سوله آکام فلز

آهنگران: اشعار «محمدزمان گلدسته» مورد تمجید رهبر انقلاب بود

ایسنا/گلستان مداح و پیشکسوت اهل بیت(ع) گفت: مقام معظم رهبری با «محمدزمان گلدسته» آشنایی داشت و در مداحی‌ها چند بار سراینده اشعار را تمجید و سوال می کردند این شعر متعلق به چه کسی است.

حاج صادق آهنگران عصر امروز در مراسم تشییع محمدزمان گلدسته، پیکر شاعر آیینی گرگان اظهار کرد: بنده نزدیک ۲۰ سال با این شاعر جوان در ارتباط بودم و در هر زمان و در هر مناسبتی که از او درخواست کردم بدون هیچ چشم داشتی برایم شعر سرود.

وی افزود: شاید دزفول و اهواز بیشتر از مردم گرگان این شاعر آیینی را بشناسند لذا مصیبت وارده را از طرف هیئت رزمندگان کل کشور و خوزستان به خانواده مرحوم گلدسته تسلیت می‌گویم.

مداح و پیشکسوت اهل بیت(ع) با بیان اینکه اصولا تمامی اشعاری که این مدت از بنده شنیدید سروده های مرحوم گلدسته بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز با ایشان آشنایی داشت و در مداحی‌ها چند بار سراینده اشعار را تمجید می کردند و سوال می کردند این شعر متعلق به چه کسی است.

اشعار مرحوم گلدسته همه را جذب خود می‌کرد

آهنگران با بیان اینکه امیدوارم ۱۴ نور مقدس، شهدای کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقاومت که برای آنها شعر سرود شفیع مرحوم گلدسته باشند، بیان کرد: من چندین دفتر دارم که شعرهای مرحوم گلدسته در آن قرار دارد، همچنین از بین چندین مجموعه شعرهایی که از سروده های مرحوم گلدسته دارم دو مجموعه کامل در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه هر شهری که رفتم و مداحی کردم از اشعار و مثنوی مرحوم گلدسته استفاده کردم، خاطرنشان کرد: بنده با فوت این شاعر ضربه سنگینی خوردم، پس از حاج حبیب الله معلمی، خداوند به ما لطف کرد و مدتی نگذشت که خداوند محمدزمان گلدسته را با ما آشنا کرد و از سال ۱۳۷۷ فعالانه با یکدیگر همکاری کردیم.

مداح و پیشکسوت اهل بیت(ع) یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس داغ زیادی دیدم و بسیاری از دوستان و عزیزانم را از دست دادم اما درگذشت حاج قاسم سلیمانی و محمد زمان گلدسته سوز زیادی بر دلم گذاشت، اشعار این شاعر مظلوم و محجوب همه را جذب خود می کرد.

گفتنی است؛ مرحوم محمدزمان گلدسته چند روز گذشته به علت تصادف و آتش سوزی ماشین در محور بومهن به تهران در سن ۴۷ سالگی در گذشت، مراسم تشییع این شاعر آیینی گرگان امروز با حضور دوستداران فرهنگ و ادب و هنر و حاج صادق آهنگران، مداح و پیشکسوت اهل بیت(ع) در گرگان برگزار شد و این شاعر جوان در امامزاده عبدالله(ع) گرگان آرام گرفت.

همچنین در این مراسم پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت این شاعر ملی و آئینی قرائت شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی/ ‎استفاده از واژه اسرائیل در رسانه‌های عراقی ممنوع شد-پیام امروز

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *