سوله آکام فلز

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت-پیام امروز


هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۰.۴۹ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۱۰ درصدی در پله ۷۵۱ هزار و ۳۱۷ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۷۲ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۳۹۶ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص انتشار و چاپ با افزایش ۲.۴۶ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت بانک در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت سایر معادن با افت ۹.۹۰ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۱۵ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۳ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۷۶ میلیار تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان و سه شنبه ۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

خروج هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

اعلام نرخ تسعیر بانک‌ها در هفته‌‌ای که گذشت

در ادامه رباب وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شروع هفته بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی فشار فروش سنگینی را تجربه کرد، اما با حمایت حقوقی‌ها متعادل شد و با فروکش کردن تب واکنش‌ها بازار هم بهبود داشت. همچنان دوره شاخص ساز‌هاست، به این دلیل که تحول اصلی اقتصادی پیش رو تغییر دلار سامانه نیما است، طول هفته نماد‌های پرتراکنش و شاخص ساز با رنج مثبت مواجه شدند و شاخص کل بورس در مجموع صعودی شد.

او افزود: بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را با نرخ ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و در اقدامی بی سابقه فاصله‌ آن از نرخ نیما به حدود ۱ درصد رسید! در نتیجه اعلام سود ناشی از تسعیر در بانک‌ها به تنهایی می‌تواند به خصوص در بانک‌های بزرگ همچون ملت، تجارت و صادرات تاثیر بسزایی داشته باشد که البته این سود قابل تقسیم نبوده و صرف افزایش سرمایه خواهد گردید و از طرفی افزایش احتمال نرخ نیما با توجه به فاصله تاریخی آن از نرخ تسعیر قوت می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت چغندر قند برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. قیمت چغندر بهاره‌ی ۱۶ درصد ۳۹۳۰ تومان برای هر کیلو و چغندر پاییزه‌ی ۱۵ درصد ۳۸۰۰ تومان برای هر کیلو اعلام شد. بنظرم می‌رسد بی صدا سهم‌ها راه خود را از کلیت بازار جدا می‌کنند و گزارش های سالیانه و بحث افزایش سرمایه‌ها و مجوز‌های افزایش قیمت در صنایع مختلف در روز‌های آینده می‌تواند بسیار موثر باشد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو-پیام امروز

در گذشته که به روش‌های سنتی سم‌پاشی مزارع انجام می‌گرفت، مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کشاورزان بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *