سوله آکام فلز

ایران – استرالیا به روایت کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال ایران گفت: به نسبت شرایطی که داریم، روند تیم ملی را مثبت می‌بینم.

سعیدتابش‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن توضیح داد: در این مسابقه شاهد یکی از بهترین بازی‌های بهنام یخچالی بودیم که با تمرکز بالا وارد زمین شد. حامد هم ستون تیم ایران است که نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد ولی متاسفانه روز جمشیدی نبود. البته محمد در کارهای دفاعی خوب بود اما در حمله که فاکتور مهمی هم در پست او است انتظارات را برآورده نکرد.

او ادامه داد: واقعا می‌توانم بگویم یخچالی جور همه را کشید. با توجه به حواشی چند وقت اخیر نیز به نظرم بازیکنان تمرکز خوبی داشتند و نسبت به قبل تیم‌تر بودیم. ژاپن هم با وجود اینکه نفرات اصلی و سرمربی اصلی خود را نداشت، پرفشار و باانگیزه کار کرد که فکر می‌کنم این موضع می‌تواند برای بازی با استرالیا اتفاق خوبی باشد.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات فنی و تاکتیکی خاصی در کارهای تیمی ملی‌پوشان نسبت به کاپ آسیا وجود داشت یا خیر؟ اظهار کرد: من فکر می‌کنم یکدست‌تر شده بودند و طبیعی هم هست که بعد از مدتی وقتی با یک نگرش جدید کار می‌کنید، با آن دیدگاه آشنا شوید. اینکه بازیکنان نظرات مربی جدید را کامل بفهمند و مربی هم بازیکنان را بهتر بشناسد زمان می‌خواهد. به نظرم رفته رفته در حال بهتر شده‌ایم و البته جا دارد بهتر هم شویم.

او درباره بازی فردای (دوشنبه) تیم ملی بسکتبال مقابل استرالیا در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ نیز توضیح داد: ما سه غایب بزرگ داریم؛ بهنام یخچالی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی. قاعدتا ترکیب ایران متفاوت می‌شود اما از نظر من بازیکنان باید در هر صورت آن بازی خوبی که مد نظر هست را با تفکرات مربی اجرا کنند. ضکن اینکه باید در کنار آن‌ها از جوانان خود نیز استفاده کنیم تا برای بازی‌های بعد آماده‌تر شوند.

تابش‌نیا تصریح کرد: به نظر من باید محتمل بدانیم که این تغییرات تا حدودی با سیاست‌های کاری آقای ارمغانی انجام شده و صرفا بد نیست. نکات مثبتی مثل ناشناخته بودن ترکیب هم دارد.

او در پایان راجع به تغییرات تیم ملی بسکتبال در چند ماه اخیر با هدایت سعید ارمغانی نیز گفت: ما همیشه باید با شرایط موجود پیش برویم. ارمغانی سرمربی تیم است و باید با گذشت زمان نظرات خود را در تیم ارائه کند. از نظر بنده روندی که الان در تیم داشته‌ایم به نسبت شرایطی مانند امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و زیر ساخت‌ها خوب بوده است. البته معتقدم که جدای نتایج کسب شده، می‌شد روند بهتری را هم طی کرد.

دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و استرالیا فردا (دوشنبه) ساعت ۱۳:۳۰ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پس از ۱۲ سال؛ مارکو رویس اسطوره دورتموندی‌ها دیگر در وستفالن نخواهد بود-پیام امروز

مارکو رویس در یک پیام رسمی به هواداران دورتموند گفت:  هوادارن عزیز دورتموند، من این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *