سوله آکام فلز

سهم دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف سندتحول بنیادین مشخص شود 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به سندتحول بنیادین و دعوت از دستگاه‌های اجرایی برای مشخص شدن سهم هرکدام آنها در پیشبرد اهداف سند تاکید کرد و گفت: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای دقیق برنامه‌ها در آغاز سال تحصیلی از جمله اهدافی است که در اجلاس دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران از امروز آغاز شده و تا ۳۱ مردادماه ادامه دارد با بیان اینکه مقدمات برگزاری این رویداد از ۲۸ تیرماه فراهم شد گفت: امروز افتخار دارم آغاز رسمی سی و ششمین اجلاس را پس از شش سال عدم برگزاری حضوری، با شعار “آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی” اعلام کنم. 

وی افزود: ضمن مرور برنامه‌های گذشته، بر تنظیم و ساماندهی برنامه‌های پیش رو متمرکز می‌شویم. 

رئیس ستاد سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه این اجلاس یادگار ارزشمند شهید رجایی است گفت: بررسی عوامل موثر بر پیشرفت جوامع مختلف نشان می‌دهد که پیشرفت یک جامعه بیش از هرچیز مرهون وجود نیروی انسانی متخصص و توجه کافی به آموزش‌های مناسب و تطابق کمی و کیفی نیروی انسانی با سطح رشد اجتماعی و اقتصادی است. 

احمدی لاشکی بر ضرورت توجه به سندتحول بنیادین و دعوت از دستگاه‌های اجرایی برای مشخص شدن سهم هرکدام آنها در پیشبرد اهداف سند تاکید کرد و گفت: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای دقیق برنامه‌ها در آغاز سال تحصیلی از جمله اهدافی است که در اجلاس دنبال می‌شود. بررسی آسیب‌های ناشی از پدیده تلخ کرونا و برنامه‌هایی که در پساکرونا باید داشته باشیم نیز از جمله محورهای موضوعی پیش‌روی اجلاس است. 

وی افزود: پنج کمیسیون تخصصی در اجلاس به بررسی موضوعاتی چون «الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی با تأکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین»، «ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی» و «مردمی سازی آموزش و پرورش، تأمین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان» می پردازند. 

ادامه دارد

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب-پیام امروز

سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین‌المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *