود در ۳۱ استان بتواند نمایشگاههایی را در سطح استانها برگزار کند. اگر بتوانیم حداقل در پنج نقطه از کشور برنامههایی را برای کودکان و نوجوانان و خانوادههای آنها و تولیدکنندگان استانها برگزار کنیم، قطعاً در رسیدن به اهداف متعالی کانون گام بزرگی برداشتهایم.
او بیان کرد: انتظار و درخواست ما این است که وزارت آموزشوپرورش و سازمانهای متولی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن، تجارت، اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه شورای نظارت بر اسباببازی و… همّت کنند و گامهای مهمی در حوزه اسباببازی بردارند. در نمایشگاه امسال، تعدادی از شرکتهای دانشبنیان در حوزه اسباببازی هم حضور داشتند و اگر مسئولان بتوانند اسباببازی را بهعنوان وسیلهای «کمکآموزشی» وارد مدارس کنند، بدونتردید تحولی بزرگ در این صنعت رخ میدهد. برای مثال در صورت امکان با کمک وزارت آموزشوپرورش فضاهای ویژه مانند اتاق بازی در مدارس و مهدهای کودک ایجاد شود تا اسباببازی به شبکه مدارس وارد شود و در نتیجه تولیدکنندگان ما به سمت تولید اسباببازیهای خوب و باکیفیت حرکت کنند.
نمایشگاه و بازار فروش اسباببازی هفتمین جشنواره ملی اسباببازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردینماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.
انتهای پیام