متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت چه ویژگی هایی دارد؟

اگر دندان های طبیعی خود را از دست داده اید، ممکن است متوجه شوید که چیزهای دیگری نیز وجود دارد که از دست می دهید. ممکن است دلتنگ لبخند طبیعی خود شوید یا نتوانید غذایی را که می خواهید بخورید. برخی از افراد با تغییر دندان‌های باقی‌مانده، فشار و ناراحتی عضلانی را تجربه می‌کنند. اما لازم نیست اینطور باشد. اگر دندان های از دست رفته، پوسیده یا شکسته دارید، بهترین کار مراجعه به یک متخصص ایمپلنت است پس با ما همراه باشید. ( منبع : https://tehrandentalclinics.com )

متخصص ایمپلنت کیست؟

متخصص ایمپلنت پزشکی است که علاوه بر دوره های عمومی دندان پزشکی، سال های معینی را در زمینه ی گرفتن تخصص جراحی فک و کاشت دندان، گذرانده است. البته که تمام پزشکانی که دوره های دندان پزشکی عمومی را سپری کرده اند هم می توانند کار ایمپلنت و ترمیم دندان را انجام دهند. اما اگر فک شما دچار مشکلات جدی باشد، معمولا خود این دندان پزشک های عمومی نیز شما را به یک متخصص ایمپلنت و جراح فک معرفی می نمایند.

یک متخصص ایمپلنت طی سه الی چهار سالی که برای گرفتن تخصص مورد نظر خود اقدام کرده، یاد گرفته که چگونه انواع جراحی های پیچیده و کاشت های پیچیده ی دندان را برای مراجعین خود انجام دهد. این افراد با توجه به دانش و تجربه ای که دارند، می تواند یک طرح درمان موفقیت آمیز را در ارتباط با ایمپلنت دندان های شما، اجرا نمایند.

متخصص ایمپلنت دندان: این یک تصور غلط است که شما فقط می توانید به مطب دندانپزشکان بروید و ایمپلنت دندان انجام دهید. جراحان دهان و فک و صورت ، پریودنتیست ها و جراحان پروتز ، توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) به عنوان حرفه هایی شناخته می شوند که می توانند کاشت دندان را انجام دهند.

جراحان دهان و فک و صورت بعد از اتمام دوره دندانپزشکی چهارسال آموزش بیشتر می بینند و همچنین یک سال نیز در دوره های آموزش بیهوشی شرکت می کنند. و پریودنتیست ها و متخصصان پروتزهای دندانپزشکی به مدت سه سال بعد از اتمام دوره دندانپزشکی عمومی در یک برنامه آموزشی جراحی شرکت می کنند. بنابراین آنها را به عنوان متخصص ایمپلنت دندان با صلاحیت لازم بشناسید.

دندانپزشکان عمومی نیز می توانند برای دریافت گواهینامه برای قرار دادن ایمپلنت دندان، دوره های آموزشی را طی کنند ، اما آموزش آنها – هرچند هم که کافی باشد – معمولاً به عمق جراحان و پریودنتیست ها نیست. اگر به ایمپلنت نیاز دارید ، بهتر است یک متخصص ایمپلنت دندان را که بیش از یک دندانپزشک عمومی است، انتخاب کنید. متخصصان ایمپلنت دندان در زمینه کاشت دندان دانش و تجربه بیشتری دارند. همانطور که متخصصان دندانپزشکی زیبایی در زمینه کامپوزیت دندان و لمینت دندان سرامیکی دانش و تجربه بیشتری دارند.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران کیست؟

جراح ایمپلنت دندان کسی نیست که فقط آخرین مرحله از کاشت دندان را انجام دهد. بلکه این فرد باید در کار خود در سه مرحله مهارت کافی را داشته باشد. این سه مرحله عبارتند از:

  • انجام معاینات فک و دندان قبل از جراحی ایمپلنت
  • داشتن مهارت کافی در انجام کاشت دندان
  • توانایی بررسی و برطرف کردن مشکلات مربوط به ایمپلنت دندان

طبق گفته دکتر مهدی سزاوار بهترین متخصص ایمپلنت در تهران، در صورتی که کاشت دندان را برعهده بگیرد، با مشکلاتی مثل آسیب به استخوان فک، سایر دندان و رگ‌های خونی روبرو نمی‌شود. ناتوانی برخی از جراحان فک و صورت در کاشت دندان باعث بروز پاره‌ای مشکلات جبران‌ناپذیر می‌شود.

آسیب عصبی باعث بروز درد شدید در سایر دندان‌ها، لثه و حتی لب و چانه هم می‌شود. از سوی دیگر ممکن است مشکلات سینوسی هم در نتیجه کاشت نادرست دندان اتفاق بیفتد. زمانی که جراح ایمپلنت در تهران پایه‌های ایمپلنت را در فک بالا قرار می‌دهد، باید مراقب حفره‌های سینوسی هم باشد. در حالی که اگر جراح مهارت کافی را نداشته باشد، ممکن است حفره‌های سینوسی بیرون زده شوند.

شما هم به دنبال بهترین متخصص ایمپلنت می گردید؟

چند سالی است که روش درمانی ایمپلنت در میان افراد رایج شده است؛ چرا که ایمپلنت دندان تاثیر بسیار زیادی بر داشتن زیباترین لبخند ها و زیبایی صورت می گذارد؛ به جرات می توان گفت امروزه ذهن بسیاری از افراد، به دنبال داشتن زیباترین دندان ها و همچنین ایمپلنت دندان می باشد. عمل ایمپلنت دندان ها بیشتر از عمل های زیبایی دیگر که بر روی صورت انجام می شود طرفدار پیدا کرده است. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین متخصص ایمپلنت ( دکتر ایمپلنت ) و ویژگی خدمات مربوط به ایمپلنت با هم می خوانیم.

دستمزد دندانپزشک ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان به صورت بازه ای ۶ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد هست. اما برای برآورد دقیق قیمت ایمپلنت، حتما باید توسط یه متخصص ویزیت بشید.

برای پیدا کردن بهترین متخصص ایمپلنت دقت زیادی خرج کنید

کاشت ایمپلنت دندان، یک کار کاملا تخصصی است که پزشک متخصص ایمپلنت باید تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد. متخصص ایمپلنت باید بتواند به بهترین شکل ممکن ایمپلنت ساخته شده را جایگزین دندان های طبیعی کند و چنان کار بازسازی را انجام دهد که کاملا طبیعی جلوه دهد. طبیعی بودن ایمپلنت از اهمیت زیادی برخوردار است.همچنین باید متخصص ایمپلنت، بازسازی دندان را به شکلی انجام دهد که بیمار در هنگام صحبت کردن و یا در هنگام غذا خوردن کاملاً احساس راحتی با دندان های خود داشته باشد.

متاسفانه بسیاری از دندانپزشکان که کار ایمپلنت دندان را انجام می دهند، تخصص لازم را در این زمینه ندارند و بعد از بازسازی دندان، تازه متوجه غیر طبیعی شدن و بد شکل شدن دندان های می شوند. حتی در برخی موارد نیز باعث آزار بیمار نیز می شوند؛ پس توصیه می کنیم که برای پیدا کردن بهترین متخصص ایمپلنت دندان، دقت بیشتری به خرج دهید. زیرا زیبایی دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

همیشه کسانی در کارهایشان موفق تر هستند که قبل از هر اقدامی بررسی و مشورت میکنند با توجه به مطالبی که بطور مختصر درباره متخصص ایمپلنت مطرح کردیم به نظر و تجربه دیگران دکتر علی سجودی یکی از بهترین ها در این حوزه میباشد که مطب ایشان در شهرک غرب تهران واقع گردیده است.

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جو دوسر پرک فوری ارگانیک

چرا جو دوسر پرک مصرف کنیم؟

از دیرباز، جو دوسر به عنوان یک صبحانه مغذی و دلچسب در سفره‌های اروپایی جایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner