سوله آکام فلز

اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی صندوق بیماران خاص/ واکسیناسیون وسیع کرونا و کاهش محسوس ابتلا و فوت در دولت سیزدهم-پیام امروز


بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در ارتباط زنده برنامه تلویزیونی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی گفت: در دولت قبل روزانه ۵۰ هزار نفر بیمار کرونایی و ۲۰ هزار بستری و هشت هزار بیمار بد حال  داشتیم و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر بیماری کرونا فوت می کردند. با شروع دولت مردمی با تماس رئیس جمهور با چین واکسن زیادی وارد کشور شد.

وی بیان کرد: در اولین محموله حدود ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد و روزانه بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در سراسر کشور به صورت جنبش مردمی تزریق شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این دولت عمل کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال به صورت رایگان انجام شده است. کودکان زیر هفت سال به صورت رایگان درمان می شوند. برای سال جاری اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است و پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه  قرار گرفته اند. 

وی اضافه کرد: اکنون طرح سلامت خانواده در بیش از ۱۹۵ شهر کشور اجرا می شود. 

وزیر بهداشت ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم برخی از مردم هزینه کرده و برای تزریق واکسن کرونا، به کشورهای همجوار مسافرت می کردند. در دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت بیمارستانی اضافه  شد و تا پایان سال ۱۵ هزار تخت دیگر راه اندازی می شود. در دولت سیزدهم شش نوع واکسن کرونا در کشور تولید شد. 

عین اللهی ادامه داد: افزایش تعرفه های کادر سلامت انجام شد و ۲۵ هزار مجوز استخدامی برای جذب کادر سلامت از سازمان امور استخدامی اخذ شده است.تعرفه خدمات پرستاری بعد از ۱۶ سال به تصویب رسید و اجرایی شده است. 

وی گفت: مکتب شهید آیت الله رئیسی محرومیت زدایی است و این گفتمان باید زنده بماند. من دو دوره معاونت آموزشی وزارت بهداشت را بر عهده داشتم و از سال ۹۶ با آیت الله رئیسی آشنایی داشتم. 

خبرنگار: حمید جنیدی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پلمب ۵۷۶۰ مرکز درمانی غیرمجاز در سال گذشته-پیام امروز

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در بازدید از مراکز درمانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *