سوله آکام فلز

تجارت میلیارد دلاری قاچاق مهاجران در مرز آمریکا

قاچاق مهاجران در مرز جنوبی ایالات متحده طی ۱۰ سال گذشته از یک شبکه پراکنده به یک تجارت بین المللی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است که توسط گروه‌هایی از جمله برخی از کارتل های مواد مخدر مکزیک کنترل می شود.

به گزارش ایسنا، ماه گذشته مرگ ۵۳ مهاجر در شهر “سن آنتونیو” در ایالت تگزاس که در پشت یک تریلر بدون تهویه مطبوع جان خود را از دست دادند به دلیل تشدید محدودیت های مرزی ایالات متحده رخ داد چرا که مهاجران بیشتر تمایل دارند برای عبور از مرز از قاچاقچیان کمک بگیرند.

به گفته مقامات فدرال در حالیکه مهاجران مدت‌هاست با آدم ‌ربایی و اخاذی در شهرهای مرزی مکزیک مواجه هستند چنین حوادثی در سمت ایالات متحده رو به افزایش است. سال گذشته بیش از ۵۰۴۶ نفر به اتهام قاچاق انسان دستگیر و متهم شناخته شدند که این رقم در سال ۲۰۱۴، ۲۷۶۲ نفر بوده است.

کارشناس قاچاق در دانشگاه جورج میسون در ایالت متحده گفت: به طور معمول هزینه دریافتی از مهاجرانی که از آمریکای لاتین می‌آیند ۴۰۰۰ دلار و اگر از آفریقا، اروپای شرقی یا آسیا باشند ۲۰ هزار دلار است.

به گزارش نیویورک تایمز، طبق بررسیهای انجام گرفته درآمد گروه‌های سازمان یافته از قاچاق انسان از ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟-پیام امروز

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *