سوله آکام فلز
ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری|مزایا و معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری که ایمپلنت یک روزه نیز نامیده می شوند، نوعی درمان ایمپلنت دندانی هستند که در آن تاج موقتی روی استخوان فک اندکی پس از کاشت ایمپلنت قرار می گیرد. این دندان جایگزین موقت معمولاً با دقت شکل می گیرد تا با دندان مقابل تماس پیدا نکند. تاج موقت تا زمانی که تاج نهایی و سفارشی شما آماده شود پوشیده می شود و لبخندی زیبا و نهایی را به شما هدیه می دهد.

با توجه به نام این روش درمانی مشخص می شود که در ایمپلنت فوری، ایمپلنت دندان به سرعت کاشت می شود، یعنی بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت در آن محل قرار می گیرد. گاهی اوقات یک تاج از ابتدا روی بیمار قرار می گیرد که ظاهر دلپذیرتری را برای بیمار ایجاد می کند. ایمپلنت فوری دندان علاوه بر کاهش تعداد مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، روند بهبودی سریع تری نیز دارد. این درمان می تواند راهی سریع و طولانی مدت برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته باشد.

شرایط لازم برای کاشت فوری و یک روزه در دندان

از آنجایی که درمان ایمپلنت یک روزه بسیار سریعتر از سایر درمان های ایمپلنت است، لازم است شرایط استفاده از آن فراهم شود. شرایطی که باعث می شود درمان به بهترین شکل ممکن پیش برود و انجام شود. برای استفاده از ایمپلنت فوری و شبانه و بهره مندی از مزایای لازم، باید شرایط زیر را داشته باشید:

ایمپلنت فوری

  1. لثه ها و دندان های سالم به خصوص اطراف دندان مورد نظر داشته باشید
  2. از سلامت جسمانی عمومی برخوردار باشد تا دوره پس از جراحی دهان بهبود یابد.
  3. از بیماری های زمینه ای کنترل نشده خودداری کنید (اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید).
  4. به خصوص در هنگام خواب زیاد دندان قروچه نکنید (در صورت عفونت لازم است به دندانپزشک خود اطلاع دهید).
  5. حداقل دو هفته قبل از جراحی و مدت کوتاهی پس از آن سیگار را قطع کنید.
  6. از حجم و ارتفاع کافی فک پایین در محل ایمپلنت استفاده کنید

چه عواملی قیمت ایمپلنت فوری را تعیین می کند؟

تمامی نکات زیر قبل از قیمت ایمپلنت فوری توسط پزشک و مشاور با بیمار در میان گذاشته می شود و در صورتی که فک بیمار برای کشیدن دندان و ایمپلنت فوری مناسب باشد این عمل انجام می شود زیرا این روش برای همه مناسب نیست.لازم به ذکر است که قیمت ایمپلنت کامل با ایمپلنت چند دندانی متفاوت است. عوامل موثر در قیمت ایمپلنت فوری دندان در زیر مورد بحث قرار گرفته است. عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت فوری دندان عبارتند از:

  • جنسیت فک بیمار؛
  • کشور سازنده؛
  • نوع ماده مورد استفاده در ایمپلنت؛
  • مقدار مواد مورد نیاز برای ایمپلنت؛
  • نوع برند؛
  • سطح مهارت و صلاحیت پزشک متخصص (چون هزینه متخصص ایمپلنت از دندانپزشک معمولی بیشتر است).
  • کیفیت پوشش ایمپلنت؛
  • تعداد ایمپلنت های مورد نیاز

مزایای ایمپلنت فوری

این روش کاشت به فرد کمک می کند سریعتر به زندگی عادی بازگردد. دندان از دست رفته نیز در زمان کمتری جایگزین می شود.با قرار دادن ایمپلنت به روش معمول، بیمار زمان بیشتری را صرف فرآیند بهبودی می کند. در روش ایمپلنت فوری دندان، زمان لازم برای هر عمل جراحی فک بالا تقریباً ۱٫۵ تا ۲ ساعت است و افرادی که برای کاشت دندان اقدام می کنند، با توجه به زمان کوتاه پروسه درمان، در صورت داشتن شرایط استخوانی کافی، این روش را انتخاب می کنند. درمان می کنند.
هر روش درمانی به دلیل مزایا و نقاط قوت مورد استقبال مردم قرار می گیرد. محبوبیت ایمپلنت های یک روزه نیز به دلیل تمامی این مزایا است که سرعت آن بزرگترین مزیت رقابتی استفاده از این روش درمانی نسبت به ایمپلنت های ساده است(شرایط ایمپلنت فوری). کاهش طول درمان به بسیاری از افراد با نگرانی های متعدد اجازه می دهد تا در زمان خود صرفه جویی کنند و کمتر درگیر بیماری های دندانی خود شوند. در عین حال زیبایی فرد تضمین شده است و فرد مدت زمان از دست دادن دندان را تجربه نخواهد کرد.
روش کاشت ایمپلنت فوری به این صورت است که روکش دندان همزمان با نصب فیکسچر داخل دهان قرار می گیرد، فک نیست اما در صورت رعایت یک سری اقدامات احتیاطی باعث شکست فوری فرآیند کاشت ایمپلنت می شود. آنها دنبال نمی شوند. در ۹۸ درصد از جراحی ها و ایمپلنت ها، درمان فوری موفقیت آمیز بوده است.

مزایای ایمپلنت فوری را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  1. زمان درمان کوتاهتر
  2. قابل پیش بینی بودن
  3. روش جراحی ساده تر و کوتاه تر
  4. رضایت بالای بیماران

انجام ایمپلنت فوری به تخصص و تجربه نیاز دارد یکی از بهترین ها در این زمینه دکتر علی سجودی است که کلینیک ایشان در شهرک واقع شده است. برای اینکه با سابقه کاری دندانپزشک آشنا شوید وارد سایت شوید که ادرس اینترنتی آن www.drsojodi.com است.

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

لایه برداری از روی سنگ‌های که لعاب آن ها از بین رفته، سیاه شده یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *