تازه ها
سوله آکام فلز

اگر ۳۰ درصد شعارهای سال را عملیاتی می‌کردیم…

یک کارشناس حوزه کار بر لزوم حمایت از مجموعه های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شعار سال نباید در حد زدن بنر سردر ادارات دولتی باشد و اگر مدیران و دولتمردان تنها ۳۰ درصد شعارهایی را که هر سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده عملیاتی می کردند، امروز بازار کار و اشتغال و تولید در وضعیت مطلوب تری قرار داشت.

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ۹۰ درصد نامگذاری هایی که در سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته در بحث اشتغال و تولید و مباحث اقتصادی بوده است که نشان می دهد آنچه امروز نیاز داریم تولید و اشتغالزایی است و امسال هم شعار دانش بنیان علاوه بر اشتغال و تولید مطرح شده و حضرت آقا تاکید دارند که باید در زمینه تکنولوژی روز هم پیشرفت داشته باشیم لذا باید درحوزه فعالیتهای دانش بنیان بیش از پیش فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: شعار سال با نگاه به کمبودهای جامعه و نیازهای روز مردم مطرح می شود تا مدیران و دولتمردان در هر سه قوه، برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی کنند.امروز دنیا به سمت و سویی می رود که با تکنولوژی های جدید سر و کار داریم و تکنولوژی های روز تولید را زیاد می کنند و با افزایش تولید، اشتغال آفرینی می شود و همه زنجیروار به هم متصل هستند.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: منظور از شعار سال این نیست که بلافاصله و در کمترین زمان سردر کارخانه ها و ادارات دولتی مشاهده شود بلکه انتظار داریم مدیران این سه سرفصل را در اتاق های خود نصب و برای تحقق آن در طول یک سال فکر و برنامه ریزی کنند و در پایان سال اعلام شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ چه اقداماتی در راستای شعار سال صورت گرفته و گزارش آن به مردم داده شود.

چمنی افزود: کشور ما این پتانسیل را دارد که حداقل ۳۰ درصد شعار سال را عملیاتی کند.اگر در یک دهه گذشته مدیران کشور تنها ۳۰ درصد شعارهایی را که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده عملیاتی می کردند یقینا امروز بازار کار و تولید ما وضعیت بهتر و مطلوب تری داشت ولی ما در حد زدن بنر از آن عبور می کنیم دریغ از اینکه برای عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از مجموعه های دانش بنیان گفت: دانش بنیان ها مجموعه هایی هستند که اول پژوهش می کنند و بعد از به نتیجه رسیدن، ایده را تجاری سازی می کنند.ما نیازمند حمایت از مجموعه ها و شرکتهای دانش بنیان هستیم تا آنها بتوانند ایده های خود را عملی کنند.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: دولت باید هم از نظر مالی و هم تامین امکانات، مجموعه های دانش بنیان را مورد حمایت قرار بدهد و در راستای تحقق شعار سال بر عملکرد مدیران نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات-پیام امروز

امیر برهانی نایینی امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه اولین برنامه وزارت صمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *