سوله آکام فلز

استقبال جالب از یک مسابقه فضایی با جایزه میلیاردی

به گزارش خبرگزاری پیام امروز، پژوهشگاه فضایی ایران اخیرا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در راستای گسترش کاربرد فناوری فضایی و با عنایت به اهمیت موضوع امنیت غذایی و نیاز به ارتقاء مدیریت کشت محصولات، مسابقه توسعه الگوریتم استخراج سطح زیرکشت محصولات کشاورزی مبتنی بر تصاویر ماهواره‌ای را برگزار نماید.

شناسایی و تهیه نقشه سطح زیرکشت محصولات کشاورزی مبتنی بر سنجش از دور، برای کاربردهای مختلفی مانند تخمین میزان تولید، پایش تغییرات، امنیت غذایی و زنجیره تامین، سیاست‌گذاری‌های تغییر اقلیم، بیمه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا با گذشت ۲۵ روز از اعلام برگزاری این مسابقه میلیاردی، حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران اعلام کرد که، از این مسابقه استقبال بسیار خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ دانشگاه و شرکت دانش بنیان برای حضور در مسابقه، ثبت نام کرده‌اند.

به گفته وی، جایزه مسابقه تعیین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی، ۱۶ میلیارد ریال است و در حال حاضر مرحله اولیه با ثبت نام ۴۸ تیم و ۱۱۱ نفر (به صورت انفرادی) به پایان رسیده است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور اعم از صنعتی و غیرصنعتی برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به ثبت نام دانشگا‌های صنعتی شریف‌، علم و صنعت، امیرکبیر، تهران، صنعتی قم، خواجه نصیر، فردوسی مشهدی و . . . اشاره کرد.

گفتنی است، این مسابقات در تعیین سطح زیرکشت ۸ محصول شامل پیاز، ذرت، عدس، پنبه، کلزا، نخود، گوجه و چغندر قند برگزار می‌شود و پژوهشگاه فضایی ایران ۱ آذر ۱۴۰۲، نتایج مسابقات را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا در ایران-پیام امروز

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *